Emotiva XPR-2 erfaringer? kappa 9.2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Emotiva XPR-2 erfaringer? kappa 9.2

Hei.
    Har sett litt på emotiva xpr-2.
    Hvordan er det med krefter i denne forsterkern ? Go combo til infinity kappa 9.2i ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har erfaringer om denne combon?

Newcomer fest sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har nylig hatt xpr2 på mine kappa 9.2i, det ser ut som en god match på papiret med tanke på effekt, noe som var grunnen til at jeg tok sjansen på å bestille en og fordi jeg bare hadde hørt positiv t om Emotiva. Men i praksis var dette en helt annen sak, fungerte ok, men det var det. Alt for mørk og innerlukket lyd, lite detaljer og alt for overdreven bass. Og i tillegg likte ikke emotiva'n dippene under 2 ohm som kappane er kjent for. Mistet litt kontroll og bass på høyere volum og den ble urovekkende varm. Den gikk aldri i protect men tror ikke jeg var langt unna,den var konstant en varmeovn og når jeg dro på ble den såpass varm at du hadde problemer med å holde hånda på den i mer en 4 sekunder. Jeg prøvde totalt med tre forskjellige dac'er nad 51, hegel hd25 og en Cambridge 640 integrert. Prøvde de samme dacene med en dp 400 ll som jeg har nå og det var dag og natt. Den takler dippene mye bedre og hele høytallern låter mye mer ryddig, kontrolert og detaljenivået steg såpass at selv de døve hadde hørt det. Så min anbefaling er å styre unna og legg pengene i en Dynamic Precision forsterker, låter helt vanvittig bra, perfekt match til kappa. Det er vesentlig flere effektforsterkere som ikke fungerer en som fungerer på disse høytalerne. Jeg prøvd mye forskjellig men ingen har vætt en så god match som dp.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At forsterkeren ble varm er vel ikke så rart. Det er jo tross alt 2x1000W i 4 ohm

Newcomer fest sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saarg
    At forsterkeren ble varm er vel ikke så rart. Det er jo tross alt 2x1000W i 4 ohm
    Sant nok,men med et par cerwin vega VE 12 ble den langt i fra så varm som med kappa tilkoblet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fest
    Hei, jeg har nylig hatt xpr2 på mine kappa 9.2i, det ser ut som en god match på papiret med tanke på effekt, noe som var grunnen til at jeg tok sjansen på å bestille en og fordi jeg bare hadde hørt positiv t om Emotiva. Men i praksis var dette en helt annen sak, fungerte ok, men det var det. Alt for mørk og innerlukket lyd, lite detaljer og alt for overdreven bass. Og i tillegg likte ikke emotiva'n dippene under 2 ohm som kappane er kjent for. Mistet litt kontroll og bass på høyere volum og den ble urovekkende varm. Den gikk aldri i protect men tror ikke jeg var langt unna,den var konstant en varmeovn og når jeg dro på ble den såpass varm at du hadde problemer med å holde hånda på den i mer en 4 sekunder. Jeg prøvde totalt med tre forskjellige dac'er nad 51, hegel hd25 og en Cambridge 640 integrert. Prøvde de samme dacene med en dp 400 ll som jeg har nå og det var dag og natt. Den takler dippene mye bedre og hele høytallern låter mye mer ryddig, kontrolert og detaljenivået steg såpass at selv de døve hadde hørt det. Så min anbefaling er å styre unna og legg pengene i en Dynamic Precision forsterker, låter helt vanvittig bra, perfekt match til kappa. Det er vesentlig flere effektforsterkere som ikke fungerer en som fungerer på disse høytalerne. Jeg prøvd mye forskjellig men ingen har vætt en så god match som dp.
    Takk for ett meget bra, og utfyllende svar. Greier dp og drive kappan max ut?

Newcomer fest sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,den klarer og makse dem, blir bare litt ekstra viftestøy da, men det hører du ikke da alikevel.De har også rene hifi effektforsterkere uten vifter. Sjekk ut Dynamic Precision | Uoffesiell produktguide :-)

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har nylig hatt xpr2 på mine kappa 9.2i, det ser ut som en god match på papiret med tanke på effekt, noe som var grunnen til at jeg tok sjansen på å bestille en og fordi jeg bare hadde hørt positivt om Emotiva. Men i praksis var dette en helt annen sak, fungerte ok, men det var det. Alt for mørk og innerlukket lyd, lite detaljer og alt for overdreven bass.
    Jeg skjønner at Kappa 9.2i er en vanskelig høyttaler. Men kan man allikevel tolke det du skriver dit hen at XPR2 har dårlig oppløsning?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg skjønner at Kappa 9.2i er en vanskelig høyttaler. Men kan man allikevel tolke det du skriver dit hen at XPR2 har dårlig oppløsning?
    Jeg tolket det som om at forsterkeren hadde såpass problemer med å drive de at resultatet ble som beskrevet.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel han skriver vel "Alt for mørk og innelukket lyd, lite detaljer og alt for overdreven bass"
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør på med en Labgruppen :-) de liker 2 ohm!

Newcomer fest sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg syntes den hadde dårlig oppløsning. Emotiva'n fungerte bra på cerwin vega ve 12, mye morro faktor og veldig god kontroll. Så en dårlig forsterker er det ikke med tanke på nypris, men alt til sitt bruk. Min mening er at høytallere som kappa og andre pentspillende høytallere fortjener bedre lyd en det xpr2 leverer. Spesielt i et rent stereo oppsett hvor musikk har fokus.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg syntes den hadde dårlig oppløsning. Emotiva'n fungerte bra på cerwin vega ve 12, mye morro faktor og veldig god kontroll. Så en dårlig forsterker er det ikke med tanke på nypris, men alt til sitt bruk. Min mening er at høytallere som kappa og andre pentspillende høytallere fortjener bedre lyd en det xpr2 leverer. Spesielt i et rent stereo oppsett hvor musikk har fokus.

takk for at du delte din erfaring

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •