Dårlig holdbarhet på Electrocompaniet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig holdbarhet på Electrocompaniet?

Synes det er forferdelig mye tull med EC produktene ut i fra brukt annonsene å dømme. De fleste integrerte har skurring i volumkontrollen, og i nesten alle annonser nevnes det service og bytting av ditt og datt. Er det dårlig holdbarhet/kvalitet på komponentene? Hva er deres erfaringer? Selv hadde jeg en ECI 4 som skurret på volumkontrollen...

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Synes det er forferdelig mye tull med EC produktene ut i fra brukt annonsene å dømme. De fleste integrerte har skurring i volumkontrollen, og i nesten alle annonser nevnes det service og bytting av ditt og datt. Er det dårlig holdbarhet/kvalitet på komponentene? Hva er deres erfaringer? Selv hadde jeg en ECI 4 som skurret på volumkontrollen...
    Jeg har hatt 2 EC produkter en AW100 og en AW60, AW60 var det 0 problemer med, men AW100 (15-20 år siden) røk 2 ganger på 2 år,
    men den hadde god lyd bortsett fra lite bass (sett målinger på kun 20-30W ved 20Hz).
    Mener AW100 gikk i ren klasse A opp til 10W, det gjør at den blir/ble mye varmere en en "vanlig" klasse AB 100 watter, dette igjen vil innvirke negativt på holbarheten.
    Kan legge til at den ble reparert på garanti helt gratis begge gangene, da EC holdt til på Lørenskog.
    Hvordan kvaliteten er nå etter at WestControl Electronics tok over EC har jeg ingen erfaring med, jeg trodde kanskje at kvaliteten ikke hadde blitt dårligere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •