Pioneer SC-LX81 hjemmekinoforsterker gått i sikkermodus?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer SC-LX81 hjemmekinoforsterker gått i sikkermodus?

Hei

Jeg har en Pioneer SC-LX81 hjemmekinoforsterker som ser ut som den har gått i sikkermodus? Det "klikker" i forsterkeren når jeg setter i strømkabelen og når jeg bruker av/på knappen så jeg er helt sikker på at den har strøm. Men displayet er helt svart og forsterkeren reagerer ikke på noen måte. Jeg har for sikkerhets skyld koblet bort alle kabler...

Forsterkeren har tidligere vært hos Elektronisk Service AS i Oslo med samme symptomer. De fant ingen feil, men "resatte" den visstnok. Dette ble gjort av den forrige eieren.

Har forsterkeren gått i en slags sikkermodus, og er det noe jeg kan gjøre selv for å fikse dette? Håper noen av dere flinke folk her inne på forumet kan hjelpe? Tusen takk!

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik var en lx83 jeg har også, (men der var det ett stort blått smell føsrt...)
    Sendte den til samme firma som du nevner og der skiftet de alt som var av utgangsterminaler og strømforsyninga.

Den oppførte seg slik du beskriver, det bare klikket i den når jeg prøvde å slå på.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var trasig å høre...
    Håper ikke dette er tilfellet med min. Jeg har heldigvis ikke opplevd et blått smell da... sluttet bare å virke da jeg skulle slå den på idag.

Når det gjelder klikket jeg prater om i første post, er det det samme klikket man hører når alt er iorden.

Noen andre?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å nevne at jeg har hatt av dekslet på forsterkeren for å granske innsiden. Det er ingen svidde komponenter eller tegn til varmeutvikling. Alle rørsikringer virker ok. Ingen svidd lukt ol.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har skjedd her par ganger at min lx81 plutselig ikke responderte. Da var det enten jeg eller barn som trykket noe ved et uhell. Måtte inn under dekselet på fremsiden og trykke en knapp. Har pakket min forsterker, så har ikke mer spesifikk info. Ta en kikk der og se hva som skjer.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips!

Da har jeg prøvd alle knappene bak dekslet foran på forsterkeren, dessverre uten hell... Eneste gangen forsterkeren reagerte var da jeg trykket på "Multi-zone and source" "On/off" Da ble den om mulig enda mer død. Da forsvant nemlig også det tidligere nevnte klikket fra hoved Power knappen foran forsterkeren...

Nevner også at jeg har prøvd å dimme opp displayet med fjernkontrollen ( jamnfør Troubleshooting guiden i instruksjonsheftet ) uten hell...

Noen andre som har tips?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er forsterker levert til reparatør. Jeg kommer tilbake til tråden med hva som var galt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •