Tråd for Yamaha's nye High-end prossessor og effekt-trinn CX-A5000 /MX-A5000 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  35
Side 3 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 375
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg skulle gjerne fått tak i service manualen til denne for å se på designet og elektronikken. Kjenner jeg Yamaha riktig, er nok innmaten mye lik som 3020, men med ny utgangsdriver for å støtte balansert lyd ut. Et relevant spørsmål er om Yamaha bruker balansert audio i hele signalkjeden internt på denne modellen. På digitalsiden, både bilde og lyd forventer jeg ikke noe signifikant bedre enn hva de har fra før av. Men programvaren kan ta i bruk nye funksjoner som ikke fins fra før. Det pleier Yamaha gjøre.

Nok spekulering fra Midas...

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten oppdatering. Siden jeg ikke får mine siste bakhøytalere før i neste uke, venter jeg med kino lyden til disse er kommet og montert, men Yamaha er vel kjent for å være god på dette.
    Har i dag lyttet på L2 sin BR/SACD, Thomas Dybdahl, Wamp sin siste og Katie Melua sin siste. Allt via Oppo 105. Alle høyttalere/sub er Audiovector/Avantgard/arrete. Effektforsterker er nevnt tidligere i tråden hva jeg bruker.
    Til nå er det bare en ting jeg sitter igjen med: Bravo Yamaha, Bravo.
    (Ikke innkjørt enda).

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eha Vis post
    Helt enig! I sin forhåndstitt antyder Lyd & Bilde at 150w pr. kanal med to kanalers drift antakelig går integrerte receivere en høy gang pga. sin kondensatorbank på 27000 µF, men min Hegel H200 med 200w stereo har jo 90000 µF kondensatorer.
    Det er litt fristende å tro at dette rett og slett er feil. Jeg har selv hatt stereoforsterker fra nettopp Yamaha med større kondensatorbank enn dette, virker veldig snodig og tilnærmet usannsynlig at de ikke har mer i en 11x150W effektforsterker.

Ser i en review at det står "Two custom built high capacity (27,000μF) block capacitors are utilized for the centralized power supply" - så da er det hvertfall 54,000 til sammen hvis det stemmer. Kan bli interessant å se målinger av reell effekt når det kommer inn litt anmeldelser.

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del har jeg kun cx-a5000. Effekt delen har/skal jeg ikke kjøpe.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da var dette settet testet i siste utgave av WATT , og det fikk veldig gode kritikker - særlig prosessoren fikk god omtale !
    Litt av det samme som med Marantz komboen , der også var det prosessoren som fikk best omtale.

Ser dog at dem mener at effekt-trinnet til Yamaha er et hakk bedre enn Marantz sin ...

Blir moro å høre flere brukererfaringer etter hvert , så hvis det er noen her som har "noe å melde" , så spytt ut
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De testene enten det er i Watt eller Lyd&Bilde er utrolig dårlige og sier jo ingenting om lydsignaturen.
    Bare sånn generelt pjatt. Det man må gjøre når man tester slike produkter er og AB teste mot en nøytral referanse med nivåmatching. Så hører man om den er like åpen, farget i en annen retning, har kontroll i bassen osv.

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått mitt eksemplar i hus.
    Har bestilt den i gull så overraskelsen var stor da jeg pakka den opp for å finne et eksemplar som ligner mer på denons champagnefarge, en den som er avbildet på hjemmesiden deres. Litt sånn som Marantz.
    Det gjorde forsåvidt ingenting, da jeg fikk litt kalde føtter etter bestillingen om hvordan madammen ville reagere.

Nå har jeg ikke fått kalibrert den ennå men det første som slår meg er åpenheten og krispheten som er i forhold til min gamle rx-v 3800.
    Seriøst bygd virker den også. Detta blir gøy fremover
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei har lekt litt med CX-A5000 og liker den svært godt.
    Hadde Onkyo receiver(3009) før og prøvde meg på Yamaha receiver, men falt tilbake på Onkyo'en, men med CX-A savner jeg ikke Onkyo en plass.

Men er det noen her som har klikkelyd i høyttalerene under avspilling fra pc\vlc med DD eller DTS? er samme lyden som kommer når lydformat osv blir endret.
    Skjer veldig ofte, lurer litt på om det skjer når lyden er veldig lav på filmer\serier.
    Kjører lyd fra pc via Hdmi.
    * Yamaha CX-A5000 * Sunfire TGA 7401 * Onkyo M5000R x 2 * Definitive Technology Mythos ST-L * Definitive Technology CS-8080HD * Sunfire CMR-2BIP * Monster HTS 5100 * Sunfire tga 7401 er sykemeldt... <3 Onkyo M5000-R <3

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Jeg skulle gjerne fått tak i service manualen til denne for å se på designet og elektronikken. Kjenner jeg Yamaha riktig, er nok innmaten mye lik som 3020, men med ny utgangsdriver for å støtte balansert lyd ut. Et relevant spørsmål er om Yamaha bruker balansert audio i hele signalkjeden internt på denne modellen. På digitalsiden, både bilde og lyd forventer jeg ikke noe signifikant bedre enn hva de har fra før av. Men programvaren kan ta i bruk nye funksjoner som ikke fins fra før. Det pleier Yamaha gjøre.

Nok spekulering fra Midas...
    Den spekuleringen her tror jeg du er rimelig på viddene med Midas.

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Den spekuleringen her tror jeg du er rimelig på viddene med Midas.
    Javel, Det er iallefall gjort slik på alle tidligere modeller. Jeg skal se om jeg får tak i servicemanualen.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener at Z11 bare var en 3900 med litt annet navn??

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener at Z11 bare var en 3900 med litt annet navn??
    Nå har ikke jeg spesifikt sett på Z11, men normalt pleier Yamaha å gjenbruke de samme kretskortene over mange modeller. (Og det er det eneste som er kommersielt lønnsomt.) De skiller mellom de ulike modellene ved å velge hvilke elektronikkomponenter som er montert og ikke minst hvilke funksjoner som er tilgjengelig i programvaren. F.eks. er det samme kretskort på HDMI digital, DSP-audio prosessering, audio DAC/ADC på 1030, 2030 og 3030 (og mye mulig også på 830). Ulikhetene ligger i at de har valgt å montere/ikke montere enkelte komponenter for å skille modellene. F.eks. har 1020 kun én montert audio DSP (for audio dekoding (DD/DTS) og YPAO), mens 2020 og 3020 har 2 stk (for å få YPAO på sub-kanalene og mer avanserte DSP modus). Men f.eks. utgangstrinnet, bakplata og strømforsyning er forskjellig på alle modellene for å ta høyde for de ulike variasjonene og forskjell i kanalene. Min 1020 har masse ledige plasser på kretskortet hvor det står "3020 only", så på den måten er samme elektronikk. Jeg har planer om å modde min 1020 for å få to uavhengige sub-kanaler og for å få inn min egen DSP (EQ), basert på designet som er lagt klar fra 2020/3020.

Det er nettopp derfor jeg er nysgjerrig på hva innmaten er i CX-A i forhold til deres 3030 og hvor mye som er gjenbrukt.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro du finner noe likt, men veldig mye som ikke er det på CX-A5000 da dette er en komponent av helt annen klasse enn 3020/3030. Jeg har CX-A5000 nå og hadde 3020 før den og det som kommer ut av høyttalerne nå kontra med 3020 kan ikke sammenlignes verken på musikk eller film. Så jeg vil bli meget overrasket hvis dette bare er en 3030 med balanserte utganger og forsterkertrinn som er fjærnet og kan vel med ganske stor sikkerhet si at det ikk er det, hadde det vært det hadde Yamaha gått på en skikkelig blunder.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso Vis post
    De testene enten det er i Watt eller Lyd&Bilde er utrolig dårlige og sier jo ingenting om lydsignaturen.
    Bare sånn generelt pjatt. Det man må gjøre når man tester slike produkter er og AB teste mot en nøytral referanse med nivåmatching. Så hører man om den er like åpen, farget i en annen retning, har kontroll i bassen osv.
    Enig. Har selv kjøpt Yamaha baser på tester her som altid er bra. Ble veldig skuffa, veldig lite oppløst og klarte nesten ikke å forstå hva de sa på film lenger. Forsterkeren med kortest levetid hos meg i alle fall.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janerik_m Vis post
    Men er det noen her som har klikkelyd i høyttalerene under avspilling fra pc\vlc med DD eller DTS? er samme lyden som kommer når lydformat osv blir endret.
    Skjer veldig ofte, lurer litt på om det skjer når lyden er veldig lav på filmer\serier.
    Kjører lyd fra pc via Hdmi.
    Jeg har det samme hos meg ved sangbytte (lav klikkelyd). Ikke veldig plagsomt, men det skal neppe være slik.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Enig. Har selv kjøpt Yamaha baser på tester her som altid er bra. Ble veldig skuffa, veldig lite oppløst og klarte nesten ikke å forstå hva de sa på film lenger. Forsterkeren med kortest levetid hos meg i alle fall.
    Har du CX-A 5000 og du forstår nesten ikke hva de sier på film lengre og lyden er veldig lite oppløst? Da er det noe alvorlig galt med din, her hos meg er det nå veeeldig oppløst og vokalen på film har aldri vært så klar som nå.

Jeg har heller ikke noe klikkelyd.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har det kun i bakkanalene.... Har du testet dette på din, Andreas?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt noe når jeg ser film i surround eller hører på musikk fra Sonos i stereo eller pure direct som da ikke bruker bakkanalene.

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke no klikking her heller, og opplevelsen min er den samme som Andreas har.
    Makan til oppløsning har jeg vel aldri vært borti i kinosammenheng. Første gangen jeg hører strømmen knepper inn i ht og lissom lader de.
    Stram som ei fele lyden nå
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du CX-A 5000 og du forstår nesten ikke hva de sier på film lengre og lyden er veldig lite oppløst? Da er det noe alvorlig galt med din, her hos meg er det nå veeeldig oppløst og vokalen på film har aldri vært så klar som nå.

Det var en 2010, etter det jeg husker. Har ikke sett i denne retningen etter det. Håper 5000 serien er bedre ja

Side 3 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •