Hjelp til valg av surround receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av surround receiver

Hei.
    Tenker på å skifte surround receiver. Med min viten ser alle produktinfoene ut som de er skrevet på Gresk (no offence :-D ) . Jeg har en NAS server som all musikk ligget lagret på i mp3 format. Den ønsker jeg å styre fra en pc eller nettbrett.Har kablet nettverk fra server til forsterker. Det er vel primærbehovet for forsterkeren.
    Har kikket på disse forsterkerne: Harman Kardon AVR270,Pioneer VSX-922 og Onkyo TX-NR616B
    Noen som noen råd om hva jeg bør velge ? Eventuellt noen andre enn disse 3 forsterkerne.
    Har også en vinyl platespiller som krever ett eksternt RIAA ledd. Regner med at skal jeg ha noe med innebygd RIAA ledd må jeg opp en god del i pris. Eller...?

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville gått for onkyo eller pioneer, da jeg ikke føler HK kan måle se opp med dem (min oppfatning av hk hvertfall)
    jeg hadde onkyo 609 og savner den lyden jeg fikk! men har alltid hatt lyst til å prøve pioneer da de har en rå kalibrering og slikt. men er veldig avantsert meny og slikt på den, men etter et par uker så skulle jeg nok forstått den og :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer også for Onkyo.

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo og Pioneer er safe valg i denne klassen

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Yamaha da? For meg er dette veldig gode recievere.

Her er en test av RX-V573: Yamaha RX-V573 | Lyd & Bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill.
    Ser at HK har mulighet for noe som heter HARMAN Music Manager . Noen som har prøvd dette og har de andre som dere foreslår noe lignende ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rosv
    Takker for innspill.
    Ser at HK har mulighet for noe som heter HARMAN Music Manager . Noen som har prøvd dette og har de andre som dere foreslår noe lignende ?
    Hei jeg har AVR 370 er veldig fornøyd med den. AVR *70 har mediespiller som spiller MP3 og WMA fra dine delte biblioteker... Også har du music manager som er spilleren, software men den trenger du kanksje ikke, du har sikkert en du bruker fra før?. Litt usikker siden jeg ikke har brukt dette da jeg har valgt å holde meg til iTunes og Airplay foreløpig. Alt har uansett bare vært plug and play, tut og kjør så regner med dette og skal være greit. Ser mange er skeptiske til harman her men de nye *70 recieverne er verdt å sjekke ut, min er hvertfall ett fint lite kraftverk, er bare komme her med receiver til 8000,- å prøve overbevise meg om noe annet. Spørs jo litt hva du er ute etter. Og ikke la vekta skremme deg, de er switch mode, så tradisjonell trafo utgår.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harman kardon avr 70 serien har gått over til digital på forsterker delen vist ikke jeg tar heilt feil , ikke et dumt valg er gode forsterkere harman. Men har du vurdert marantz eller yamaha.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •