Tråd for Yamaha's nye High-end prossessor og effekt-trinn CX-A5000 /MX-A5000 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  35
Side 2 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 375
    Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Prisen vil havne på 20k for prossesoren og 23k for effekten. Effekten ser ikke spesiellt spennende ut men prossesoren derimot. Har selv eid Z11 og vet hvor bra den var!

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt spennende saker den prosessoren - håper på muligheten til å se/høre den etterhvert.

Hadde vært interessant å lest en test vs Marantz sine prosessorere også.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NorwegianGoose
    Jeg er nysjerrig på dere Z11 eiere. Kommer dere til å bytte den ut med den nye eller er dere for glad i Z11 til å en gang tenke på det? Har denne oppgraderte versjonen kanskje for mye 3020 preg over seg? Sett at flere har gått tilbake fra 3020 til Z11.

Hva er deres meninger?
    personlig så er jeg på vent. Dette virker ikke solid nok for meg til at jeg bytter ut z11. Dette er gjerne det nye "flagg skipet" men det fremstår mer som en mellomklasse, både på utseende og papire. Det er sjeldent at toppmodellene blir billligere, så jeg venter heller på at det skal dukke opp noe tyngre hifi ifra yamaha, med litt bedre attester før jeg bytter. Er forsatt godt fornøyd med z11, selv om bruker menyen tidvis føles noe utdatert, og jeg kunne ønsket meg en nyere litt mer presis fjernkontroll. Mvh

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å høre hvordan denne prosessoren blir mottatt ja.

Personlig så synes jeg nok den burde skilt seg litt mer ut mtp utseende i forhold til resten av Avantage serien - ved første øyekast ser den jo helt lik ut !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha har vel aldri vært best på design, hverken når det gjelder hjemmekinoreceiverne eller fjernkontroll.

Men ytelsen er jo som regel foran de andre hva gjelder filmlyd som vel er det viktigste. Selv synes jeg Yamaha som forforsterker med effekt til musikkbruk også gjør seg bra. Null bakgrunnstøy...

Denon og Marantz er vel ellers de som er penest i klassen..Pioneer ser vel heller ikke så værst ut..... Onkyo synes jeg personlig er den med minst tiltalende design, og NAD....

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Veldig spennende saker, dette her. Tenker da kanskje spesielt på forforsterkeren, der XLR nok kan være et poeng for mange med PA-utstyr. Det som imidlertid ofte er et issue på denne type "private" forforsterkere opp mot PA er at output via XLR holder for lav spenning i forhold til inputsensitivity på effektblokken. Resultatet er da ofte susing. Hvis en kunne justert dette på denne Yamahaen hadde jo det vært gull. En kan jo selvsagt også bruke gain til å justere seg inn - hvilket fungerer helt OK såfremt en har nok guffe i effektblokkene (måten en reduserer sus på er da at en justerer ned gain i effektblokken og opp signal / volum fra forforsterkeren), samt ikke har for stort avvik i følsomhet / spenning, men en reell justering direkte på utgangen hadde uten tvil vært fordelaktig!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forforsterkeren virker ganske interessant for min del, men når det gjelder effekten er jo 27,000uF "ingen ting", særlig fordelt på 11 kanaler.

Nå vet jeg godt at ikke størrelsen på lyttebanken er alt i alle tilfeller, men det forteller ganske mye om kapasiteten forsterkeren har til å levere mye strøm raskt (så sant vi ikke snakker om forsterkere med switchet strømforsyning).

Til sammenlikning hadde min forrige stereoforsterker en lyttebank på 500.000uf som ble fylt av to c-kjerne trafoer, da begynner man å snakke om mulighet til å levere mye strøm.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Forforsterkeren virker ganske interessant for min del, men når det gjelder effekten er jo 27,000uF "ingen ting", særlig fordelt på 11 kanaler.

Nå vet jeg godt at ikke størrelsen på lyttebanken er alt i alle tilfeller, men det forteller ganske mye om kapasiteten forsterkeren har til å levere mye strøm raskt (så sant vi ikke snakker om forsterkere med switchet strømforsyning).

Til sammenlikning hadde min forrige stereoforsterker en lyttebank på 500.000uf som ble fylt av to c-kjerne trafoer, da begynner man å snakke om mulighet til å levere mye strøm.
    Ja , ser den er oppgitt til å yte 150w(ekte riktignok) med to kanaler i drift - hva yter den da med f.eks 7,9, eller 11 kanaler i drift tro ??
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NorwegianGoose
    Jeg er nysjerrig på dere Z11 eiere. Kommer dere til å bytte den ut med den nye eller er dere for glad i Z11 til å en gang tenke på det? Har denne oppgraderte versjonen kanskje for mye 3020 preg over seg? Sett at flere har gått tilbake fra 3020 til Z11.

Hva er deres meninger?
    Får avvente og se litt, blir selvsagt interessant å lese noen tester. Men kommer neppe til å bytte ut Z11 enda. Er flere andre ting som heller prioriteres før denne, som jeg tross alt er godt fornøyd med.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Veldig spennende saker, dette her. Tenker da kanskje spesielt på forforsterkeren, der XLR nok kan være et poeng for mange med PA-utstyr. Det som imidlertid ofte er et issue på denne type "private" forforsterkere opp mot PA er at output via XLR holder for lav spenning i forhold til inputsensitivity på effektblokken. Resultatet er da ofte susing. Hvis en kunne justert dette på denne Yamahaen hadde jo det vært gull. En kan jo selvsagt også bruke gain til å justere seg inn - hvilket fungerer helt OK såfremt en har nok guffe i effektblokkene (måten en reduserer sus på er da at en justerer ned gain i effektblokken og opp signal / volum fra forforsterkeren), samt ikke har for stort avvik i følsomhet / spenning, men en reell justering direkte på utgangen hadde uten tvil vært fordelaktig!
    Slik jeg leser bruksanvisningen så er alle utganger faste. Det jeg å ser som en stor ulempe er at sub utgangene er vanlige linje utganger, ikke balansert.

Uansett en meget spennende prosessor som nok kommer inn i huset her så fort jeg klarer å få tak i en.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var en skikkelig god nyhet fra Yamaha, vil tro denne vil få en del gode anmeldelser. Z11 var jo en stor hit i sine dager og en referanse, kanskje vi vil få en ny sak som vil overta. Tiden vil vise og jeg følger med skal det sies i skriften.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags HDMI standard vil denne få?

Er jo noen løse rykter om at 2.0 er bare noen uker fra klar så man kan jo lure, hadde jo ikke verdt det lureste og lage en pre med såpass lang forventet levetid med en såpass nært forestående utdatert standard, med mindre de kan oppdatere denne siden enten bare med software eller en hardware modul.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Hva slags HDMI standard vil denne få?

Er jo noen løse rykter om at 2.0 er bare noen uker fra klar så man kan jo lure, hadde jo ikke verdt det lureste og lage en pre med såpass lang forventet levetid med en såpass nært forestående utdatert standard, med mindre de kan oppdatere denne siden enten bare med software eller en hardware modul.
    Dette er hva Yamaha sier,

• 4K Ultra HD Pass-through and Upscaling
    • Yamaha video processing optimises video content
    • Advanced HDMI Zone Switching allows unprecedented AV switching to multiple zones
    • HDMI (8 in [1 on front] ) / 2 out) with 3D and Audio Return Channel

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Helt enig! I sin forhåndstitt antyder Lyd & Bilde at 150w pr. kanal med to kanalers drift antakelig går integrerte receivere en høy gang pga. sin kondensatorbank på 27000 µF, men min Hegel H200 med 200w stereo har jo 90000 µF kondensatorer.
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart at denne tråden ikke forsetter etter at produktet er på markedet.
    Fikk min CX-A5000 fra Lsound på mandag.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøffo Vis post
    Rart at denne tråden ikke forsetter etter at produktet er på markedet.
    Fikk min CX-A5000 fra Lsound på mandag.
    Og hva venter du på ? Jeg tror veeeldig mange er nysjerrige på hvilke inntrykk du sitter igjen med så langt
    Jeg teller også på knappene med tanke på denne prosessoren, men er stadig litt usikker.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hete produkter fra Yamaha, dette. Gratulerer Gøffo! Se å få lagt ut bilder :-)

Ellers synes jeg det er litt synd de ikke har gjort noe mer ut av designet på CX-A5000'n. Ikke stygg, men heller ikke noe spesielt.
    Effektamp'n i titan/sølv (?) er jo ett glatt, og tidløst smykke i mine øyne, ut i fra bilder i hvertfall.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak Vis post
    Og hva venter du på ? Jeg tror veeeldig mange er nysjerrige på hvilke inntrykk du sitter igjen med så langt
    Jeg teller også på knappene med tanke på denne prosessoren, men er stadig litt usikker.
    +1
    Det er bare å komme med inntrykk det :-)

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke tid å legge så mye ut for tiden. Er enig med at den ikke er "topp 10" på design. Men har vel i grunn aldri sett fete surround bokser. Jeg bruker Denon sin effektforsterker(POA-A1HD) i en 7.1 konf.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt hviler på deg nå, Gøffo. Få ut fingeren, og kom med erfaringer ;-)

Side 2 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •