Tråd for Yamaha's nye High-end prossessor og effekt-trinn CX-A5000 /MX-A5000 - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  35
Side 18 av 19 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 375
    Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock Vis post
    Kan kanskje være greit å holde adjektivene på et litt mer edruelig nivå?

Kan jo hende noen bruker en haug med penger på dine beskrivelser/anbefaler og forventer en "enorm" oppgradering i lydkvalitet - selv på musikk?
    Misfornøyde kjøpere får møte opp hos Andreas og kreve penga tilbake!
    foretrekker erfaringer og råd fra andre brukere som ikke har noe å tjene på hvilke merke/type en velger kontra selgere.
    blir spennende høst og etter hvert som folk får i hus så post om erfaringer på forumet.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,662
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er som sagt nivået jeg er ute etter - slik som enorm, spiller fletta av osv. Det gir jo veldig store forventninger til eventuelle spekulanter.
    Alle slike beskrivelser av lyd til andre er jo litt vanskelige - det den ene synes har stor betydning gjelder ikke for , eller kommer ikke like godt frem hos en annen.

Men når man ser hvordan enkelte beskriver et skifte av kabler (en oktav ekstra i bassen osv) , så er nok Andeas sin beskrivelse "som enorm" riktig
    Litt fleip dette selvsagt , men dere skjønner vel poenget håper jeg.
    Og det er jo en kjent sak at når man kommer litt oppover på stigen , så man man betale MYE for litt ekstra.
    Jeg kjøpte for ikke så lenge siden en Mac c48 pre , og den er uten tvil enda et betydelig hakk bedre en CX-A på musikk , men så koster det også deretter. Kjøper heldigvis slikt brukt.

Så å måle forbedringene i kroner er ikke alltid så lett - hvertfall ikke i en felles standard
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eha Vis post
    CX-A5000 har stivere, tyngre og tykkere kabinett enn RX-A3040. Den har dyrere/bedre DAC-er på de resterende 4 kanaler (atmos/presence). Den har flere DSP modes (ikke at det bryr meg så mye, men). Og den har bedre strømforsyning. Alt dette taler vel for at 5000 ikke er så lik 3040 som enkelte skal ha det til?
    Lik var ikke mitt poenget heller. Bedre strømforsyning fordi 5000 ikke behøver å drive 600W-1000W power til et effekttrinn, noe som gjør poweret langt billigere. Og bedre fordi man slipper et støyete, kraftsugende utgangstrinn som trenger mye dyr alu til kjøling. Prisforskjellen mellom 3030 dacen og 5000 DAC er 2USD. DSP modes er kun software, DSPene er den samme hardwaren.

Poenget mitt var at det er ingen tekniske grunner til at 5000 skal være dyrere enn 3030 -- snarere burde 5000 være billigere sett kostprismessig. Som en kuriosa. Men det betyr ikke at jeg påstår at 5000 ikke yter bedre lydmessig enn 3030.

Blir nesten det samme som at enkelte Audi-folk blir fornærmet av at det sitter de samme motordelene i VW.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    foretrekker erfaringer og råd fra andre brukere som ikke har noe å tjene på hvilke merke/type en velger kontra selgere.
    blir spennende høst og etter hvert som folk får i hus så post om erfaringer på forumet.
    Ååå, du skal ikke undervurdere placebo og evnen til å forsvare eget kjøp. Har selv gått i fellen og har vel sjelden blitt så lang i trynet, som når jeg oppdaget at jeg hadde surret litt med oppkopling og ikke lagt merke til at den nye ganske dyre "fantastiske" dingsen ikke spilte - men den gamle - også la jeg faen ikke merke til det en gang!!! Det foregikk over et par uker

5. Liker Gurba har likt denne posten
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ååå, du skal ikke undervurdere placebo og evnen til å forsvare eget kjøp. Har selv gått i fellen og har vel sjelden blitt så lang i trynet, som når jeg oppdaget at jeg hadde surret litt med oppkopling og ikke lagt merke til at den nye ganske dyre "fantastiske" dingsen ikke spilte - men den gamle - også la jeg faen ikke merke til det en gang!!! Det foregikk over et par uker
    Så det du mener her at forskjellen jeg snakker om ang 3030 og 5000 kun er placebo. Hvis det er tilfelle trenger ingen mer enn en billig receiver for alt over det er kun placebo effekt og eller forsvar av eget kjøp...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Så det du mener her at forskjellen jeg snakker om ang 3030 og 5000 kun er placebo. Hvis det er tilfelle trenger ingen mer enn en billig receiver for alt over det er kun placebo effekt og eller forsvar av eget kjøp...
    Nei, jeg kan ikke se noe sted at det var det jeg skrev?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ååå, du skal ikke undervurdere placebo og evnen til å forsvare eget kjøp.
    Så hva mener du med denne setningen som svar på saar sitt innlegg? Så jeg spør deg igjen: har du testet 30XX mot CX-A5000?

Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Mvh Andreas

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Jeg har som sagt ikke opplevd 5000, så jeg er spent på hva den har å by på. Det er såpass mange uavhengige gode vitnesbyrd på forbedringen til 5000, at jeg på ingen måte har problemer med å tro at den er reell. Min egen yamaha receiver vs. PA-amp test i min byggetråd var et klart testamente til at det er forskjeller og at utstyret har mye å bety. (Men placebo og forventningsbias er reellt, og skal ikke skyves under teppet, så man skal tåle spørsmålet.)
    Du har faktisk hørt den hos meg, men vi testet vel kun lyd i 2-kanaler da du var innom?

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er få/ingen som først har tatt steget opp til prossessor som vurderer å gå tilbake til reciever igjen nettopp pga den relativt store oppgraderingen det som regel er. At prisen er høy på prossessor iforhold til innhold har nok med flere ting å gjøre, først og fremst kvantum som blir solgt tipper jeg. Om det er verdt det må man bedømme selv.

Går fint å kjøre en Lada også selv om det er mer gøy med en lamborghini - men begge deler fungerer, og man får antageligvis langt mer for pengene med en lada

11. Liker Torolan, Andreas21 har likt denne posten
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hva mener du med denne setningen som svar på saar sitt innlegg? Så jeg spør deg igjen: har du testet 30XX mot CX-A5000?
    Jeg mener det som jeg har skrevet - verken mer eller mindre. Jeg har ikke testet 30XX mot CX-A5000.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener det som jeg har skrevet - verken mer eller mindre. Jeg har ikke testet 30XX mot CX-A5000.
    Men du kan alikevel si at det jeg beskriver som stor forskjell bare er placebo og mitt forsøk på å forsvare mitt kjøp??

Mine inntrykk er i tråd med det så og si alle som går fra receiver til prosessor sier etter bytte så jeg skjønner ikke helt hva du vil?
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Tror det er få/ingen som først har tatt steget opp til prossessor som vurderer å gå tilbake til reciever igjen nettopp pga den relativt store oppgraderingen det som regel er. At prisen er høy på prossessor iforhold til innhold har nok med flere ting å gjøre, først og fremst kvantum som blir solgt tipper jeg. Om det er verdt det må man bedømme selv.

Går fint å kjøre en Lada også selv om det er mer gøy med en lamborghini - men begge deler fungerer, og man får antageligvis langt mer for pengene med en lada
    Helt klart!

Og som jeg har sakt så er dette med at det er en stor oppgradering min subjektive mening og andre vil kanskje mene det er en helt ubetydelig oppgradering som ikke er verd pengene. De fleste med lyd og bilde interesse vil se på en receiver til prosessor oppgradering som stor, men som alt annet innen "high end" (CX-A5000 vil kanskje ikke gå under high end for mange) koster ting en del penger. Jeg for min del var meget fornøyd med min receiver + effekt og hadde ingen planer om å gå over til prosessor, men da Yamaha kom med denne "billige" løsningen ville jeg prøve, og jeg ble overrasket over hvor stor forskjellen faktisk var.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du kan alikevel si at det jeg beskriver som stor forskjell bare er placebo og mitt forsøk på å forsvare mitt kjøp??

Mine inntrykk er i tråd med det så og si alle som går fra receiver til prosessor sier etter bytte så jeg skjønner ikke helt hva du vil?
    Nei det har jeg ikke skrevet.

Jeg vil at du bruker mer edruelige adjektiver om forskjellen mellom forforsterkerne i 3030 og 5000.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg vil at du bruker mer edruelige adjektiver om forskjellen mellom forforsterkerne i 3030 og 5000.

Ååå, du skal ikke undervurdere placebo og evnen til å forsvare eget kjøp.

Det har du helt klart!

Og hva er feil med at jeg sier at det er stor forskjell? Du har rett og slett ingen formening da du ikke har testet som jeg har gjort.

Og forresten hvilken rett har du til å moderere meg, jeg har lov til å si akkurat hva jeg vil her inne. Og jeg har faktisk for å blidgjøre det trukket tilbake mitt utsagn om at CX-A5000 spiller fletta av 3040 bare for å blidgjøre deg. Noe jeg helt subjektivt syns at 5000 gjorde med 3030 som er den samme receiveren som 3040 minus Atmos.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du helt klart!

Og hva er feil med at jeg sier at det er stor forskjell? Du har rett og slett ingen formening da du ikke har testet som jeg har gjort.

Og forresten hvilken rett har du til å moderere meg, jeg har lov til å si akkurat hva jeg vil her inne. Og jeg har faktisk for å blidgjøre det trukket tilbake mitt utsagn om at CX-A5000 spiller fletta av 3040 bare for å blidgjøre deg. Noe jeg helt subjektivt syns at 5000 gjorde med 3030 som er den samme receiveren som 3040 minus Atmos.
    Sliter litt nå med å følge deg. Men selvfølgelig skal du skrive hva du vil.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter litt nå med å følge deg. Men selvfølgelig skal du skrive hva du vil.
    Jeg må si jeg sliter litt med å forstå hva du vil når du skriver dette over her og bare for et innlegg siden skriver.

I følge mine preferenser og min subjektive mening er det stor forskjell på 3030 og 5000 og jeg syns det er ganske edruelig skrevet.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si jeg sliter litt med å forstå hva du vil når du skriver dette over her og bare for et innlegg siden skriver.

I følge mine preferenser og min subjektive mening er det stor forskjell på 3030 og 5000 og jeg syns det er ganske edruelig skrevet.
    Helt enig - har ikke noe problem med det.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak Vis post
    Du har faktisk hørt den hos meg, men vi testet vel kun lyd i 2-kanaler da du var innom?
    Ah, javisst! Det stemmer. Vi hørte nok bare på stereo på den korte visitten.

Skal du komme innom på en visitt når jeg får 5100 da?
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan det se ut som det er NDA-er ute som går ut 20. august:

Yamaha CX-A5100 - STEREOFIL AS
    "Mer informasjon kommer 20.08.15 da dette er slippdato for spesifikasjoner.
    Prisen er estimert, og kan endre seg noe."
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Ah, javisst! Det stemmer. Vi hørte nok bare på stereo på den korte visitten.

Skal du komme innom på en visitt når jeg får 5100 da?
    Det vil jeg veldig gjerne Du er forøvrig veldig velkommen innom igjen for en test av surround, også

Side 18 av 19 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •