Electrocompaniet ECI5mkII+AW120 vs AW120x2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Electrocompaniet ECI5mkII+AW120 vs AW120x2

Hei!

Har en ECI5 mkII. Testet å kjøre den sammen med en oppgradert AW120 uten at jeg egentlig hørte så kjempe mye forskjell.

Har prøvd å bi-ampe (Så en DVD om lyd* der de kalte det "horisontal bi-amping) med dobbelt sett høyttalerkabler. Den ene kjører bass og den andre mellomtone og diskant)

Har også prøvd å kjøre "vertikalt*" hvor jeg kun bruker halvparten av hver forsterker til å drive hver sin høyttaler. (På DVD´en sa de at man halverer kraften, men samtidig dobler strømforsyningen på en måte*.)

Uansett hvordan jeg prøver frem og tilbake med mitt nåværende oppsett, så merker jeg ikke så mye forskjell. Innbiller meg at det er litt annerledes bass, men det tør jeg ikke sette penger på.

Så da lurer jeg på om jeg skal selge min AW120, eller prøve å kjøpe enda en AW120 og kjøre dem som monoblokker. Da blir jo eci5 mkII litt overflødig, så må kanskje bytte ut den også med en EC preamp.

Så da. Tror dere jeg har noe å hente på å kjøpe en til oppgradert aw120 og kjøre monoblokker?
    Enten i forhold til lydkvalitet eller volum/trøkk?

on247

* Get Better Sound av Jim Smith

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke høytalere har du, og hva er det du savner/ønsker å oppnå?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver å legge det inn i signaturen min, har ikke klart det enda...
    Edit: Der sparket signaturen inn.

Opprinnelig tenkte jeg å få litt mer trøkk. Da kjøpte jeg AW120 i tillegg til ECI. Jeg hadde EC PSF-1 høyttalere da, og mener at det gjorde forskjell da. Kunne spille høyere, rett og slett. Vil ikke si at jeg merker samme forskjellen nå med Usher høyttaleren. Var redd jeg hadde for lite power da jeg kjøpte dem, men synes de spiller bra. Litt tilfeldig koplet jeg av AW120 og merket egentlig ikke særlig forskjell.

Så da står den liksom bare der. Så da lurte jeg på om jeg skulle kvitte meg med den, eller kjøpe en til. Og om det er noe å tjene på å kjøre dem som mono. På noen måte egentlig.

Så denne gangen er jeg mer spørrende om hva folk mener jeg kan oppnå, om noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du ha for aw120 hvis du skal selge den? Jeg selv kjører 2 stk aw120dmb som mono på jbl 250ti, og det funker meget bra. Mener jeg testet uten brokobling en gang på en høyttaler, og det låt mye dårligere. Har lest at aw120dmb leverer 350-400w som mono, som skal være mer enn nok for de fleste. Skal være noe av det bedre elcomp har produsert også. Hvilken utgave har du forresten?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grimrippa
    Hva skal du ha for aw120 hvis du skal selge den? Jeg selv kjører 2 stk aw120dmb som mono på jbl 250ti, og det funker meget bra. Mener jeg testet uten brokobling en gang på en høyttaler, og det låt mye dårligere. Har lest at aw120dmb leverer 350-400w som mono, som skal være mer enn nok for de fleste. Skal være noe av det bedre elcomp har produsert også. Hvilken utgave har du forresten?
    Har ikke kommet så langt at jeg har tenkt pris. Uansett, skulle sikkert nevnt at det er dmb. Noen snakker om gain, og at det ikke blir så bra å spille på lavere volum. Merket noe til det? Takk for innspill, forresten. Da ser det ut som det er noe å hente. Betydelig, høres det ut som? 400w...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er hva jeg har googlet opp vaffal, 350-400w. Jeg spiller ikke så mye på lavt volum, så det har jeg ikke merket hehe

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •