Trenger noen tips til forsterker og hjemme kino receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger noen tips til forsterker og hjemme kino receiver

Hei
    Jeg trenger litt hjelp til å velge surround receiver og forsterker til Cervin Vega Cls-12.

Jeg vil bruke en effekt forsterker til Csl-12 front høytalerene og en surround receiver til CV cls-6 senter + bak.

Jeg har lest endel hva slgas forsterkere folk bruker på xls-12, cls-12 og ve-12. Under er en liste på hva jeg har kommet fram til:
    cerwin vega cxa-8 / 10
    qsc gx5
    NAD C372
    Harman Kardon HK 970
    Behringer EP4000
    American Audio XLT 2000
    Harman/K Hk-980
    Alto Mac 2.2

Qsc, behringer, american audio xlt og alto mac er det jo en fin pris på!

Noen innspill ville vært topp!

Er det nødvendig med en veldig dyr Surround receiver når de skal drive CV cls-6 høytalerene ?
    Etter litt lesing fant jeg ut at det var flere som anbefalte Yamaha RX-V663

Setter stor pris på tips og forslag!!!

Til slutt vil jeg si at jeg er ganske ny innen musikk området so bare with me! Leser og leser hver dag....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    663 er en fin receiver, men vær oppmerksom på at den bare har to HDMI-innganger. Om du kommer over en brukt 663 bør du få dn for 1500 eller mindre. Av de , litt nyere modellene til Yamaha kan 667, 767, 771 være av interesse, husk at du må ha med pre-out.
    Som effektforsterker så er en QSC billig og bra, men husknat denne antakelig har noe viftestøy, men generelt er PA-forsterkere rimeligere enn hi-fi varianter.

For å drive senteren din og surroundhøyttalere trenger du ikke stor receiver.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    663 er en fin receiver, men vær oppmerksom på at den bare har to HDMI-innganger. Om du kommer over en brukt 663 bør du få dn for 1500 eller mindre. Av de , litt nyere modellene til Yamaha kan 667, 767, 771 være av interesse, husk at du må ha med pre-out.
    Som effektforsterker så er en QSC billig og bra, men husknat denne antakelig har noe viftestøy, men generelt er PA-forsterkere rimeligere enn hi-fi varianter.

For å drive senteren din og surroundhøyttalere trenger du ikke stor receiver.

Takk for svar Jakv!
    Jeg leste at PA forsterkere ikke var å anbefale, men har også lest at QSC er kvalitets varer.

Jeg lurer på en ting. QSC X3 går for 2934,- mens QSC X5 går for 3366,-
    Burde jeg kjøpe x5 eller blir det overkill? Ikke mye forskjell på pris.
    Jeg er ikke akuratt typen som spiller på max volum hele tiden. Har heller ikke tengt til å bli hørselskada, hehe! Men har lyst til å kunne dra på litt når det er tid for fest:-D Tips?
    Kan noen forklare litt hvordan lyden vil bli med CLS-12 og denne PA forsterkeren. Må jeg dra på skikkelig for å bli imponert eller vil lyden og trykket være bra selv om jeg ikke spiller for fullt? Lurer litt på hva jeg kan forvente.

Leita igjennom Finn.no etter Yamaha surround forsterkere men der var det lite å finne (ivertfall som var i nærheten)
    Noen som kan anbefale noen andre Surround receivere ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •