Pioneer SC-LX86 og Lossless spilling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer SC-LX86 og Lossless spilling

Hei. Har en Pioneer SC-LX86 hjemme og lurrer litt på dette med lossless spilling og spilling av digital lyd med god kvalitet.

Denne forsterkeren har en vanlig usb fremme og en USB-DAC bak. I tillegg til at den kan streame fra nettverket.

Det jeg lurer på er hva som er beste måten for og få god lyd ut her. Jeg har en del WAV filer som skal være direkte kopiert fra CD. Hvilket alternativ vil gi best lyd hvis jeg bruker samme filen?

Jeg har 3 alternativer:

1: WAV filer (lossless) lagret på server med DLNA streaming via nettverket

2: Ekstern HD med samme filer koblet til i fronten (kan jeg koble denne til USB-DAC?)

3: USB fra MAC til USB-DAC kontakten bak med samme filene som over.

Jeg har nå kun brukt streaming fra serveren. Da står det at bit rate er 1411 kbps.

Vil jeg få bedre resultat hvis jeg bruker alternativ 2 eller 3? Bruker jeg kun den interne DACen hvis jeg kobler pcen direkte til USB-DAC kontakten?

Som dere sikkert skjønner så er jeg rimelig fersk når det gjelder spilling av skikkelig digital lyd. Tidligere har jeg bare streamet fra spotify via bluetooth, og skjønner jo at det ikke gir den beste lyden!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Stian
    Hei. Har en Pioneer SC-LX86 hjemme og lurrer litt på dette med lossless spilling og spilling av digital lyd med god kvalitet.

Denne forsterkeren har en vanlig usb fremme og en USB-DAC bak. I tillegg til at den kan streame fra nettverket.

Det jeg lurer på er hva som er beste måten for og få god lyd ut her. Jeg har en del WAV filer som skal være direkte kopiert fra CD. Hvilket alternativ vil gi best lyd hvis jeg bruker samme filen?

Jeg har 3 alternativer:

1: WAV filer (lossless) lagret på server med DLNA streaming via nettverket

2: Ekstern HD med samme filer koblet til i fronten (kan jeg koble denne til USB-DAC?)

3: USB fra MAC til USB-DAC kontakten bak med samme filene som over.

Jeg har nå kun brukt streaming fra serveren. Da står det at bit rate er 1411 kbps.

Vil jeg få bedre resultat hvis jeg bruker alternativ 2 eller 3? Bruker jeg kun den interne DACen hvis jeg kobler pcen direkte til USB-DAC kontakten?

Som dere sikkert skjønner så er jeg rimelig fersk når det gjelder spilling av skikkelig digital lyd. Tidligere har jeg bare streamet fra spotify via bluetooth, og skjønner jo at det ikke gir den beste lyden!
    Alternativ 1 bør være bankers det.
    Men du bruker jo receiverens dac i alle tilfeller.

Skal du bruke Spotify , så er vel Airplay et bedre alternativ enn Bluetooht.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står veldig dårlig forklart i manualen hva som bruker hva så derfor jeg spør.

Bruker Airplay til spotify!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan du jo bruke alle tre alternativer.....ellers streaming, du får samme resultat.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •