Hjelp til valg av billig effekt/stereoforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Guleböj sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av billig effekt/stereoforsterker

Jeg er ganske så fersk innen Hi-Fi og trenger derfor litt hjelp og råd angående valg av stereo/effektforsterker.

Gikk i sommer til innkjøp av et par Klipsch RF-62, og har så langt brukt en gammel Yamaha RX-V592 surround receiver. Dette funker OK, men føler ikke jeg får utnyttet potensialet i høyttalerne i forhold til det jeg hørte i butikk. Så er spørsmålet om jeg burde gå for en stereoforsterker eller heller koble til en effektforsterker?

Jeg heller litt mot en stereoforsterker og kutte ut yamahaen da jeg nå opplever susing fra høyttalere og høy brumming når det ikke er noe signal (jeg regner med dette er pga receiveren?). Budsjettet mitt er meget stramt og jeg ønsker helst noe under 2000kr. Anlegget skal brukes mest til film/tv.

Jeg har søkt litt rundt på diverse bruktmarkeder og funnet et par forslag:
    - Yamaha R-S500
    - Primare A10
    - Marantz PM5003

Noen som har noen formeninger om hva jeg burde velge, eller har andre forslag? Det viktigste for meg er at lyden blir bedre enn hva jeg har nå, selv om jeg er klar over at det er begrenset hva man kan få til med såpass lite penger. Vil mest sannsynlig oppgradere på et senere tidspunkt uansett, når pengene strekker til.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på det samme. Har fått tak i noen gamle rf-62 til trimrommet, og trenger en rimelig forsterker med litt trykk i.
    HiFi: JBL TL 260 - 2x Emotiva XPA-1 - SVS PC12-NSD DSP
    Head-fi: Audio Technica ATH-W1000x - Schiit Modi DAC - Schiit Asgard 2 Amp

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en nært ubrukt Parasound NC275 til salgs. Kr 2.000,-.

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er riktignok den Primaren solgt, men er det ingen som har noen formeninger eller tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Guleböj
    Jeg er ganske så fersk innen Hi-Fi og trenger derfor litt hjelp og råd angående valg av stereo/effektforsterker.

Gikk i sommer til innkjøp av et par Klipsch RF-62, og har så langt brukt en gammel Yamaha RX-V592 surround receiver. Dette funker OK, men føler ikke jeg får utnyttet potensialet i høyttalerne i forhold til det jeg hørte i butikk. Så er spørsmålet om jeg burde gå for en stereoforsterker eller heller koble til en effektforsterker?

Jeg heller litt mot en stereoforsterker og kutte ut yamahaen da jeg nå opplever susing fra høyttalere og høy brumming når det ikke er noe signal (jeg regner med dette er pga receiveren?). Budsjettet mitt er meget stramt og jeg ønsker helst noe under 2000kr. Anlegget skal brukes mest til film/tv.

Jeg har søkt litt rundt på diverse bruktmarkeder og funnet et par forslag:
    - Yamaha R-S500
    - Primare A10
    - Marantz PM5003

Noen som har noen formeninger om hva jeg burde velge, eller har andre forslag? Det viktigste for meg er at lyden blir bedre enn hva jeg har nå, selv om jeg er klar over at det er begrenset hva man kan få til med såpass lite penger. Vil mest sannsynlig oppgradere på et senere tidspunkt uansett, når pengene strekker til.
    Marantz forsterkeren har flott lyd, og burde matche bra klangmessig med Klipsch.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Marantz forsterkeren har flott lyd, og burde matche bra klangmessig med Klipsch.
    Marantz og Onkyo,Primare har jeg ikke hørt på Klipsch.

O

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspillene, men har dessverre måttet legge planene for innkjøp på is på grunn av andre prioriteringer. Får ta en titt på det igjen når økonomien tillater.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    marantz er nydelig kombo på klipsch! gå for den!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •