Tråd for Yamaha's nye High-end prossessor og effekt-trinn CX-A5000 /MX-A5000 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  35
Side 6 av 19 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 375
    Newcomer syppegjøken sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Drammen
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan jeg kople sammen en CX-A5000 med en 20 år gammel Rotel effektforsterker: RB 985 THX med 5 kanaler à 100w. ( +en aktiv sub.) og få ett godt resultat?
    Forsterker yter masse strøm.
    Sist endret av syppegjøken; 02-26-2014 kl 20:38

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Åå , har ikke lest godt nok her ser jeg
    Ja det var jo meget merkelig ja.
    Kan det være noe HDMI handshake som slår inn ? Kan det være noen av de andre komponentene som er tilkoblet via hdmi , som kan sende ut noe signal som gjør at Yamaha'en "våkner" ?
    Bare et skudd i blinde dette men...
    Da viste det seg min CX-A5000 var et skikkelig mandagsprodukt. Etter at jeg prøvde å kalibrere høyttalere, klikket forsterkeren helt. Akkurat som om den levde sitt eget liv. Ikke noe virket som det skulle, selv etter en re-setting av forsterker, som forøvrig bare gjorde ting mye verre. Et utrolig dårlig førsteinntrykk ble reddet av fin, fin service fra salgsjef Henning Hoff hos AVShop, som har sagt seg villig til å sende meg en ny CX-A5000.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA Vis post
    Da viste det seg min CX-A5000 var et skikkelig mandagsprodukt. Etter at jeg prøvde å kalibrere høyttalere, klikket forsterkeren helt. Akkurat som om den levde sitt eget liv. Ikke noe virket som det skulle, selv etter en re-setting av forsterker, som forøvrig bare gjorde ting mye verre. Et utrolig dårlig førsteinntrykk ble reddet av fin, fin service fra salgsjef Henning Hoff hos AVShop, som har sagt seg villig til å sende meg en ny CX-A5000.
    Auda
    Ja det var kjedelig ja - bra det ordner seg med en ny da hvertfall.

Har selv fått min i dag , og alt ser ut til å fungere som det skal så langt heldigvis.

Og du verden som den spiller musikk - ikke vanskelig å høre at dette var andre boller enn 3020'en
    Når jeg får enda et par dager med fintuning , så tror jeg dette skal bli meget bra både til film og musikk !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fascinerende hvor små marginer det er i slike design -- og hvor viktig det er med slike marginer. Designmessig (elektronikken) er den så godt som lik 3030, men "bare" fordi den har forskjellig powersupply, med balanserte drivere og uten amper, så låter den veldig mye bedre enn sin slektning.

Jeg håper å få tak en slik en gang når jeg har fått meg dedikerte amper.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er ikke mye som skal til tydeligvis.
    Og jeg vil vel tro den oppgraderte strømforsyninga må få mye av æren for den lydmessige oppturen !

Jeg vil påstå at den er bedre på musikk enn Audiolab stereo-pre'en jeg hadde - den hadde en veil pris på 9500 ,- , og det er ikke dårlig mtp. alle mulighetene som en prosessor har i tillegg !

Ja jeg er lykkelig nå (inntil videre)
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti Vis post
    Ingen klikkelyd her heller.
    Jeg kjører lyd fra avspilleren til prosessor via HDMI. Gjør dere andre det?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak Vis post
    Jepp!

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg vet så gir de fleste bokser nå 5.1 lyd ut via HDMI.....kan ikke tenke meg at en ny GET boks skal være dårligere/annerledes enn Canal Digital sine bokser både for kabel og parabol(som jeg har)(i tillegg til Viasat). Hos meg så sender NRK mange filmer=ofte på NRK 2 og 3 i 5.1...pluss div serier....alle filmkanaler sender jo i 5.1....hos Viasat går nå NCIS+NCIS LA+Blacklist pluss mange filmer i 5.1 på både TV 3 og Viasat 4....( PS: Innstallerte på fredag en Apple TV hos noen=5.1 lyd ut på HDMI)
    Husk at slike bruksanvisninger som den du viser her, ofte har gått ut på dato....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke ved musikklytting, hvor jeg kjører optisk inn fra Squeezebox for tiden.
    HDMI benytter jeg fra Popcorn Hour og BD-spilleren, men da kun til film.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her , og jeg har ikke hørt noen klikkelyder så langt hvertfall .
    Det må i så fall bli fruen som "klikker" snart siden det spilles musikk på bra nivå det meste av tiden

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, da får jeg bare godta klikkelyden, tror jeg. Har det kommet FW/SW- oppdateringer til recieveren siden den var ny?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, da får jeg bare godta klikkelyden, tror jeg. Har det kommet FW/SW- oppdateringer til recieveren siden den var ny?
    Det har kommet en oppdatering, men det var vel Spotify støtte.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk varsel om ny oppdatering med en gang jeg startet den nesten , så da innstallerte jeg den med en gang.
    Vet ikke om den kun har med Spotify å gjøre , men Spotify dukket hvertfall opp etterpå ja.
    Og så langt ser alt ut til å fungere knirkefritt - jeg er så langt meget fornøyd

Har ikke sett på film ennå , men på musikk så er oppgraderingen fra 3020 bedre enn jeg hadde turt å håpe på

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har blitt sagt her at en ulempe med 5000 er at den ikke har balansert LFE utgang. Det slo meg her nettopp at jeg sitter på service manualen til 5000. Dersom noen ønsker, så kan jeg se på om den lar seg modde hvor man kobler subben inn på en av de mindre brukte XLR-utgangene f.eks. front eller rear presence. Alt som heter garanti vil jo visselig ryke, så det er kanskje for tidlig for dette enda, men muligheten er der. Det lille jeg har sett på skjema, så tenker jeg at det burde være mulig med et par ledninger og kutt på kretskortet.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har kjennskap til hvordan denne prosesserer de 4 ekstra kanalene (11. )? Den har jo ikke DTS Neo-X.
    Mistenker at de 4 ekstra kanalene får en slags DSP "ambient" behandling ?

Litt merkelig greie egentlig at en såpass bra prosessor som tilsynelatende har gjort mye riktig i forhold til DACér og utgangstrinn, alikevell velger Yamaha å kjøre beinhardt markedsføringsmessig på ørten forskjellige DSP funksjoner.
    Sist endret av J.P; 04-18-2014 kl 13:55

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Lyd og Bilde tester denne i siste utgave. Og de konkluderer med det jeg fryktet, skal man aktivere de ekstra kanalene er det ingen vei utenom en av Yamahas DSPér.

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.P Vis post
    Ser at Lyd og Bilde tester denne i siste utgave. Og de konkluderer med det jeg fryktet, skal man aktivere de ekstra kanalene er det ingen vei utenom en av Yamahas DSPér.
    Det spørs om jeg kommer til å koble til de ekstra kanalene. Og det er jo synd i grunn, men får vel teste det ut før jeg utelukker DSP funksjonen helt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er jo litt kjedelig dette. Men til gjengjeld leser man bare positivt så lenge man holder seg til 7 kanaler(eller mindre)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere egentlig testet disse DSP-ene? Er ikke fan av slike ting selv, men det fungerer veldig bra på denne. Bruker alltid en fast DSP, Scifi, for å få med høydekanaler, dialoge lift og surround back hvis det kun er 5.1. Det ødelegger ikke den eksisterende miksen, og mikser inn de andre kanalene på en ypperlig måte.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti Vis post
    Har dere egentlig testet disse DSP-ene? Er ikke fan av slike ting selv, men det fungerer veldig bra på denne. Bruker alltid en fast DSP, Scifi, for å få med høydekanaler, dialoge lift og surround back hvis det kun er 5.1. Det ødelegger ikke den eksisterende miksen, og mikser inn de andre kanalene på en ypperlig måte.
    +100

Side 6 av 19 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •