Høytalere brummer. Lyngdorf 2175, AVR4306

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Tace sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalere brummer. Lyngdorf 2175, AVR4306

Prøver å rigge opp et anlegg men får brummelyd i front høyttalerne.

Jeg bruker Denon AVR 4306, Lyngdorf SDA 2175 og B&W DM684.

Koblet det opp slik som tidligere eier hadde gjort det. Jeg tok mange bilder før jeg demonterte det. Så jeg er sikker på at jeg gjorde det riktig, men likevel brummer altså front høyttalerne som er koblet om Lyngdorfen og til AVR4306 en. Og da til PRE.OUT

På Lyngdorfen er det en bryter bak som skiller mellom "UP UNBALANCED" og "DOWN BALANCED".
    Denne har stått på "DOWN BALANCED" tidligere da alt fungerte. Men nå blir det altså brumming i den stillingen. Men dersom jeg stiller den i "UP UNBALANCED" så forsvinner brummingen.

Manualen anbefaler å la den stå i ""DOWN BALANCED" men det gir nå bare brumming.

SÅ altså hva er den til og hvor skal den stå ? Og nei, jeg har ikke peiling på hifi Gir dere meg et råd ?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tace
    Prøver å rigge opp et anlegg men får brummelyd i front høyttalerne.

Jeg bruker Denon AVR 4306, Lyngdorf SDA 2175 og B&W DM684.

Koblet det opp slik som tidligere eier hadde gjort det. Jeg tok mange bilder før jeg demonterte det. Så jeg er sikker på at jeg gjorde det riktig, men likevel brummer altså front høyttalerne som er koblet om Lyngdorfen og til AVR4306 en. Og da til PRE.OUT

På Lyngdorfen er det en bryter bak som skiller mellom "UP UNBALANCED" og "DOWN BALANCED".
    Denne har stått på "DOWN BALANCED" tidligere da alt fungerte. Men nå blir det altså brumming i den stillingen. Men dersom jeg stiller den i "UP UNBALANCED" så forsvinner brummingen.

Manualen anbefaler å la den stå i ""DOWN BALANCED" men det gir nå bare brumming.

SÅ altså hva er den til og hvor skal den stå ? Og nei, jeg har ikke peiling på hifi Gir dere meg et råd ?
    Som det står i manualen; "When the unbalanced inputs are used, the input selector switch MUST be set to the ‘Unbalanced’ position." Altså SKAL bryteren stå på "UP UNBALANCED" når man bruker RCA kabel, noe jeg antar du bruker fra Denon.

Geir Arne

Newcomer Tace sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, bruker det.

Men ble noe usikker da jeg har koblet opp med de nøyaktige samme kabler og til de samme stedene

Og er sikker på at ingen har fiklet på den bryteren heller.
    Får tro den er endret under flytting.

Takk så langt :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •