Prosessering i forsterkeren eller i PCen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Bergen
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosessering i forsterkeren eller i PCen?

Mitt lydkort er et Asus Xonar DX, min forsterker er en Pioneer VSX515. Ingen av delene er noe å hoppe i taket for, lurer på om jeg er best tjent med å strekke en 3.5mm til RCA kabel til forsterkeren, eller bruke fiberoptisk kabel? Spennet er rundt 8 meter.
    Jeg er ikke godt nok kjent med hvilken kvalitet man bør forvente av de respektive.
    Videre, hadde det vært fordelaktig å investere i en ekstern DAC eller hadde forskjellene vært marginale?

Høyttalerene som drives er B&W 602 S1

På forhånd takk for gode råd!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av veegard
    Mitt lydkort er et Asus Xonar DX, min forsterker er en Pioneer VSX515. Ingen av delene er noe å hoppe i taket for, lurer på om jeg er best tjent med å strekke en 3.5mm til RCA kabel til forsterkeren, eller bruke fiberoptisk kabel? Spennet er rundt 8 meter.
    Jeg er ikke godt nok kjent med hvilken kvalitet man bør forvente av de respektive.
    Videre, hadde det vært fordelaktig å investere i en ekstern DAC eller hadde forskjellene vært marginale?

Høyttalerene som drives er B&W 602 S1

På forhånd takk for gode råd!
    Optisk er best på lange strekk. Sannsynligvis er dacen i forsterkeren også bedre enn den i lydkortet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •