Audyssey XT32 gir for skarp lyd (Onkyo)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audyssey XT32 gir for skarp lyd (Onkyo)

Jeg har akkurat kjøpt meg en Onkyo TX-NR1010, og gledet meg til å få en amp med Audyssey XT32. Men gleden ble ikke så stor som jeg hadde forventet. Lyden Audyssey leverer er for skarp på mine B&W DM603 S3.

I forhold til min gamle Yamaha, er lyden i Onkyoen betydelig krispere i toppen. Og det var en etterlengtet forbedring. Men Audyssey legger på enda mer diskant og jeg syns det blir for mye. Det er heller ingen justeringsmulighet for dette med mindre jeg går inn å drar ned diskanten (noe jeg egentlig ikke ønsker å gjøre).

Noen som har erfaringer med dette? Hva kan jeg gjøre?
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan måler du?
    Mikrofonplassering?
    Stativ?
    Stille i rommet?
    Hvor mange målinger?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas
    Noen som har erfaringer med dette? Hva kan jeg gjøre?
    Det kan være noen tips i denne tråden...

http://avforum.no/forum/receivere-fo...veren-din.html

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Hvordan måler du?
    Mikrofonplassering?
    Stativ?
    Stille i rommet?
    Hvor mange målinger?
    Jeg måler 8 målepunkter i 3-seteren, som er det eneste lyttepunktet i rommet. Tre i ørehøyde når man sitter og lener ryggen bak. Tre når man sitter litt framoverlent og 2 mellom sitteposisjonene i setet. Jeg har også prøvd kun 3 målinger i 3 de tre lytteposisjonene uten at det bedret noe.

Alle målingne er gjort med mikrofonstativ og mikrofonen plassert loddrett. Rommet er helt stille. Jeg har skrudd av PC, PJ og andre bråkete ting.

Jeg har eksperimentert litt med og uten Audyssey og Dynamic EQ. Jeg beskriver lyden som Audyssey som skarp og klar. Den løfter jazz, piano og kvinnevokal veldig. Men den suger samtidig ut midten av mellomtonen, og rock med in-your-face-gitarer (som Span) forsvinner den inn i skarp kjedsomhet.

(Mine) B&W har ganske fremtonet mellomtone og en diskant som er litt tilbaketrukket. Det kan virke som Audyssey prøver å kompensere for dette.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Det kan være noen tips i denne tråden...

http://avforum.no/forum/receivere-fo...veren-din.html
    Ja kjenner denne. Og jeg bryter med en av kringlyds bud: Lyttesofaen er plassert helt i bakkant av rommet, mindre enn 1 m fra bakvegg.

Audyssey XT32 gir for skarp lyd (Onkyo)-2013-img-0001-av-jpg

Audyssey XT32 gir for skarp lyd (Onkyo)-2013-img-0002-av-jpg

Dette var et aktivt valg å snu rommet denne veien. Dels fordi jeg hadde prøvd rommet den andre veien, og da fikk vi tunnellsyn og kom langt bort fra lerretet. Ved å snu fikk vi et mye bedre bruk av rommet og fikk plass til flere (perifere) gjester. Og dels fordi det passet mye bedre med de tekniske installasjonen i rommet.

Men prisen er 1) At vi sitter helt i bakkant og sliter med boundary gain på lyd. Spesielt har jeg en pol på 52Hz som resonerer i hele rommet. 2) Det er akkurat for lite kasteavstand til at jeg får brukt den prosjektoren jeg ønsker.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsøk og tilte høytalerne litt bakover.

Litt mere demping i rommet ( 1. refleksjoner )

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg hjalp det og dempe rommet og da spesielt med absorbenter i 1-refleksjon. Jeg har HT som er noe pågående i øvre mellomtone/diskant og dette hjalp en del samt at jeg bruker frontdekslet på høytaleren noe som jeg syntes også bidrar positivt.

Flott rom og kino løsning du har!

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas
    Jeg måler 8 målepunkter i 3-seteren, som er det eneste lyttepunktet i rommet. Tre i ørehøyde når man sitter og lener ryggen bak. Tre når man sitter litt framoverlent og 2 mellom sitteposisjonene i setet. Jeg har også prøvd kun 3 målinger i 3 de tre lytteposisjonene uten at det bedret noe.

Siden du sitter så nært bakveggen kan måling 1-3 med ca 60cm mellomrom tas i midten av sofaen i ørehøyde og 4-6 tas parallelt 60 cm forran de igjen mens 7 og 8 tas i midten av de to firkantene man i utgangspunktet har målt i. Svært likt det du beskriver, bare lengre frem. Audyssey hadde bilde av denne ut før (nå finner jeg bare den med 12 målepunkter), men fant den ikke nå. Mao blir dine bakerste målepunkt midt i sofaen som vil ha god avstand til bakveggen og dermed ikke svekke resultatet.

Paint-illustrasjon her
    Audyssey XT32 gir for skarp lyd (Onkyo)-romk-png

Det skader ikke å dra frem sofaen noen få cm dersom den står helt klint inntill bakveggen, men utfra bildene så det ikke så ikke ut hos deg. Korriger for avstanden igjen etterpå dersom det ble for langt frem. Har hatt vellykkede målinger med denne metoden i to rom hvor de satt klistret til bakveggen.

Edit:
    Og som andre sier så hadde det nok ikke skadet med noe som større gulvteppe og muligens noe på sideveggene
    Har du noe bak det sorte stoffet? Er der vinduer eller noe? Dersom du ikke har, men har mulighet for, anbefaler jeg noen akustikkplater der. De vil sterkte hjelpe med å dempe mellomannet en hissig øvre mellomtone.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis diskanten din er svært retningsbestemt bør du måle i horisontalplanet til diskanten, ikke ørehøyde. Har opplevd det i noen rom, faktisk. Audyssey måler litt annerledes enn vi oppfatter lyd, så det har hendt at en liten endring i målehøyde har gjort enorme utslag i resultat. I mitt rom måler jeg med mikrofon i diskanthøyde, ikke i ørehøyde (ca 5cm forskjell) og det gir stort utslag på resultatet. Nå skal det sies at mine diskanter er VELDIG retningsbestemte, men det er kanskje verd et forsøk. Audyssey selv advarer mot å måle mye utenfor diskantenes spredningsmønster nettopp på grunn av dette.

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar folkens

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Forsøk og tilte høytalerne litt bakover.

Litt mere demping i rommet ( 1. refleksjoner )
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis
    Hos meg hjalp det og dempe rommet og da spesielt med absorbenter i 1-refleksjon. Jeg har HT som er noe pågående i øvre mellomtone/diskant og dette hjalp en del samt at jeg bruker frontdekslet på høytaleren noe som jeg syntes også bidrar positivt.

Flott rom og kino løsning du har!
    Takk!

Diskantene er ganske retningsbestemte (men ikke for mye). Legg merke på bildet at det er laget custom bord for senter og at denne er vippet opp for å få diskanten opp i riktig lyttehøyde. Det gjorde underverker på lyden. Dette gjør også at jeg er sikker på at diskantene fra L og R også "treffer" ørehøyde/målemic på riktig sted.

Det ble nevt å måle i horisontalplanet til diskantene. Hvordan er karakteristikken på målemicen? Jeg regner med det er en omni mic. Kan man rette den rett mot HT/diskanten i håp om at den måler mer direktelyd?

Demping av 1. refleksjon er noe som står på agendaen. Jeg hører det rimelig tydelig når audyssey kjører sweep/klikk at det er godt med gjenklang på de høye frekvenser. Klikket kommer liksom fra andre flater enn selve HT. Jeg spekulerer i at det er refleksjon i taket som er verst, spesielt når audyssey-micen er rettet oppover.

(Men når det er sagt, så trodde jeg at slike systemer ikke ville la seg påvirke av 1. og n-te refleksjon, fordi de måler på direktelyden. Det er slik REW opererer.)

Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Siden du sitter så nært bakveggen kan måling 1-3 med ca 60cm mellomrom tas i midten av sofaen i ørehøyde og 4-6 tas parallelt 60 cm forran de igjen mens 7 og 8 tas i midten av de to firkantene man i utgangspunktet har målt i. Svært likt det du beskriver, bare lengre frem. Audyssey hadde bilde av denne ut før (nå finner jeg bare den med 12 målepunkter), men fant den ikke nå. Mao blir dine bakerste målepunkt midt i sofaen som vil ha god avstand til bakveggen og dermed ikke svekke resultatet.

Paint-illustrasjon her
    Audyssey XT32 gir for skarp lyd (Onkyo)-romk-png

Det skader ikke å dra frem sofaen noen få cm dersom den står helt klint inntill bakveggen, men utfra bildene så det ikke så ikke ut hos deg. Korriger for avstanden igjen etterpå dersom det ble for langt frem. Har hatt vellykkede målinger med denne metoden i to rom hvor de satt klistret til bakveggen.

Edit:
    Og som andre sier så hadde det nok ikke skadet med noe som større gulvteppe og muligens noe på sideveggene
    Har du noe bak det sorte stoffet? Er der vinduer eller noe? Dersom du ikke har, men har mulighet for, anbefaler jeg noen akustikkplater der. De vil sterkte hjelpe med å dempe mellomannet en hissig øvre mellomtone.
    Det er slik jeg har målt, bare lengre bak. Altså at bakre måleposisjon er øreposisjon når man sitter normalt i sofaen, mens fremre er når man sitter med albuene på sin knær. Så jeg skal prøve å ta målingene lengre frem.

Sofaen er en rekliner, så den er ikke plassert helt i bakkant for å kunne gi plass til ryggen og plass til gardin. Jeg gjetter avstand til bakveggen når man sitter helt vanlig i sofaen er omtrent 50-60cm. Men det er tydelig man sitter i boundary gain-området, fordi bare det å lene seg fremover 50cm gjør at bassbildet endrer seg enormt.

Det sorte stoffet bak sofa er lightblock gardin. Altså er det en vindusrekke. Jeg lurte på om jeg skulle lage akustikk inserts for å ha i vindusrammene for å absorbere noe av bassen. Jeg har en 52Hz pol i rommet som jeg planlegger å sette opp basstraps for.

Gardinet er viskose og lateks (for å få lysblokk), og det gjør nok at dempingen på HF neppe er særlig god. Ergo vil nok akustikkplater i vinduet neppe hjelpe på HF.

Og det er øvre mellomtone/diskant som jeg er mest uenig med Auyssey, ikke hvordan den hånterer bass og romnoder.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Midas,
    Ikke for å hijacke tråden din, men hvordan er du fornøyd med 1010-en sånn ellers? Er på receiveroppgraderingsjakt og denne Onkyo-en er på toppen av listen min. Den eller en tilsvarende Yamaha. Ser i signaturen din at du har hatt Yamaha før(?), og hvis du kan dele litt av tankene bak om årsak til skifte til Onkyo så hadde jeg satt pris på det :-)

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nuud
    Hei Midas,
    Ikke for å hijacke tråden din, men hvordan er du fornøyd med 1010-en sånn ellers? Er på receiveroppgraderingsjakt og denne Onkyo-en er på toppen av listen min. Den eller en tilsvarende Yamaha. Ser i signaturen din at du har hatt Yamaha før(?), og hvis du kan dele litt av tankene bak om årsak til skifte til Onkyo så hadde jeg satt pris på det :-)
    Litt tidlig å si enda, er usikker. Har ikke fått sett noe film eller fått roen til å finlytte på musikk.

Jeg er gammel Yamaha-mann og har vært knallfornøyd med kvaliteten de leverer, og hadde i utgangspunktet pekt meg ut noe i Aventage-serien (jeg vinglet mellom 1020, 2020 og 3020). Så får vi se om det blir et savn.

Jeg valgte Onkyoen utelukkende fordi jeg fant et godt tilbud som var innenfor mitt 10k budsjett. Etter litt traversering her på forumet, så syns jeg det var fryktelig dumt at Yamaha ikke har Audyssey XT32. Og det var hovedgrunnen til at jeg slo til. Men nå viser det seg at Audyssey må nok jobbes mere med enn bare plug-and-play.

Her er litt av førsteinntrykkene mine : http://avforum.no/forum/klubb-entusi...ml#post1959041

Yamaha er mye rundere i lyden enn Onkyo. Det var merkbart. På mine B&W så syns jeg det hjelper mye. Jeg har vært nødt til å ta av frontene for å få løftet det siste lille på diskanten med Yamahaen, men det er nok ikke nødvendig lengre. Helst så er det alt for mye diskant nå, men som du ser av denne tråden så er det mer Audyssey-en og ikke Onkyo.

Jeg leste en plass på nettet, at dersom hovedbruken av musikk, så kjøp Yamaha. Var hovedbruken film, så kjøp Onkyo. (Men hvem kjøper AV-receiver for dedikert musikkbruk?)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant betraktninger. Etter å ha lest dette rykker Yamaha opp på delt førsteplass. Det står mellom Onkyo 1010 og Yamaha 2020. Det virker som det er de to merkene hvor konkurransen mellom de ulike leverandørene er størst, og med det sannsynligheten for å gjøre et godt kjøp også er størst. Håper du fortsetter å legge ut inntrykk her eller i Onkyo-tråden.

PS! Hvor god/viktig jobb synes du at Audyssey Sub EQ HT kalibreringen gjør, og generelt Audyssey vs YPAO?

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har både Onkyo 1010 og Pioneer LX85 og må si begge gjør en glimrende jobb og virker temmelig like både når det kommer til kraft og kalibrering..de manger ihverftall ikke kraft

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått brukt litt mer tid på dette, og gjort noen målinger. Jeg har rekalibrert anlegget flere ganger med å flytte (bort) sofa, måle nærmere midten av rommet. Jeg blir ikke klok. Og så kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor Audyssey angriper øvre mellomtone og diskant. Eller jo... På jobb kaller vi dette for amerikansk lyd. Klar, skarp topp med distinkt diskant. Kan det rett og slett være at Audyssey er designet slik?

Audyssey XT32 gir for skarp lyd (Onkyo)-onkyo-vs-yamaha-png

Alle disse plottene er gjort uten å endre HT eller å flytte på målemic. Kun bytting av amp. Dette plottet viser Yamaha ampen i rødt, tørr Onkyo i blå, og Audyssey i grønntoner. (Ikke heng dere opp i absoluttverdiene/kurveformen på plottet. Det er gjort med en ukalibrert mic, så det eneste man kan si sånn någenlunde er forholdet mellom plottene)

Og her vises klart og tydelig hva jeg snakker om! Audyssey hever fra 2k og oppover og "skarper" opp anlegget betydelig.

Audyssey får vokal, jazz, piano til å låte bra. Kari Bremnes, Sigvart Dagsland, Dire Straights/Private Investigation. Det får musikk som Muse, Radiohead, Span, Stone Temple Pilots, til å låte skikkelig dårlig. Hele karakteren til P!nks stemme forsvinner totalt. Når jeg lytter på f.eks. muse må jeg skru ned lyden fordi jeg syns det blir for skarpt og vondt. SPL måler viser kun 85 dB! Det er jo ingenting.

Så hva er det Audyssey holder på med? La diskantene mine være i fred! Jeg vil ha min BBC-dip inntakt. Litt heving hører jeg hjelper. Men Audyssey har jo ingen justeringsmuligheter. EQ-en er disabled på Onkyo når Audyssey er enablet.

Til sist, RT60 plott av rommet:

Audyssey XT32 gir for skarp lyd (Onkyo)-onkyo-rt60-png

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det er noen trøst, men Pioneers MCACC gjøre veldig mye av det samme

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nuud
    Interessant betraktninger. Etter å ha lest dette rykker Yamaha opp på delt førsteplass. Det står mellom Onkyo 1010 og Yamaha 2020. Det virker som det er de to merkene hvor konkurransen mellom de ulike leverandørene er størst, og med det sannsynligheten for å gjøre et godt kjøp også er størst. Håper du fortsetter å legge ut inntrykk her eller i Onkyo-tråden.

PS! Hvor god/viktig jobb synes du at Audyssey Sub EQ HT kalibreringen gjør, og generelt Audyssey vs YPAO?
    Jeg har nå Yamaha 2020 *over* Onkyo 1010 på min liste. Jeg skal gi 1010 noen dager til, og hvis jeg ikke får det helt tid innen da, så kommer jeg til å bytte.

Jeg har ikke en Yamaha amp med YPAO, så jeg vet ikke hvordan Audyssey er i forhold til den. Men andre her på dette forumet påstår Audyssey er mye bedre enn YPAO. Dersom Audyssey "farger" diskanten slik jeg observerer, så er jeg ikke interessert i Audyssey.

De argumentene jeg ser for å kjøpe 2020: (Merk, jeg har aldri prøvd 2020, så dette er basert på manual og annen info på nettet)

• De to HDMI utgangene skal vise samme bilde begge plasser. De gjør de ikke på Onkyo
    • Yamaha har scener hvor man kan sette opp hvilken kilde, hvilken lyd og bildeinnstilling. Og ikke minst, hvilken pattern man skal ha
    • Den har to pattern for grunnoppsett i lyd. Med to patterns kan man få en film-setting (med f.eks. sub x-over på 40Hz) og en musikk-setting (med f.eks. sub x-over på 80Hz). Begge på samme utstyr. Dette var et stort savn at Onkyo ikke har.
    • Den har parametrisk EQ med variabel Q. For oss lydfolk er dette som å være hjemme.
    • 2020 har IKKE videojustering slik Onkyo har - da må du opp på 3020. Men jeg tviler på at jeg har bruk for noe justering. Kjører direct signal på video.
    • 2020 har airplay, mens Onkyo har Spotify

2020 har på papiret noen bedre tekniske data. 1010 er noe kraftigere, den er 5 kg tyngre og det gjør nok at det er mer sprut i ampen. Men yamahaen har bedre forvrengning og dempningsfaktor. Jeg har servicemanualen på den min gamle Yamaha, og det jeg kan si om den er at den er godt bygd. Dersom de ikke har tapt seg de siste 8 årene, så vil jeg forvente det samme på det nye.[/LIST]

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det handler vel om å sette sammen et anlegg og finne ting som fungere. B&W kan være litt skarp i diskanten og det kan tydelig Onkyo og. Dermed passer de ikke så godt sammen.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer Yosh81 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som ingeniørn sier, så kan det jo gjerne være dårlig match her også ja.
    Har selv testet Onkyo tx-nr3009 på klipsch her hjemme, og samme hva jeg gjorde, så var det skarpt og ubehagelig. Nå er jo klipsch gjerne meget skarpe, men jeg mener B&W også er rimelig frempå.

Hvis du da skal ha Audyssey, så kunne det jo vært et alternativ å prøve ut Marantz?

Ser at mange kun ser for seg 2 alternativer når dem skal ha reciever. Yamaha eller Onkyo, hvorfor bare disse? Fordi disse er mer kjente?
    Har selv vært innom Pioneer, Onkyo og Marantz, der jeg da liker renheten og detaljene i lyden til Pioneer, men veldig kald lydsignatur gjør at det ikke passer med alt. Marantz er mye bedre der, den har en mye varmere signatur som jeg finner helt nydelig og er storfornøyd med lyden her.
    Både mine Klipsch og Audiovectorene mine viste seg fra en helt annen side med Marantz. Spesielt på musikk.
    Onkyo var for meg bare nedtur. Jeg kan ikke engang forstå at folk vil ha det.
    Yamaha har jeg bare hørt hos kamerater, og jeg kan ikke si stort negativt om det merket. virker som en all-rounder.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Vet ikke om det er noen trøst, men Pioneers MCACC gjøre veldig mye av det samme
    Det er nok ingen trøst , for med Pioneer kan man justere alle parametre selv etter ar RK har gjort sitt :-)
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •