Tråd for Yamaha's nye High-end prossessor og effekt-trinn CX-A5000 /MX-A5000 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  35
Side 14 av 19 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 375
    Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Vet ikke hvor varm effekt-forsterkeren blir , men prosessoren blir hverfall ikke nevneverdig varm.
    Og ja , du kan kjøre uten EQ , men med x-over og sub.
    Takker.
    Det betyr vel at RK er innkoblet - men at EQ er av?
    Leste noe om at Yamaha 3040 kobler ut sub i pure direct. Spørs om det er det samme her. Er slik på de fleste receivere, uten at jeg skjønner hvorfor. Bruker alltid pure direct på musikk.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima Vis post
    Takker.
    Det betyr vel at RK er innkoblet - men at EQ er av?
    Leste noe om at Yamaha 3040 kobler ut sub i pure direct. Spørs om det er det samme her. Er slik på de fleste receivere, uten at jeg skjønner hvorfor. Bruker alltid pure direct på musikk.
    Fordi signalet skal være ubehandlet - Pure
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    Det fant jeg ut, men sette opp slik at det kommer opp som default, at når jeg ser film så står det Video 1 DTS HD MA eller True HD eller hva enn som kommer inn.. Lydformat i stedet for lyd preamp-setting.
    Det står alltid det på min. Er på jobb nå , så jeg husker ikke farten hva jeg gjorde , eller om det må gjøres noe spes for å det skal stå default.
    Kanksje det må spesifiseres i "scene-settingen" , men jeg husker ikke sikkert.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke fått gjort noe med Firmware enda. ville se en film først så ser om jeg har tid etterpå til å ta den da.

Når Yamaha slås på står det firmware error.

Da fant jeg omsider det flat/front settings etc, og fikk decoder opp i vindu. Takk Torolan.

Begynner likne noe nå ja
    Sist endret av Shallow_; 05-13-2015 kl 00:07
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke fått gjort noe med Firmware enda. ville se en film først så ser om jeg har tid etterpå til å ta den da.

Når Yamaha slås på står det firmware error.

Da fant jeg omsider det flat/front settings etc, og fikk decoder opp i vindu. Takk Torolan.

Begynner likne noe nå ja
    Det er bra
    Ja det er alltid litt å sette seg inn i når man bytter til noe nytt. Men det er jo halve moroa det da.

Og hvordan synes du den presterer da ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Det er bra
    Ja det er alltid litt å sette seg inn i når man bytter til noe nytt. Men det er jo halve moroa det da.

Og hvordan synes du den presterer da ?
    Meget bra sålangt, ser Blackhat nå

Fant denne artige da:

Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

7. Liker Torolan har likt denne posten
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du er fornøyd.
    Ja det er en grei funksjon dette

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BlackHat kan forresten anbefales.

Hvis det er noe Michael Mann kan så er det skytescener, og i denne filmen er er det 2 som virkelig gir deg ryggmassasje

Kan ikke si det er noen himmel og jord forskjell på lyden nå kontra 5.1 analog fra Oppo BDP-95 til Parasound Halo C2, men seff greit å ha alt i en boks nå da.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BlackHat kan forresten anbefales.

Hvis det er noe Michael Mann kan så er det skytescener, og i denne filmen er er det 2 som virkelig gir deg ryggmassasje

Kan ikke si det er noen himmel og jord forskjell på lyden nå kontra 5.1 analog fra Oppo BDP-95 til Parasound Halo C2, men seff greit å ha alt i en boks nå da.
    Når det gjelder lyd kan man jo og sjekke ut Jupiter Ascending
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Når det gjelder lyd kan man jo og sjekke ut Jupiter Ascending
    Er jo ganske vanskelig da denne ikke slippes før 2 juni, og jeg baserer ikke Preamp lydkvalitet på rip..
    Sist endret av Shallow_; 05-15-2015 kl 21:18

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo ganske vanskelig da denne ikke slippes før 2 juni, og jeg baserer ikke Preamp lydkvalitet på rip..
    R.I.P?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg kjørt flere kalibreringer på de firskjellige innstillingene: flat, front og neutral. Det som irriterer meg er at på alle så kjører EQ opp diskanten på Center på +3 til +5 db og det blir utrolig sjenerende og skarpt.

Og det som er mest dumt er at man ikke får lov til å gå inn på en kalibrert 'Flat' å gjøre endringer, man må i så fall notere ned alle settings og så gå inn på manual og legge det inn der..

Er nok det jeg kommer til å gjøre for dette ble bare slitsomt å høre på er jeg redd..

Edit: og helt nederst under subwoofer 2 så får man muligheten til å kopiere over fra auto til manual..

Der kunne jeg spart meg 10 min manuell inntasting
    Sist endret av Shallow_; 05-17-2015 kl 17:29

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at denne også har patteren 1 og 2? Da måler du en gang på nr 1, og kopierer dette over på nr to, så har du trikse så mye du vil på nr 2, og kommer du helt ut å kjøre, så kopierer du bare inn på nytt. Eller du kan sette opp patteren 1 til å være stereo med sub, mens nummer 2 er surround. Da legger du inn dette i scene valget. Gjøres enkles fra webgrensesnitt på pc etter min mening.
    Jeg skal innrømme at jeg antar at denne har disse tingene, da min A3040 har dette.
    PS du trenger ikkje kjøre en RK måling for flat, en for front. Det holder med en måling, så velger du etterpå hvordan måling skal stilles av RK.

Inge
    Denon AVR-4306, Dali 109(!!!), Rythmik F12SE
    Yamaha RX-A3040, JBL TL260, XTZ 99W12.18 ICE

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg kjørt flere kalibreringer på de firskjellige innstillingene: flat, front og neutral. Det som irriterer meg er at på alle så kjører EQ opp diskanten på Center på +3 til +5 db og det blir utrolig sjenerende og skarpt.

Og det som er mest dumt er at man ikke får lov til å gå inn på en kalibrert 'Flat' å gjøre endringer, man må i så fall notere ned alle settings og så gå inn på manual og legge det inn der..

Er nok det jeg kommer til å gjøre for dette ble bare slitsomt å høre på er jeg redd..

Edit: og helt nederst under subwoofer 2 så får man muligheten til å kopiere over fra auto til manual..

Ja det tar litt tid før man finner ut av alt , men når man har gjort det så synes jeg Yamaha sitt system er meget fleksibelt , og gir gode muligheter til å tweeke lyden helt etter egne preferanser.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan du ikke kopiere innstillingene på for eksempel FLAT til manuell og så gå inn og gjøre endringer? Det går i hvert fall på RX-A3040. Jeg vet at det er to forskjellige apparat og at 3040 er litt nyere, men CX er jo toppmodellen og bør ha de samme mulighetene som på utstyr lavere ned på rangstigen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    Kan du ikke kopiere innstillingene på for eksempel FLAT til manuell og så gå inn og gjøre endringer? Det går i hvert fall på RX-A3040. Jeg vet at det er to forskjellige apparat og at 3040 er litt nyere, men CX er jo toppmodellen og bør ha de samme mulighetene som på utstyr lavere ned på rangstigen.
    Var det jeg fant ut til slutt at gikk an ja.

18. Liker Gurba har likt denne posten
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har funnet eller laget Remote koder til denne ?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står det ikke remotecoder sist i manualen?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    Står det ikke remotecoder sist i manualen?
    Finner ikke noe jeg, kun hvordan man lærer Aventage kontrollen andres koder.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ikke noe jeg, kun hvordan man lærer Aventage kontrollen andres koder.
    Jeg bruker Harmony Touch,den finner rett oppsett selv, men hvilken remote bruker du?

Inge
    Denon AVR-4306, Dali 109(!!!), Rythmik F12SE
    Yamaha RX-A3040, JBL TL260, XTZ 99W12.18 ICE

Side 14 av 19 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •