Tid for ny receiver, trenger anbefaling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer samaron sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tid for ny receiver, trenger anbefaling

Heisann!

Tror tiden er moden for en ny receiver. Foreløpig har jeg en Onkyo TX-NR609. Denne er problematisk, blir veldig varm siden kjøleviften ikke sviver. Har også problemer med analoge kilder som VHS og Laserdisc. Typisk da er at lyden og bildet fra tid til annen kan kutte i 2sek for så å komme tilbake.

Lyden er foreløpig 5.1, tenker å utvide til 7.1 snart.
    Kan nevne at jeg bruker følgende apparater:
    TV: Panasonic TX-P50VT60Y (50" plasma)
    Receiver: Onkyo TX-NR609
    Blu-Ray: Cambridge Audio Azur BD752
    VHS: Panasonic NV-FS200
    Laserdisc: Pioneer LD-S9
    Video processor (for VHS/LD): DVDO Edge

Jeg ønsker da gjerne en receiver som har mulighet for 7.1 lyd, gjerne s-video innganger, og ikke tukler med videosignalene. Prisklassen jeg sikter meg mot er da under 10.000kr. Jeg har ikke spesielt mye erfaringer rundt receivere, så ønsker gjerne innspill fra noen kloke hoder her.

- Frank

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg hadde siktet meg inn på enten Pioneer eller Yamaha.

Brukbar pris på LX 56 hos Elkjøp Pioneer 9.2 receiver SC-LX56 - Elkjøp
    Eller denne fra Yamaha Yamaha 9.2 receiver RX-A2020 (sort) - Elkjøp

Pioneer og Yamaha lager gode og driftsikre produkter , og er ganske frempå og engasjerende i spillestilen .
    Begge disse har 9 kanaler , og det er jo kjekt å ha , når du skal ha 7.1 oppsett - da har du to til overs til enten høyde-kanaler , bi-amp , eller zone2.

Du har jo også 30 dagers returett hos Elkjøp , så da kan du jo teste hjemme hos deg selv i ro og mak før du bestemmer deg .
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer samaron sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! Kjøpte Yamaha receiveren, og er strålende fornøyd! Utrolig gode muligheter for tilkoblinger. En merkbar oppgradering fra Onkyo receiveren jeg hadde. Ingen problemer med signalene heller nå fra analoge kilder.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samaron
    Takker! Kjøpte Yamaha receiveren, og er strålende fornøyd! Utrolig gode muligheter for tilkoblinger. En merkbar oppgradering fra Onkyo receiveren jeg hadde. Ingen problemer med signalene heller nå fra analoge kilder.
    Så bra at du ble fornøyd da :-)
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •