Emotiva XPR-2, erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Emotiva XPR-2, erfaringer?

Noen som har erfaringer med XPR-2, eller dens "brødre"?

Virker jo som mye bang for the buck kontra f.eks Parasound A21 som jeg har sikla litt på..!

Hva er største forskjellen kontra XPA-serien?

XPR-2 | 600W x 2 | Emotiva Audio | High-end audio components for audiophiles and videophiles, spanning 2-channel music systems, as well as 5.1 and 7.1 home theaters. Products include multichannel amplifiers, stereo amplifiers, and monoblock amplifier

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal gå så langt å si at til prisen finnes det ingenting bedre!

Kjøpte nettopp en selv som jeg bruker på jbl ls80 og jeg gliser fra øre til øre. Rå dynamikk og masse krefter!

Vil passe dine rf82mkll helt topp da lydsignaturen passer horn høyttalere.

Er bare å lese seg opp på diverse seriøse tester hvor den blir testet opp mot / og sammenlignet med langt dyrere forsterkere.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den er nok PERFECT match til klipsch ja! ingen tvil!:wink:

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres morro ut Dette frister mye mer enn en overprisa A21, selv på tilbud. Blir en 2 eller 3 kanaler

Hvordan løser dere problemet med strømkabelen? Ser folk har "bygd den om". Får ikke tak i europakabel da?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den bare finnes i 2 og 5 kanaler gitt. 5-kanaleren er 400w kontra 2-kanalerens 600w

Har jo en Parasound A23 ifra før jeg kan bruke på centeren, men det blir kanskje litt feil? Eller er de like nok i lydsignaturen? Kanskje den faktisk passer BEDRE til senteren? :P Hva mener dere? Og kjørt XPR 2 på frontene

Newcomer Masterfade sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Parasound NewClassic2250 VS Emotiva XPR-2?

Sitat Opprinnelig postet av pgoutlaw
    Jeg skal gå så langt å si at til prisen finnes det ingenting bedre!

Kjøpte nettopp en selv som jeg bruker på jbl ls80 og jeg gliser fra øre til øre. Rå dynamikk og masse krefter!

Vil passe dine rf82mkll helt topp da lydsignaturen passer horn høyttalere.

Er bare å lese seg opp på diverse seriøse tester hvor den blir testet opp mot / og sammenlignet med langt dyrere forsterkere.

Har selv RF82MKII, leser å leser å leser... fram å tilbake på om jeg skal bestille Parasound eller Emotiva! Du mener med andre ord att XPR-2 uten tvil er valget?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 'stakkarslig' XPA-5 på vei i posten nå gleder meg
    Og litt for egen letthets skyld så gikk jeg for fedex frakta som sikkert er en del hundre lapper dyrere enn om jeg hadde brukt jetcarrier (særdeles sjøfrakt)

XPR-2 veier jo godt over 40 kg (uten pakning 50kg med).
    Kort sagt et beist..
    Og om du selger de igjen på brukten så er det vel knapt portoen+mva du taper, virker som annenhånds markedet på emotiva ligger nesten på ny pris uten porto og moms, om ikke hakket over, så om det ikke passer deg så får du flytta den igjen tipper jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Masterfade
    Har selv RF82MKII, leser å leser å leser... fram å tilbake på om jeg skal bestille Parasound eller Emotiva! Du mener med andre ord att XPR-2 uten tvil er valget?
    Parasound er fin match på klipsch. =)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nyllon
    Parasound er fin match på klipsch. =)
    Syns A21'en jeg hadde ble for "skinny" i lyden til klipsch jeg.... Men leser mange syns det fungerer bra, men så sitter jeg med det intrykket av at Parasound langt ifra spiller fyldig .

Testet på Klipsch RF63 og 82mk1. . Fungerte dog bedre på B&W 804Diamond, som er noe "fatty" og "sirumpa" i lyden.

Emotivia virker på meg som en enda bedre match, men det beste JEG har hørt og hatt på klipsch er UTEN tvil NAD M3, da ble det vanvittig amerikansk lyd ut av anlegget mitt (PS, NAD M3 har prosessor inngang, men det er ikke oppgitt så åpentlyst ).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Syns A21'en jeg hadde ble for "skinny" i lyden til klipsch jeg.... Men leser mange syns det fungerer bra, men så sitter jeg med det intrykket av at Parasound langt ifra spiller fyldig .

Testet på Klipsch RF63 og 82mk1. . Fungerte dog bedre på B&W 804Diamond, som er noe "fatty" og "sirumpa" i lyden.

Emotivia virker på meg som en enda bedre match, men det beste JEG har hørt og hatt på klipsch er UTEN tvil NAD M3, da ble det vanvittig amerikansk lyd ut av anlegget mitt (PS, NAD M3 har prosessor inngang, men det er ikke oppgitt så åpentlyst ).
    Akkei. Joda, noen liker mora, andre liker datra. He he. Jeg har ikke hørt A21, men har pr idag hca2205a på rf-82mk1 å syns det spiller bra. Mulig disse er veldig like i lydsignaturen.
    Har dog hørt pioneer på klipsch å det syns jeg ikke noe særlig om.
    Har hørt at sherbourn skal være gode greier på klipsch, men ikke hørt selv

Newcomer Masterfade sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xpr-2!

Da er valget tatt... XPR-2! Det gledes ;-) så går vi for XPR-5 til senter, side og bak!!!

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Har en 'stakkarslig' XPA-5 på vei i posten nå gleder meg
    Og litt for egen letthets skyld så gikk jeg for fedex frakta som sikkert er en del hundre lapper dyrere enn om jeg hadde brukt jetcarrier (særdeles sjøfrakt)

XPR-2 veier jo godt over 40 kg (uten pakning 50kg med).
    Kort sagt et beist..
    Og om du selger de igjen på brukten så er det vel knapt portoen+mva du taper, virker som annenhånds markedet på emotiva ligger nesten på ny pris uten porto og moms, om ikke hakket over, så om det ikke passer deg så får du flytta den igjen tipper jeg.
    Gratulerer8) tror nok du blir fornøyd med den.Har selv en Sherbourn PA 5-200
    som er noenlunde samme forsterker og er kjempe fornøyd:-D
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Gratulerer8) tror nok du blir fornøyd med den.Har selv en Sherbourn PA 5-200
    som er noenlunde samme forsterker og er kjempe fornøyd:-D
    Mhmm, og siden jeg bare kjører 5.1 enn så lenge så er det nesten fristende og kjøpe en UMC-200 og selge receivern, skulle vel nesten fått hele den kostnaden om ikke litt mer igjen for en pioneer sc-lx85 som knapt har blitt 12 måneder gammel...

Eller finne en pent brukt sherbourn 7030 kanskje også kjøre balansert, bare fordi jeg kan...

Jeg har jo da og en liten teori som jeg snart for testa at når man har en sort Emotiva, og man tar as seg brillene og myser litt så kan det se ut om du har en stor Electrocompaniet forsterker i hylla :P

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er valget tatt... XPR-2! Det gledes ;-) så går vi for XPR-5 til senter, side og bak!!!
    Oioi.. XPR til surround-kanalene.. Det hørtes litt råflott ut
    Jeg kunne veldig godt tenkt meg en XPR-3 til frontrekka. Men denne konfigurasjonen finnes dessverre ikke. Og så kjøpt en XPA-5 til surround-kanalene.

På den annen side er det fortsatt ingen som har kunnet gi noen beskrivelse av forskjellen i lydkvalitet mellom XPA og XPR. Selvfølgelig er det langt mer krutt XPR. Men hvilke forskjeller er det på selve lydsignaturen?

15. Liker Nilsen93 har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2015
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Eg har klipsch RF 7 og vurderer å kjøpe emotiva xpr 2. Anbefaler meg å kjøpe ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kompis som skal kvitte seg med en xpr-2 og jeg lurer litt på å slå til. Hvor ligger disse i pris om dagen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •