Denon AVR 3313 eller noe annet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR 3313 eller noe annet?

Har en Pioneer LX83 som har tatt kvelden etter ett lite fall i gulvet og jeg regner med det ikke lønner seg å reparere så det er store muligheter for at det blir ny receiver.

Spørsmålet er jo da hvilken jeg skal gå for...receiver til 20k blir ikke aktuelt.(LX83 kjøpt brukt)
    Har sett på Denon AVR3313 og liker det jeg leser om den og har litt sansen for Audessy korreksjonen og andre tekniske løsninger de har.

Jeg har effektforsterker så det eneste denne skal dra er bak HT og side HT så effekt har i grunn ingenting å si.

Lydmessig har jeg hørt 4308 på 604 og det spilte fint sammen og Denon og B&W er vel en god match uansett så vidt jeg skjønner.
    Ett spørsmål angående 3313, kan jeg lage 2 forskjellige oppsett på den? Ett for film og ett for musikk eller har jeg lite valg med bruk av Audessy mtp småjustering etter måling?

Vil Yamaha eller Pioneer være ett bedre valg?
    Og hvil det bli en nedtur fra LX83? Den er jo tross alt 3 år gammel og mye har vel skjedd på denne fronten. Regner med at 3313 kansje ikke er så bra på musikk som LX83 men romkorreksjon er vel ikke noe dårligere?
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Har en Pioneer LX83 som har tatt kvelden etter ett lite fall i gulvet og jeg regner med det ikke lønner seg å reparere så det er store muligheter for at det blir ny receiver.

Spørsmålet er jo da hvilken jeg skal gå for...receiver til 20k blir ikke aktuelt.(LX83 kjøpt brukt)
    Har sett på Denon AVR3313 og liker det jeg leser om den og har litt sansen for Audessy korreksjonen og andre tekniske løsninger de har.

Jeg har effektforsterker så det eneste denne skal dra er bak HT og side HT så effekt har i grunn ingenting å si.

Lydmessig har jeg hørt 4308 på 604 og det spilte fint sammen og Denon og B&W er vel en god match uansett så vidt jeg skjønner.
    Ett spørsmål angående 3313, kan jeg lage 2 forskjellige oppsett på den? Ett for film og ett for musikk eller har jeg lite valg med bruk av Audessy mtp småjustering etter måling?

Vil Yamaha eller Pioneer være ett bedre valg?
    Og hvil det bli en nedtur fra LX83? Den er jo tross alt 3 år gammel og mye har vel skjedd på denne fronten. Regner med at 3313 kansje ikke er så bra på musikk som LX83 men romkorreksjon er vel ikke noe dårligere?

3313 blir erstattet nå, av en modell som heter 4000.

Men uasett, til B&W syns jeg Yamaha eller Pioneer er best (holder en knapp på pioneer, da de har gode strømreserver og lydmessig veldig god match).

Pioneer SC-LX86 surroundreceiver - Sort

LATTIS bra pris! :P.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    3313 blir erstattet nå, av en modell som heter 4000.

Men uasett, til B&W syns jeg Yamaha eller Pioneer er best (holder en knapp på pioneer, da de har gode strømreserver og lydmessig veldig god match).

Pioneer SC-LX86 surroundreceiver - Sort

LATTIS bra pris! :P.
    Oisann, tusen kroner billigere enn jeg kjøpte fjorårets versjon for :-)

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo faktisk sinnsykt billig
    Hvis den prisen fortsatt gjelder når jeg vet sikkert om det blir ny eller ikke så er det liten tvil ja

Strømreserver har som nevnt ingenting å si da jeg bruker effekt på fronter og senter.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja prisen på den lx86en var ikke akkurat noe å klage på.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som Pioneeren har litt flere utganger og pre-outs. f.eks for høydekanaler.

Men kan hende romkorreksjonen er bedre på Denon.

Jeg tenker å kjøpe 3311 ganske snart. Trenger 2 hdmi out. hehe.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De doble hdmi utgangene er en av de få tinga som skuffer litt med min lx85.

Det virker som de egentlig bare var en enkelt y-split for med begge aktive fikk jeg desync på projektoren, når jeg deaktiverer tv utgangen i receiver går det helt fint og når jeg ser på tv og deaktiverer pj utgangen fikk jeg og merkbart mykere bevegelser.

Denon er kanskje litt flinkere her?

Pioneeren er til mer enn og kunne leves med enn så lenge.
    Om jeg skal bytte så lurer jeg litt på og spinnvill hos emotiva eller noe og gå for en umc-200, xpa-2 og xpa-5.
    Eller ekvivalentene når tida kommer :-)

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    De doble hdmi utgangene er en av de få tinga som skuffer litt med min lx85.

Det virker som de egentlig bare var en enkelt y-split for med begge aktive fikk jeg desync på projektoren, når jeg deaktiverer tv utgangen i receiver går det helt fint og når jeg ser på tv og deaktiverer pj utgangen fikk jeg og merkbart mykere bevegelser.

Denon er kanskje litt flinkere her?

Pioneeren er til mer enn og kunne leves med enn så lenge.
    Om jeg skal bytte så lurer jeg litt på og spinnvill hos emotiva eller noe og gå for en umc-200, xpa-2 og xpa-5.
    Eller ekvivalentene når tida kommer :-)
    Denon sine utganger for monitor og projektor er like, og sender ut samme signal. Vil tippe begge er enten på eller av.

Den til zone 2 kan routes til det du vil.

Vil anta det er ca det samme på Pioen.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Denon sine utganger for monitor og projektor er like, og sender ut samme signal. Vil tippe begge er enten på eller av.

Den til zone 2 kan routes til det du vil.

Vil anta det er ca det samme på Pioen.
    Ja signalet er likt selvsagt, er 3 'moduser' hvor utgang 1,2 eller all er aktive og bruke all gir meg da altså sync problemer.
    Men ingen problemer når en av utgangene deaktiveres, noe som gjøres med fjernkontrollen så ikke noe pes.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kompis som kan skaffe gode priser hos hifi klubben og på pioneer så vi får se når det blir tatt en avgjørelse men med en slik pris hos soundgarden så heller det foreløpig sterkt mot Pio. Liker nok menyer bedre på denon men det er jo ikke de jeg skal se på RK hos Denon er nok også bedre enn Pio sin men noe må det jo være som gjør at lx86 er såpass mye dyrere. Men om den er verdt de ekstra kronene vet jeg ikke.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt på nett om både Pio og Denon nå og det virker som om det er mange som har hatt problemer med Pioneer og kundeservicen deres, noen her som kan bekrefte dette? Altså problemer med både produkter og kundeservice.

Det høres jo ikke bra ut egentlig at flere som har hatt pioneer har hatt flere problemer på samme receiver etter kun 1 år. Hadde selv en Yamaha i 5 år og den gjorde aldri ett feilslag og en kompis av meg kjøpte en brukt v3800 uten kvittering, fikk problemer med volumkontrollen på den, sendte den inn og yamaha sjekket bare opp serienummer og fikset den gratis og ga han en ny fjernkontroll da den gamle hadde noe småproblemer. Det sier jo litt om kundeservicen deres ihvertfall. Og etter hva jeg leser og hører så er Denon ganske gode på det punktet også? Ble litt mer i tvil til Pioneer etter å ha lest disse tingene. Har ikke hatt noe problem med min egen men om det har vært noe med den før vites ikke.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hatt noen sånne problemer med min enda (kryss i taket) men har fått en distinkt følelse at så fort pio har en nyere modell på vei ut døra så kunne de ikke brydd seg mindre med forrige.

Selv om jeg er som sagt fornøyd med min lx85, så tror jeg ikke at jeg kjøpt pio igjen men det er mest kanskje for at det er mye annet og prøve.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått litt det inntrykket selv etter å ha lest litt.
    Men ser på HFK sine sider at Denon avr-x4000 er på lager i nettbutikken. Eller kommer den ikke før til høsten egentlig?

Denne har jo feks XT32 istedenfor kun XT korreksjon. Og helt ærlig så liker jeg menyene på Denon bedre en Pio sine men som sagt før så er det jo ikke de jeg skal se på. Jeg må nok ta en telefon til kompisen min og høre hva jeg kan få 3313 eller x4000 for. Heller mer og mer mot Denon av en eller annen grunn.

Har kun hørt 4308 på B&W 604 og det låt veldig bra og jeg ser jo at flere her inne er veldig fornøyd med Denon på B&W.

Men ser at 3313 kun er 7.2. Jeg har 7.1 nå men kjører effekt på fronter og senter. Vil det si at jeg ikke får brukt sone 2 eller kan jeg assigne feks front utgangene til sone 2 og kjøre pre out på main zone? X4000 er 9.2 så vidt jeg fant ut,

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LXC86 til den prisen er en no-brainer.
    Minst én klasse høyere i ytelser enn den Denon receiveren.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tenker du på effektmessig eller all over?
    Effekt har ingenting å si, den skal kun dra bak og side HT.
    Romkorreksjonen til Denon er vel bedre enn Pioneer sin? Ihvertfall så lenge jeg går for x4000 som har XT32 utgaven.

Lydmessig så er det vel litt opp til smaken hva man syns låter best? Pioneeren jeg hadde syns jeg låt bra men skal jeg sette fingeren på noe var den litt lys på noe musikk. Denon er vel litt mørkere i klangen?

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, de Denon receiverne jeg har hatt har vært tildels vesentlig mindre detaljerte enn de påkostede LX receiverne hos Pioneer. Denon er kjent for å være litt laid-back. Riktignok noen år siden jeg eide siste Denon, så ting kan jo ha skjedd.

Synes MCACC hos Pioneer fungerer meget bra. Men folk burde i større grad se på potensialet som ligger i receiverne. Her etterhvert blitt mindre glad i automatisk RK (ialle fall på musikk), og kjører heller egne brukerinnstillinger.

Hvis du kjører Chrome med automatisk ovbersettelse, så er denne tyske testen interessant.
    Pioneer SC-LX86 im Test - AUDIO

Pioneer SC LX86 kommer bedre ut enn Denons toppmodell AVR 4520. Spesielt MCACC får skryt.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat pratet med en som har vært på en større runde og hørt på receivere i toppklassen og han er egentlig denon frelst men måtte innrømme at pioneer låt veldig mye bedre enn de andre han hadde hørt på. Den nye MCACC skulle visst også ha fått seg en kraftig oppgradering så den sto visst ikke tilbake for noen av de andre. På musikk utmerket den seg også veldig bra.

Hmmm, tilbake i tenkeboksen, men hvis dette tilbudet på LX86 fremdeles er når jeg finner ut hva det blir til så er det vel som du nevner en no brainer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •