5,1 på Pioneer sc-lx73 bakhøytalere i Surround back or surround?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

5,1 på Pioneer sc-lx73 bakhøytalere i Surround back or surround?

Har lånt meg en Pioneer reciver mens noen ser på denon reciveren min som hadde et lite problem. Jeg sitter her nå og skal koble opp Pioneeren. Og ser i instruksjonsboka at ved 5,1 skal en bruke Surround l og surroud r. Men når jeg kjører lydtesten finner den alle høytalerene, front osv, men plasserer surround l og r på siden. Skulle jeg heller bare satt bakhøytalerene i surround back? Hva blir riktig her?

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teigas
    Har lånt meg en Pioneer reciver mens noen ser på denon reciveren min som hadde et lite problem. Jeg sitter her nå og skal koble opp Pioneeren. Og ser i instruksjonsboka at ved 5,1 skal en bruke Surround l og surroud r. Men når jeg kjører lydtesten finner den alle høytalerene, front osv, men plasserer surround l og r på siden. Skulle jeg heller bare satt bakhøytalerene i surround back? Hva blir riktig her?
    Det er riktig slik du har det.
    Surround (R og L) illustreres fra sidene i MCACC. Surround Back er kun for 7.1 - og skal ikke tilkobles.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk fikk det til å funke. Har ikke foresterkeren muligheter til å feks bruke hdmi 1 in, og så assigne optical 1 til lyd? Ser en får valg opp om det på feks component in, men ikke på hdmi inngangene ? Noe jeg må skru på eller går det rett og slett ikke?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teigas
    Tusen takk fikk det til å funke. Har ikke foresterkeren muligheter til å feks bruke hdmi 1 in, og så assigne optical 1 til lyd? Ser en får valg opp om det på feks component in, men ikke på hdmi inngangene ? Noe jeg må skru på eller går det rett og slett ikke?
    Du må først finne en annen ledig inngang (f.eks) DVD , så tilegner du denne en ledig hdmi input (f.eks hdmi3) og så kan du tilegne f.eks Optical 1.

Når dette er gjort , så kan du velge hvilken inngang du vil hente lyden fra med "signal Select" knappen - enten hdmi optisk/coax el analog .
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Du må først finne en annen ledig inngang (f.eks) DVD , så tilegner du denne en ledig hdmi input (f.eks hdmi3) og så kan du tilegne f.eks Optical 1.

Når dette er gjort , så kan du velge hvilken inngang du vil hente lyden fra med "signal Select" knappen - enten hdmi optisk/coax el analog .
    Hvor tilegner jeg feks hdmi 2 til dvd da ? Inne på menyen ? får se litt mer på det i morgen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •