Tips til ny forsterker til B&W DM 602,5 S3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til ny forsterker til B&W DM 602,5 S3

Hei!

Forsterkeren min er i ferd med å gå dukken (en Nad T743 surroundreceiver). Nå trener jeg en ny. Jeg har ett sett med B&W høytalere som jeg er strålende fornøyd med og tenker å beholde. DM 602,5 S3 (gulvstående, 100W, 8 ohm).

Det jeg først og fremst lurer på er - hvor mye krefter trenger jeg egentlig til disse høytalerne? Var innom Hifiklubben, de mente jeg trengte litt horsepower, snakket om at høyttalerne droppet ned til 3 ohm i krevende partier uten at jeg skjønte bæret av det egentlig??

Jeg ser for meg en forsterker rundt 5000 kroners klassen. Trenger nødvendigvis ikke være en sorruondforsterker, da jeg aldri har tatt steget til sorround uansett, og neppe kommer til å gjøre det med det første heller.

Jeg har kikka på HK 3490 en stund, kan denne være noe? Er litt hypp på digitalinngangen den har...

Ellers nevner jeg at jeg har en HK HD970 Cd-spiller, NAD 533 platespiller med RIAA-trinn, og ser på film via PS3 - derav lysten på optisk lydinngang.

Kult hvis noen har noen gode forslag. Brukt kan også være aktuelt!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Tussler
    Har vert i noenlunde samme situasjon da jeg hadde 602,5 s1.
    Drev de med Cambridge 640 i mange år og viste nok da at det var litt lite guffe i den forsterkeren der men bra lyd var det.
    Hadde også en stund samme reciver som deg koblet opp med høytalerene men den gikk fort varm og i protect.

Høytaleren ble solgt:cry: så fikk ikke prøvd med mer effekt.

Men høytalerene er gode de så nå vil jeg tro at HK 3490 vil være et meget godt valg til de.

Ikke noe bra svar kansje men i vert fall en tilbake melding.

Velkommen til forumet og lykke til.

Mvh
    Tom

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for velkomsten!
    Joda, bra svar det! Da vet jeg i hvert fall at jeg bør holde meg unna Cambridge 640! :-)

Har noen prosenter via jobben på MPX, får HK 3490 til kroner 3,224,-, så heller mer og mer mot den.

Litt for fristende!

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en doxa 70B effektforsterker til min B & W 684. Fungerer strålende og har masser av krefter. Du får doxa 70SE til rundt 3000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •