Sliter med å få bilde igjennom reciver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sliter med å få bilde igjennom reciver

Har endelig kastet meg på hjemmekinobølgen og fått i hus et greit oppsett, selv om det er 2kanals musikk som står først på listen.

Har dog kjøpt en eldre Pioneer vsx LX 50 som jeg skal kjøre film på. Den fungerer vel kanskje slik den skal, men jeg sliter med å få PS3 og den til å snakke sammen.

Har vert inne på menyen på PS3 og endret det meste, og slik det står nå så står den på HDMI out og lyd HDMI.

Men når jeg nå kobler HDMI kabel til reciver så får jeg opp en feilmelding som sier at de ikke snakker sammen.

Fra reciver til PJ så får jeg opp menyen til reciver og kan endre det meste, Drar jeg så kabel rett fra PS3 til PJ så får jeg også bilde og lyd ( sansynlegvis ifra Optisk) inn på reciver.

Så ejg har bilde og lyd, det er ikke det, men skulle gjerne har brukt HDMI da reciveren hat dekodere på HD lydspor.

Noen som ser hvor jeg har koblet galt eller hvilken innstilling jeg burde endre på?
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen innspill om hvorfor jeg ikke får til dette?
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva sier feilmeldingen helt eksakt?

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke slik på Pioneer at du må inn i menyen og aktivere/åpne HDMI inngangene? Hadde en kompis med Pio en gang og mener og huske vi løste det på den måten.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal skrive hva feilen er om en kort stund.

Ang pioneer forsterkeren så skal jeg ta en bilde av menyen jeg har tilgjengelig.

Strax tilbake

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skjønner jeg ingenting, Nå er det både lyd og bilde fra PS3 gjennom hdmi til reciver og så fra reciver til PJ

Alt jeg gjorde var å gå inn i menyen på Pioneer velge input setup velge hdmi1 og sette digital til coax 1

Jeg har ingen coax kabler koblet til. kun hdmi. Det digitale valget sto på ------

Uansett, nå er det bare å finne en film med HD/DTs Master for å se om det fungerer.

Når jeg velger HDMI 1 inngangen på reciver så kan jeg velge mellom digital, auto og pcm in. Hvilken av de skal den stå på når jeg vil ha HD lydformatene?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro auto.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep
    Nå skjønner jeg ingenting, Nå er det både lyd og bilde fra PS3 gjennom hdmi til reciver og så fra reciver til PJ

Alt jeg gjorde var å gå inn i menyen på Pioneer velge input setup velge hdmi1 og sette digital til coax 1

Jeg har ingen coax kabler koblet til. kun hdmi. Det digitale valget sto på ------

Uansett, nå er det bare å finne en film med HD/DTs Master for å se om det fungerer.

Når jeg velger HDMI 1 inngangen på reciver så kan jeg velge mellom digital, auto og pcm in. Hvilken av de skal den stå på når jeg vil ha HD lydformatene?
    Du får ikke HD-formatene gjennom coax - da må du bruke HDMI .
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser og h;res ut som om at det virker no. Hvorfor vet jeg ikke, Men det er HD lydkanaler no og det er betydelig forskjell.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da har du vel gjort det jeg skrev da, du var inn i menyen og valgte/aktiverte en HDMI inngang.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Men da har du vel gjort det jeg skrev da, du var inn i menyen og valgte/aktiverte en HDMI inngang.
    Absulutt mulig det, aner ikke... Men det spiller ingen rolle egentlig. Er oppe aa gaar naa

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låner tråden din Retep da jeg har et lignende problem. Kjøpte meg en ny Onkyo 818 receiver som erstatter min gamle Onkyo 805. Men den nye har problemer med å finne signalet til blu-ray spilleren min, som er en Panasonic bdt 310. Har også en PS3 og en 360 koblet til, og der er det ingen problemer. Alle de 3 hadde jeg koblet til min gamle 805, og alt funket fint. Så da kan det vel ikke være noe galt med hdmi kabelen fra proj. til receiveren, eller?? Og det rare er at når jeg slår av receiver slik at den går i stand by mode, SÅ finner den signalet til blu-ray spilleren!! Får grå hår av dette her

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •