Hvilke hjemmekino forsterker til b&w til 20-25.000? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    XPR-2 skal jo da være vanskelig å tømme

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Tror nok at Denon AVR-3313 er god nok for senter og bakhøyttalere.

At en forsterker har HomeTheater inngang, gjør at man bruker den som en vanlig stereo forsterker ved musikk/stereo spilling, og som effektforsterker til fronthøyttalerne ved hjemmekino/film titting.

Du kobler fra receiveren til stereoforsterkeren.

PreOut Front på Denon AVR-3313 (receiver) ---> HomeTheater Inngang (stereoforsterker)

Fronthøyttalerne er koblet til stereoforsterker, senter, bak og subwoofer til receiver.

Dette gjør også at man bruker volumkontrollen til steroforsterkeren under stereo, og volumkontrollen til receiver under hjemmekinobruk.

Hegel H200, NAD M3 og Cambridge Azur 851A er noen forsterkere som har denne muligheten.
    ok skjønner. takk.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha ny receiver så burde du ta en titt på pioneer sc-lx86 hos soundgarden. Tilbud på den nå til 12k, førpris 19k. Har selv kjøpt en og hadde før lx83 på 683 og htm61. Receiver alene drar 683 veldig bra, eneste forskjellen jeg merket med effekt på var at bassen ble dypere og mellomtonen litt klarere.
    Klangmessig så syns jeg pioneer passer b&w veldig bra. HAr prøvd Yamaha og NAD på de før.

Skal du ha htm61 og bruke denonen du har idag vil du ikke bli i imponert over lyden i den da htm61 krever like mye effekt som 683 for å spille bra. Uten det låter den flatt og tamt. Beholder du denonen så ville jeg ha sett på en 3 eller 5 kanaler effekt. Kan anbefale emotiva der. Bruker en xpa5 der jeg biamper 683 og har en kanal på htm61 og det låter skikkelig bra

Og en slik effekt får du for ca 5000,- brut eller 7-8 ny fra USA. Bor du i nærheten er du velkommen for å høre hvordan det spiller hos meg.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Hvis du skal ha ny receiver så burde du ta en titt på pioneer sc-lx86 hos soundgarden. Tilbud på den nå til 12k, førpris 19k. Har selv kjøpt en og hadde før lx83 på 683 og htm61. Receiver alene drar 683 veldig bra, eneste forskjellen jeg merket med effekt på var at bassen ble dypere og mellomtonen litt klarere.
    Klangmessig så syns jeg pioneer passer b&w veldig bra. HAr prøvd Yamaha og NAD på de før.

Skal du ha htm61 og bruke denonen du har idag vil du ikke bli i imponert over lyden i den da htm61 krever like mye effekt som 683 for å spille bra. Uten det låter den flatt og tamt. Beholder du denonen så ville jeg ha sett på en 3 eller 5 kanaler effekt. Kan anbefale emotiva der. Bruker en xpa5 der jeg biamper 683 og har en kanal på htm61 og det låter skikkelig bra

Og en slik effekt får du for ca 5000,- brut eller 7-8 ny fra USA. Bor du i nærheten er du velkommen for å høre hvordan det spiller hos meg.
    Jeg ser ikke helt poenget i å kjøpe en ny reciver når jeg kjøpte en for 4mnd siden. da vil jeg heller kjøpe meg en bra 5/7-kanalers. men for å være helt ærlig så blir jeg nesten bare mer forvirra av dette jeg. det erjo ingen som mener det samme. noen mener denonen greier senteren andre er helt uenig. noen mener en forsterker passer disse høytalerene andre sier den er bare å utelukke... blir mer og mer u sikker på hva jeg skal kjøpe jeg:P snart så jeg bare drar å kjøper meg en T977 biamper di to siste utgangene til 683ne og kjører en utgang til hver av di andre så er jeg ferdig med det:P

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fort gjort å bli forvirret i denne jungelen ja
    Trodde først du var ute etter ny receiver men siden den du har kun er 4 mnd gammel trengs jo ikke det.

Men jeg vil råde deg til å kjøpe en effekt forsterker med enten 3 eller 5 kanaler.
    683 trenger masse strøm for å virkelig våkne til liv og det gjør også HTM61. De som mener noe annet har ikke hørt den med nok strøm, enkelt å greit. Det kan jeg godt demonstrere for den som vil.
    Jeg er veldig fornøyd med emotiva da de leverer nok strøm til 683 og samtidig har en lyd jeg liker veldig godt.

Ser du bor på Furnes, det er ca 45 minutter unna hvis du vil høre hvordan 683 og htm61 fungerer med Emotiva effekt en dag. Da kan du også få høre hvoprdan htm61 låter med og uten effekt på, ganske stor forskjell selv om receiveren min skal være ganske så kraftig av seg.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •