Tråd for Yamaha's nye High-end prossessor og effekt-trinn CX-A5000 /MX-A5000 - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  35
Side 17 av 19 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 375
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Jeg for min del er 100% sikker.

Men siden du har litt peiling kan du sikkert svare på spørsmålet jeg stilte i mitt forrige innlegg: hvilke andre fordeler enn støy får man med å bruke XLR på subene?
    Forutenom de tekniske grunnene (balansert, bedre støyimmunitet), så tror jeg det dreier seg om det samme som Torolan skriver over. Man får en sortere bakgrunn og mer detaljert lydbilde. For å være ærlig, så er jeg usikker på om hvor mye det har å si for subben i et vanlig oppsett, da denne er relativt begrenset i frekvensrange. Som det blir sagt her, så gir jo 5000 en betydelig løft også på sub, slik at det kan være et bevisst valg av Yamaha, hvor de ser at det ikke gir noen forbedring lydmessig å bruke balansert.

For de som bruker PA-forsterkere i hjemmekinoen, er det dumt at man ikke har balansert allikevel. Man går glipp både av nødvendig nivå (siden consumer RCA allerede er lavt i forhold til pro-audio balanserte nivåer) og støygulv. Hvis man videre bruker følsomme PA-elementer (som f.eks. i Miles), så kan dette tapet av signalnivå være nok for å påvirke "sortheten" på lyden.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Forutenom de tekniske grunnene (balansert, bedre støyimmunitet), så tror jeg det dreier seg om det samme som Torolan skriver over. Man får en sortere bakgrunn og mer detaljert lydbilde. For å være ærlig, så er jeg usikker på om hvor mye det har å si for subben i et vanlig oppsett, da denne er relativt begrenset i frekvensrange. Som det blir sagt her, så gir jo 5000 en betydelig løft også på sub, slik at det kan være et bevisst valg av Yamaha, hvor de ser at det ikke gir noen forbedring lydmessig å bruke balansert.

For de som bruker PA-forsterkere i hjemmekinoen, er det dumt at man ikke har balansert allikevel. Man går glipp både av nødvendig nivå (siden consumer RCA allerede er lavt i forhold til pro-audio balanserte nivåer) og støygulv. Hvis man videre bruker følsomme PA-elementer (som f.eks. i Miles), så kan dette tapet av signalnivå være nok for å påvirke "sortheten" på lyden.
    Sortere bakgrunn og mer detaljert lydbilde er det jeg beskrev når jeg gikk fra receiver til prosessor, i tillegg ga CX-A5000 et betydelig løft på subene også. Men som du sier er det nok en grunn til at Yamaha har valgt å ikke legge til XLR til sub utgangene også på CX-A5000. Jeg har ingen umiddelbare planer om å bruke PA-forsterkere eller PA-elementer i min kino, men jeg kommer til å fortsette å bruke XLR, og kommer til å bytte til XLR på subene hvis CX-A5100 kommer med det.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skal ikke se bort fra en hvis placebo her og... Har man lagt en god slump penger i den så må den jo låte bra - kjenner den følelsen, og er vel egentlig helt grei
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

4. Liker Gurba har likt denne posten
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Man skal ikke se bort fra en hvis placebo her og... Har man lagt en god slump penger i den så må den jo låte bra - kjenner den følelsen, og er vel egentlig helt grei
    Yess, ikke uvanlig det nei.

Jeg står på vippen mellom å gjøre en av to ting. Jeg har en midt-på-treet receiver (som forøvrig låter bra, men mangler det øverste i dynamikk når den blir presset litt), og skal oppgradere fordi jeg bl.a. skal ha Atmos. Jeg kan enten

A) Kjøpe ny 5100 for å få dedikert prepro. Da må jeg bruke receiveren jeg har (les: tom pengebok) og bruke den med bi-amping på alle frontene, 6 kanaler. Surroundene (6 kanaler) kjører jeg da på en eldre RX-V757 jeg har stående.

Pro: Får 5100, Con: Må bruke eksisterende receivere som amper og får ikke oppgradert på kraftsiden ennå. Trangen til å oppgradere til dedikerte amper kommer til å ligge der å gnage.

B) Kjøpe 3050. Det gir meg mest sannsynlig det samme som 5100 funksjonelt sett. Det gir meg en oppgradering på forsterkersiden.

Pro: Får oppgadert til en receiver med Atmos OG nye sterkere amper. Rimeligere investering. Con: Mindre flesibilitet. Mister litt motivasjonen for å anskaffe dedikerte amper. Og får ikke samme lydmessige potensiale som 5100 får når man har egne amper.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yess, ikke uvanlig det nei.

Jeg står på vippen mellom å gjøre en av to ting. Jeg har en midt-på-treet receiver (som forøvrig låter bra, men mangler det øverste i dynamikk når den blir presset litt), og skal oppgradere fordi jeg bl.a. skal ha Atmos. Jeg kan enten

A) Kjøpe ny 5100 for å få dedikert prepro. Da må jeg bruke receiveren jeg har (les: tom pengebok) og bruke den med bi-amping på alle frontene, 6 kanaler. Surroundene (6 kanaler) kjører jeg da på en eldre RX-V757 jeg har stående.

Pro: Får 5100, Con: Må bruke eksisterende receivere som amper og får ikke oppgradert på kraftsiden ennå. Trangen til å oppgradere til dedikerte amper kommer til å ligge der å gnage.

B) Kjøpe 3050. Det gir meg mest sannsynlig det samme som 5100 funksjonelt sett. Det gir meg en oppgradering på forsterkersiden.

Pro: Får oppgadert til en receiver med Atmos OG nye sterkere amper. Rimeligere investering. Con: Mindre flesibilitet. Mister litt motivasjonen for å anskaffe dedikerte amper. Og får ikke samme lydmessige potensiale som 5100 får når man har egne amper.
    Nesten så jeg skulle skrevet innlegget selv!
    frister veldig med 5100 kontra 3050,men samtidig så ser film på 18-20 og føler jeg får mer enn nok volum og dynamikk i mange filmer. Føler heller at det er filmene som er det svake leddet da de har veldig variende lydspor. Så war of worlds for et par kvelder siden og savnet ikke noe dynamikk. Men har klipsch og de er vell nogså lettdrevne.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Mitt innlegg har ingenting med placebo å gjøre...

Så kostet heller ikke CX-A5000 så mye mer enn topp receiveren til Yamaha heller, den var faktisk fantastisk billig til prosessor å være. Nå er den jo så billig at det er helt latterlig, hvis det fortsatt går an å få tak i den til 9995,-.
    Sist endret av Andreas21; 07-24-2015 kl 22:49
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Nesten så jeg skulle skrevet innlegget selv!
    frister veldig med 5100 kontra 3050,men samtidig så ser film på 18-20 og føler jeg får mer enn nok volum og dynamikk i mange filmer. Føler heller at det er filmene som er det svake leddet da de har veldig variende lydspor. Så war of worlds for et par kvelder siden og savnet ikke noe dynamikk. Men har klipsch og de er vell nogså lettdrevne.
    Jeg kan love deg at det er stor forskjell, men så koster det også en hel del hvis man ikke har effektforsterkere til alle kanaler. Og dette har ingenting med at dine Klipsch er lettdrevne å gjøre, og alle filmer og musikk vil høres en god del bedre ut med 5100 kontra 3050.

Jeg personlig kommer aldri til å gå tilbake til receiver igjen etter å ha kjøpt min første prosessor når jeg kjøpte CX-A5000.
    Mvh Andreas

9. Liker saar har likt denne posten
    Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, va det jeg fryktet! Noen som har en mening om yamaha sin 11 kanals effektforsterker? Blir jo ikke så fryktelig dyrt siden den kan drive 11 høyttalere.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Okei, va det jeg fryktet! Noen som har en mening om yamaha sin 11 kanals effektforsterker? Blir jo ikke så fryktelig dyrt siden den kan drive 11 høyttalere.
    Jeg bruker den til å drive surround og presence (den kommer til å drive Atmos for meg også) og den funker bedre enn en hvilken som helst receiver, så kan man oppgradere til bedre effekt til front og senter ved en senere anledning.
    Mvh Andreas

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan love deg at det er stor forskjell, men så koster det også en hel del hvis man ikke har effektforsterkere til alle kanaler. Og dette har ingenting med at dine Klipsch er lettdrevne å gjøre, og alle filmer og musikk vil høres en god del bedre ut med 5100 kontra 3050.

Jeg personlig kommer aldri til å gå tilbake til receiver igjen etter å ha kjøpt min første prosessor når jeg kjøpte CX-A5000.
    Kan kanskje være greit å holde adjektivene på et litt mer edruelig nivå?

Kan jo hende noen bruker en haug med penger på dine beskrivelser/anbefaler og forventer en "enorm" oppgradering i lydkvalitet - selv på musikk?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock Vis post
    Kan kanskje være greit å holde adjektivene på et litt mer edruelig nivå?

Kan jo hende noen bruker en haug med penger på dine beskrivelser/anbefaler og forventer en "enorm" oppgradering i lydkvalitet - selv på musikk?
    Hva mener du med det? Jeg sier det er stor forskjell og står for det, og forskjellen er faktisk størst på musikk. Og jeg har heller ikke tatt for mye i hvis du hører med de andre her inne som har gått fra Yamaha receiver til CX-A5000. Jeg har heller ikke kommet med uttalelser som "enorm" osv, men har sakt noe som at bakgrunnen blir mye sortere og du får et mer detaljert lydbilde og dette sammen med andre forbedringer (subene ble mye bedre bl.a) gjør forskjellen stor for meg, større enn da jeg gikk fra Denon 4808 til Yamaha Z11.

Her er hva Torolan sa for noen innlegg siden:

Jeg merket også stor forskjell på å gå fra 3020 til CX-A5000 - forskjellen var større enn jeg hadde forventet
    Og jeg vil tro det er den forbedrede strømforsyningen og mindre intern støy som er mye av grunnen.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med det? Jeg sier det er stor forskjell og står for det, og forskjellen er faktisk størst på musikk. Og jeg har heller ikke tatt for mye i hvis du hører med de andre her inne som har gått fra Yamaha receiver til CX-A5000. Jeg har heller ikke kommet med uttalelser som "enorm" osv, men har sakt noe som at bakgrunnen blir mye sortere og du får et mer detaljert lydbilde og dette sammen med andre forbedringer (subene ble mye bedre bl.a) gjør forskjellen stor for meg, større enn da jeg gikk fra Denon 4808 til Yamaha Z11.

Her er hva Torolan sa for noen innlegg siden:

Jeg merket også stor forskjell på å gå fra 3020 til CX-A5000 - forskjellen var større enn jeg hadde forventet
    Og jeg vil tro det er den forbedrede strømforsyningen og mindre intern støy som er mye av grunnen.
    Det er tross alt to ganske identiske forforsterkere.

Hvordan beskriver du da i de tilfellene hvor det virkelig er meget stor/enorm forskjell? For eksempel mellom minste og største SVS sub?

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så kostet heller ikke CX-A5000 så mye mer enn topp receiveren til Yamaha heller, den var faktisk fantastisk billig til prosessor å være. Nå er den jo så billig at det er helt latterlig, hvis det fortsatt går an å få tak i den til 9995,-.
    Hvis man ser på historiske veiledende priser for CX-A5000 og RX-A3030, så er det ingenting i 5000 som skulle tilsi at den skulle være dyrere enn 3030. Faktum er at den er billigere å produsere fordi man slipper kostnadsdrivere som stor transformator, kjøleribber og utgangstransistorer (i den rekkefølge). Prisen på 5000 er satt ut i fra markedsposisjon. Toppmodell skal være dyrest. Og sannsynligvis er prisen satt høyere som kompensasjon for at volumet på 5000 er mindre.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tross alt to ganske identiske forforsterkere.

Hvordan beskriver du da i de tilfellene hvor det virkelig er meget stor/enorm forskjell? For eksempel mellom minste og største SVS sub?
    Har du testet en 30XX receiver mot en CX-A5000??

Jeg har aldri testet miste og største SVS mot hverandre og vil derfor ikke uttale meg da jeg kun har hørt de største, og jeg har heller ikke sakt at forskjellen er enorm mellom 3030 og 5000, men stor det er den.
    Sist endret av Andreas21; 07-25-2015 kl 15:11
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man ser på historiske veiledende priser for CX-A5000 og RX-A3030, så er det ingenting i 5000 som skulle tilsi at den skulle være dyrere enn 3030. Faktum er at den er billigere å produsere fordi man slipper kostnadsdrivere som stor transformator, kjøleribber og utgangstransistorer (i den rekkefølge). Prisen på 5000 er satt ut i fra markedsposisjon. Toppmodell skal være dyrest. Og sannsynligvis er prisen satt høyere som kompensasjon for at volumet på 5000 er mindre.
    Det var heller ikke poenget mitt, men en kommentar til Ingeniør´n på at jeg måtte forsvare en stor investering med en klar placebo effekt.

Jeg gidder ikke delta i denne diskusjonen lengre da dere som stiller meg til veggs med mine uttalelser ikke en gang har testet 30XX mot CX-A5000 noe jeg faktisk har gjort... Så jeg foreslår at dere gjør det så kan dere arrestere meg hvis dere mener jeg tar feil, men det er helt klart at hvis du vil ha best mulig lyd og skal kombinere Stereo og Surround/Atmos uten å måtte ha egene oppsett til hver er en prosessor veien og gå. Og hvis du ikke vil bli ruinert er Marantz 8802 eller Yamaha CX-A5100 veien og gå ser det ut til.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var heller ikke poenget mitt, men en kommentar til Ingeniør´n på at jeg måtte forsvare en stor investering med en klar placebo effekt.

Jeg gidder ikke delta i denne diskusjonen lengre da dere som stiller meg til veggs med mine uttalelser ikke en gang har testet 30XX mot CX-A5000 noe jeg faktisk har gjort... Så jeg foreslår at dere gjør det så kan dere arrestere meg hvis dere mener jeg tar feil, men det er helt klart at hvis du vil ha best mulig lyd og skal kombinere Stereo og Surround/Atmos uten å måtte ha egene oppsett til hver er en prosessor veien og gå. Og hvis du ikke vil bli ruinert er Marantz 8802 eller Yamaha CX-A5100 veien og gå ser det ut til.
    Ikke mitt heller, Andreas. Mitt var ment informativt, ikke konfronterende. Beklager hvis det gies inntrykk at jeg stiller deg til veggs.

Jeg har som sagt ikke opplevd 5000, så jeg er spent på hva den har å by på. Det er såpass mange uavhengige gode vitnesbyrd på forbedringen til 5000, at jeg på ingen måte har problemer med å tro at den er reell. Min egen yamaha receiver vs. PA-amp test i min byggetråd var et klart testamente til at det er forskjeller og at utstyret har mye å bety. (Men placebo og forventningsbias er reellt, og skal ikke skyves under teppet, så man skal tåle spørsmålet.)

Når det er sagt, så finnes det oppsett hvor Yamaha ikke passer. AndreWerdenskrig hadde jo prøvd en 5000, men var ikke fornøyd med den og er nå tilbake på 8802 (eller 8801, husker ikke). Og det er andre jeg kjenner andre som også har gjort seg tilsvarende erfaringer. Om dette er preferanse/ønsket uttrykk eller reell mismatch er jeg usikker på.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du testet en 30XX receiver mot en CX-A5000??

Jeg har aldri testet miste og største SVS mot hverandre og vil derfor ikke uttale meg da jeg kun har hørt de største, og jeg har heller ikke sakt at forskjellen er enorm mellom 3030 og 5000, men stor det er den.
    Er som sagt nivået jeg er ute etter - slik som enorm, spiller fletta av osv. Det gir jo veldig store forventninger til eventuelle spekulanter.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mitt heller, Andreas. Mitt var ment informativt, ikke konfronterende. Beklager hvis det gies inntrykk at jeg stiller deg til veggs.

Jeg har som sagt ikke opplevd 5000, så jeg er spent på hva den har å by på. Det er såpass mange uavhengige gode vitnesbyrd på forbedringen til 5000, at jeg på ingen måte har problemer med å tro at den er reell. Min egen yamaha receiver vs. PA-amp test i min byggetråd var et klart testamente til at det er forskjeller og at utstyret har mye å bety. (Men placebo og forventningsbias er reellt, og skal ikke skyves under teppet, så man skal tåle spørsmålet.)

Når det er sagt, så finnes det oppsett hvor Yamaha ikke passer. AndreWerdenskrig hadde jo prøvd en 5000, men var ikke fornøyd med den og er nå tilbake på 8802 (eller 8801, husker ikke). Og det er andre jeg kjenner andre som også har gjort seg tilsvarende erfaringer. Om dette er preferanse/ønsket uttrykk eller reell mismatch er jeg usikker på.
    Selvfølgelig passer ikke Yamaha til at det sier seg selv, og jeg snakker stadig om placebo effekten og da spesielt når det gjelder kabler. Jeg hadde ingen spesielle forventninger når jeg kjøpte CX-A5000, og jeg ble overrsaket over hvor store forskjellene egentlig var da jeg gikk fra too receiveren til Yamaha som stort sett inneholder samme komponenter.

Og jeg tåler at folk stiller spørsmål til mine uttalelser og man må huske at dette er mine subjektive uttaleser og det er ikke gjort noen vitenskapelige tester da jeg gikk fra 3030 til CX-A5000, men forskjellen var stor i mine ører. Og mine subjektive meninger om dette sammenfaller med stort sett alle som har testet denne prosessoren og også de som har gått fra Yamaha receiver til denne.
    Flere testere mener også at den er på høyde med Marantz 8801, men det kan ikke jeg uttale meg om da jeg kun har hørt 8801 i andre oppsett enn mitt eget og har da ikke sammeligningsgrunnlag. Uansett er jeg så fornøyd med CX-A5000 at jeg går for 5100 når den kommer (bare fordi jeg vil ha Atmos/DTS-X, ellers er CX-A 500 mer enn god nok), hadde egentlig også 8802 i sikte, men den er en god del dyrere og jeg tror ikke prisdifferensen er verdt det for meg.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er som sagt nivået jeg er ute etter - slik som enorm, spiller fletta av osv. Det gir jo veldig store forventninger til eventuelle spekulanter.
    Jeg har ikke sakt enorm, men jeg har sakt at den spiller fletta av 3040 og det var da kun for å sette ting på spissen. Men for å blidgjøre deg skal jeg trekke tilbake spiller fletta av 3040 og kun holde meg til at forskjellen er stor, og det vil jeg stå for uansett. For forskjellen mellom 3030 og 5000 er stor i mine ører og jeg kommer som sakt aldri til å gå tilbake til receiver i min kino igjen, og hadde forskjellen vært liten hadde jeg kjøpt 3040 bare for å være tidlig ute med Atmos, men jeg valgte heller å vente til de kom med en prosessor med Atmos/DTS-X og det kommer om ikke lenge og jeg gleder meg til å få testet dette i egen kino.
    Mvh Andreas

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CX-A5000 har stivere, tyngre og tykkere kabinett enn RX-A3040. Den har dyrere/bedre DAC-er på de resterende 4 kanaler (atmos/presence). Den har flere DSP modes (ikke at det bryr meg så mye, men). Og den har bedre strømforsyning. Alt dette taler vel for at 5000 ikke er så lik 3040 som enkelte skal ha det til?
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

23. Liker Andreas21 har likt denne posten
Side 17 av 19 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •