Susing i høytalerne

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Susing i høytalerne

Hei, jeg har nettopp kjøpt meg et nytt stereo system bestående av:
    Klipsch RF-7 sorround system, Parasound Halo A51 effekt forsterker, Marantz AV-7701 pre amp, Oppo BDP-103 Blueray, og JTR Caprivator S1 (2400W) sub.
    Jeg bruker XLR kabler mellom pre amp og effekt forsterker + sub, og AudioQuest rocket 33 bi amp høytaler kabler + hdmi kabel mellom Blueray og pre amp.
    Noe som jeg har reagert på er at jeg får susing i høytalerne som følger volumet. Jeg syntes dette er rart da dette er et annlegg av litt dyrer klasse, så jeg trodde det var bedre støy isolert. Skrur jeg ned volumet så hører jeg ingen susing, men hvis jeg skrur opp volumet så høres susingen godt. Fjerner jeg alle kablene mellom forforsterker og effekt forsterker så hører jeg ingen støy i høytalerne. Min konklusjon er at støyen kommer i fra forforsterkeren, kan dette stemme? Hvordan kan man redusere denne susingen? Kan det hjelpe og bytte til en bedre kvalitet strømnett kabel, eller montere et strøm filter foran forforsterkeren. Er det noen som har noen tips på hvordan jeg kan redusere denne susingen?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass følsomme høyttalere vil nok la deg høre støy en del bedre. Vil tippe det er DSP i prosessoren som er årsaken her. Strømkabler vil ikke hjelpe. Men om det ikke er hørbart når du har lyd på er det jo ikke noe problem...

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til klubben for oss med følsomme høyttalere RF-7 har vel 101db følsomhet som gjør det særdeles kresne på støygulv i forsterker. Har selv måtte bytte forsterker pga av dette da susingen gjorde meg sprø. I mitt tilfelle var det DSP i effektforsterker som laget støy.

Det man evt kan prøve er noen passive attenuatorer mellom pre-amp og effekt. Parts-Express selger disse til en billig penge så det kan jo testes før man bytter ut elektronikk.

Line-level Attenuators in the Home Audio / Video Department at Parts Express | 1916

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Såpass følsomme høyttalere vil nok la deg høre støy en del bedre. Vil tippe det er DSP i prosessoren som er årsaken her. Strømkabler vil ikke hjelpe. Men om det ikke er hørbart når du har lyd på er det jo ikke noe problem...
    Ved laft volum er det ikke hørbart, men når jeg skrur opp volumet til 55% og høyere er det hør bart.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Velkommen til klubben for oss med følsomme høyttalere RF-7 har vel 101db følsomhet som gjør det særdeles kresne på støygulv i forsterker. Har selv måtte bytte forsterker pga av dette da susingen gjorde meg sprø. I mitt tilfelle var det DSP i effektforsterker som laget støy.

Det man evt kan prøve er noen passive attenuatorer mellom pre-amp og effekt. Parts-Express selger disse til en billig penge så det kan jo testes før man bytter ut elektronikk.

Line-level Attenuators in the Home Audio / Video Department at Parts Express | 1916
    Kan det være en ide og prøve med litt dyrer høytaler kabler? Jeg så en som nettopp hadde solgt noen kimber monocle kabler, og han på stod at han hørte mindre støy i sine RF-7 når han brukte disse kablene. Jeg er åpen for alle forslag. Jeg skal se om jeg får tak i noen attenuators jeg kan prøve, selv om jeg hadde tenkt og bruke xlr kabler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •