Bruke ny reciever som forforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Nordhagen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruke ny reciever som forforsterker

Hei!

Jeg har B&W DM 603 høyttalere som jeg driver med en Nad T 753. Dette er et oppsett jeg er veldig fornøyd med lydmessig, men recieveren begynner å bli litt utdatert mtp. HDMI, HD-lydformater og streaming.

Derfor tenkte jeg på om jeg skulle se om jeg kunne finne en rimelig, ny surroundreciever til 3-6000 som har HDMI-switching, streaming og oppgradert lydstøtte som jeg kunne bruke som forforsterker til Nad-en min. Tror dere dette er en god løsning, eller er det såpass mye bra (og kraftig nok til mine høyttalere) i min prigruppe nå om dagen at jeg like gjerne kan selge Nad-en og kjøpe en ny?

Alle forslag til løsninger og konkrete produktanbefalinger mottas med takk!

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du legger så mye penger i en receiver at den har pre-out vil den nok også være på høyde med NADen effektmessig, om ikke annet ganske nære. Bytt receiver og kjøp heller en stereo-effektforsterker senere om det er behov, det er mitt klare råd.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk — du har et poeng. Noen konkrete produktanbefalinger du kan komme på? Jeg spør litt fordi folka på Hi-Fi Klubben alltid mener at høyttalerne mine krever litt hardere skyts enn det man gjerne finner i <5000-klassen (150w @ 8ohm).

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    150w @ 8 ohm er forøvrig akkurat hva Nad-en leverer i stereo (dynamisk), og 6x70w i surround. Men er det egentlig noen som kan si noe fornuftig om hvilke amper som passer til hvilke høyttalere kun på basis av tallene? Hvertfall var det sånn i gamle dager at man snakka om Nad-watt som mer "sanne" enn andre sine og at alle produsentene uansett hadde sin egen skala.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke stor forskjell på effekt blandt de forskjellige merkene i prisklassen du nevner. Jeg har selv en forkjærlighet for Yamaha, men Denon og Pioneer er andre hete alternativer. Kjøpt så stor du har råd til.

Geir Arne

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •