2x Rotel RB1070 og Yamaha RX-A3020 BI AMP/ BI Wire

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2x Rotel RB1070 og Yamaha RX-A3020 BI AMP/ BI Wire

Hei Hei jeg sitter nå her med 2 stk, Rotel RB1070 og 1 Yamaha RX-A3020 Aventage og 2stk Dynavoice Challanger M85. kommer forhåpentligvis 2 nye Dali Mentor 8 i posten i dag så som dere sikkert skjønner holder jeg på å gjør klart å kobler opp å vasker der hvor stereon skal stå det jeg da lurer på er hvordan skal bro koble 2 effekt trinn? planen var enten å kjøre 1 effekt trinn på bassene og 1 på diskant og mellom tone, eller å bare kjøre 1 på 1 høytaler og 1 på en annen, hvordan blir da koblingen og hvilke kabler må jeg ha? akkurat nå har jeg bare en 2x RCA Rød/Hvit kabel som går fra Front Pre out fra yamaha til det ene effekt trinne. Tror jeg vet hvordan det skal kobles, men må bare spørre hær uansett for å være 100% sikker, og få best resultat takk for alle svar Har søkt å lest meg opp litt, men får liksom ikke svar på det jeg trenger :P

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du med 4 store høyttalere ?

Ellers ville jeg brokoblet effektene til 1x360W og kjørt en på hver front. Hvordan får du sjekke på nettet.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har solgt m85ene så skal bare ha Mentorene. ja det du nevner der var jo planen i utgangs punkte. har også kobla det opp sånn som jeg tror det skal være for å teste, kjører RIght RCA til Right effekt trinn til right høytaler, samme med venstre, har jeg nå 310w i effekt på hver høytaler nå da? bruker bare 1 kanal på hver effekt trinn.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok gjøre litt mer, bl.a. må du inn i forsterkeren og flytte på noen lasker, tror det er tre stykker. Dette står i manualen til forsterkeren.

Side 7 i manualen her http://www.rotel.com/content/manuals/rb1070_multi.pdf
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja kom akkurat over det selv på internett så da ble d lagt på hylla. hmm, men hvilke signal kabler må jeg ha for å få BI-Ampa? må jeg ha en 2x4 RCA fra forsterker til begge effekt trinna?

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    der nå fant jeg endelig svaret! blææ... ser ut til at jeg må kjøpe meg en splitter eller noe :S men takk for alle svar osv her er link om andre skulle lure på det samme: Bi Amping - "bruksanvisning"....

Active BigOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten tilbake melding på hvordan det ble etter at jeg fikk kjøpt 4 Y-Led, vell BI-AMP er etter min mening verdt hver krone, merkert humongous forskjell fra 1 trinn til 2. Nå spiller bassene mye fastere hardere og diskanten fikk en my bedre klang ved høyt volum, før spilte jeg på -15db på forsterkern å mye mer enn d, gjorde bare at man ble sliten etter hvert, nå er jeg nede på 5 og er på samme stadie alt i alt veldig fornøyd, nå er det bare å vente på at Dali Mentor 8 skal komme i hus så blir det vell stor svert dette

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigOne
    Liten tilbake melding på hvordan det ble etter at jeg fikk kjøpt 4 Y-Led, vell BI-AMP er etter min mening verdt hver krone, merkert humongous forskjell fra 1 trinn til 2. Nå spiller bassene mye fastere hardere og diskanten fikk en my bedre klang ved høyt volum, før spilte jeg på -15db på forsterkern å mye mer enn d, gjorde bare at man ble sliten etter hvert, nå er jeg nede på 5 og er på samme stadie alt i alt veldig fornøyd, nå er det bare å vente på at Dali Mentor 8 skal komme i hus så blir det vell stor svert dette
    Godt høre du ble fornøyd!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •