Hegel til Sonus Faber Venere 2.5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hegel til Sonus Faber Venere 2.5

Jeg har kjøpt Sonus Faber Venere 2.5 og lurer på om jeg skal kjøpe Hegel H100 eller H300. Blir H100 nok, og H300 overkill? Noen tanker/erfaringer?

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt Venere 3.0 på hegel H 100, låt kjempe bra. Men satt med en følelse at det var mer å hente i bassen med mer effekt.

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hegel h100 holder greit , men jeg hadde nok valgt h200 hvis jeg kunne.

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Digital 3
    Jeg har kjøpt Sonus Faber Venere 2.5 og lurer på om jeg skal kjøpe Hegel H100 eller H300. Blir H100 nok, og H300 overkill? Noen tanker/erfaringer?

Noen spesiell grunn til at du hopper "bukk" over H200 dersom du vurderer Hegel ?
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Noen spesiell grunn til at du hopper "bukk" over H200 dersom du vurderer Hegel ?
    Mye på grunn av innebygget dac og et mer ryddig oppsett, da jeg utelukkende streamer og spiller av fra mac. CD og LP er nok død for meg...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med NAD C390 ?? Men den er vel ikke super sterk...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv et par med Venere 2.5 i stua as we speak, og opplever ikke dem som spesielt tungdrevne. En av mine kjepphester er at antall watt ikke er såå viktig, det er viktigere at forsterkeren har en stabil strømforsyning som evner å levere kreftene når det trengs. H300 vil nok ikke bli overkill, og en H100 vil kunne gjøre en god jobb. Her er det jo også snakk om penger, de er jo ikke akkurat like i prisen. Og "spillemønsteret", dvs om du spiller mye høyt og brutalt med krevende musikkmateriale, da kreves det jo mer av forsterkeren enn om du "kun" spiller Diana Krall på litt over bakgrunnsmusikknivå... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Har selv et par med Venere 2.5 i stua as we speak, og opplever ikke dem som spesielt tungdrevne. En av mine kjepphester er at antall watt ikke er såå viktig, det er viktigere at forsterkeren har en stabil strømforsyning som evner å levere kreftene når det trengs. H300 vil nok ikke bli overkill, og en H100 vil kunne gjøre en god jobb. Her er det jo også snakk om penger, de er jo ikke akkurat like i prisen. Og "spillemønsteret", dvs om du spiller mye høyt og brutalt med krevende musikkmateriale, da kreves det jo mer av forsterkeren enn om du "kun" spiller Diana Krall på litt over bakgrunnsmusikknivå... :-)
    Diana Krall får meg til å dø innvendig, så det må nok hardere pulver til for å tilfredsstille mine ører. Det går mye i metal og trash, men også en del electronica. Naturlig nok står ofte volumknappen på 11, så jeg har vel strengt talt behov for noe som kam levere. H300 med en eller annen Hegel Dac kam jo være er alternativ

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Digital 3
    Diana Krall får meg til å dø innvendig, så det må nok hardere pulver til for å tilfredsstille mine ører. Det går mye i metal og trash, men også en del electronica. Naturlig nok står ofte volumknappen på 11, så jeg har vel strengt talt behov for noe som kam levere. H300 med en eller annen Hegel Dac kam jo være er alternativ
    H200 skal det selvsagt stå....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Venere 2.5 + H300

Jeg kjører H300 på venere 2.5 i skrivende stund. Denne komboen syntes jeg er helt vanvittig bra! Stålkontroll på bass, stort og dypt lydbilde, samt behagelig diskant.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H100 regnes jo som bedre enn H200 rent lydmessig oppover, nyere generasjon.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •