Onkyo TX-SR608 problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
  1. #1
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Onkyo TX-SR608 problemer

    Nå har spøkelse i forsterkeren min slått til igjen og kommet med en ny feil :-(

    Det som skjer er at mens jeg ser på TV så kommer det et klikk fra forsterkeren så forsvinner bildet og lyd på TV-en (samtidig som klikket).
    Må så slå på forsterkeren og velge kilde igjen for å få bilde og lyd tilbake.


    Snakket med Komplett og de foreslo å oppdatere firmware og hvis det ikke hjelper søke retur på den.
    Søkte meg igjennom manualen og firmware er ikke nevnt en gang i manualen så antar man ikke har denne muligheten på denne modellen.
    Fant heller ikke en firmware oppdatering på Onkyo sine sider.
    Onkyo USA | Downloads| Firmware


    Så det jeg lurer på er om noen har tips til meg for å eventuelt løse dette problemet. Har resatt forsterkeren flere ganger uten at det hjalp.

    Har lite lyst å sende den ifra meg når feilen er såpass periodisk som den er og jeg ikke kan dokumentere at det faktisk er en feil.
    Såpass liten tid teknikerne har på stille en diagnose på en service så ser jeg for meg at det vil bli en "ingen feil funnet" sak..

  2. #2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Edit..

    Etter mye googling så ser jeg at det går an å oppdatere firmware på denne spilleren.

    Men tror jeg hopper pent over dette. Ser jeg må ha en CD-spiller som må kobles til coax eller optisk. osv
    I tillegg vet jeg ikke helt hvor mye jeg vil stole på en firmware som ikke er å finne på nettsidene til Onkyo engang. Vet aldri hva man får.



    Ellers.. Alle tips tas imot med stor takknemlighet.

  3. #3
    Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

  4. #4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så du mener at dette kan være grunnen til at bildet ramler ut i ny og ne.
    Kondensatorer som må skiftes ut på HDMI brettet..

  5. #5
    Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    usikkert om det er lignende brett i din.. sikkert info et sted i forumtråden.
    tviler på det er en logisk feil, siden det virker periodisk. altså noe med matingen rundt evt. kanskje et rele siden du hører et klikk samtidig.

  6. #6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Onkyo 807 problemer

    Har samme problem med min 807
    I mitt tilfelle finner jeg ikke kvittoen og husker ikke hvor den ble kjøpt
    Men ser på brukermanualen og resten av papirene at de er fra 2009
    MÅ man ha kvitteringen? Vet ikke/ser ikke reparatørene at forsterkerene er innenfor reklamasjonstid?? Spesielt da det er ett meget godt kjent problem hos onkyo? Irriterende! Har bare onkyo produkter i hus,men det skal det jaggu bli slutt på hvis dette er behandlingen man får..

    (Beklager avsporingen)

  7. #7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du trenger kvittering for å få fikset noe på garanti/reklamasjon.

    Ville gått igjennom kontoutskriftene dine for å finne ut hvor den er kjøpt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •