Tråd for Yamaha's nye High-end prossessor og effekt-trinn CX-A5000 /MX-A5000 - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  35
Side 13 av 19 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 375
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Godt og høre
    Så da blir det full testing i kveld etter hvert ?
    Er blitt litt sent på dagen, drevet en del med ny pc også i dag så tror jeg må utsette enda en dag.
    Må tenke litt gjennom hvordan jeg skal ha det, kople til ALT jeg har på i dag, HD DVD, Bluray, CD, Minidisc, DVD/CD eller bare kjøre barebone.

Må legge opp ledninger etter behov, og ha alt planlagt FØR jeg begynner siden det er veldig trangt bak i rack, og når jeg først begynner så kan jeg ikke uten videre gå ifra uten at jeg risker at noe blir stående på vippen etc..

Gleder meg jo stort til å få den opp å gå, men er skikkelig pyton å ikke ha tilgang bak utstyret slik det er montert opp..
    Sist endret av Shallow_; 05-09-2015 kl 19:22
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    Er blitt litt sent på dagen, drevet en del med ny pc også i dag så tror jeg må utsette enda en dag.
    Må tenke litt gjennom hvordan jeg skal ha det, kople til ALT jeg har på i dag, HD DVD, Bluray, CD, Minidisc, DVD/CD eller bare kjøre barebone.

Må legge opp ledninger etter behov, og ha alt planlagt FØR jeg begynner siden det er veldig trangt bak i rack, og når jeg først begynner så kan jeg ikke uten videre gå ifra uten at jeg risker at noe blir stående på vippen etc..

Gleder meg jo stort til å få den opp å gå, men er skikkelig pyton å ikke ha tilgang bak utstyret slik det er montert opp..
    Ser den ja. Godt å få alt på stell når man først går i gang.
    Det er en ganske drøy jobb når man har mye som skal kobles til , og som du sier så er det ofte trangt.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker sist jeg holdt på så var jeg stiv i nakken i ei uke etterpå. Har heldigvis fått meg hodelykt siden den gang og det er kanskje en av de beste investeringene jeg har gjort med tanke på både data og hjemmekino kopling/mekking
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe , akkurat det bruker jeg også - veldig nyttig ja
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    @devilej ; bra du fant ut av det, sikkert andre som kan oppleve samme issue med CX-A´som jo er litt spesiell akuratt på dette området mht ikke-jordet stikk...

6. Liker devilej har likt denne posten
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal prøve ut CX-A5000 i tiden fremover, men i øyeblikket står den koblet opp i stua i et 5.1 oppsett med en integrert forsterker med HT inngang (Gato Audio DIA400) som brukes i stereo, og til drift av frontene i surround. Dette er derfor ikke på noen måte et ideelt oppsett for test av en så omfattende prosessor. Over tid blir den nok flyttet inn i kinorommet, men da dette skal bygges opp igjen fra bunnen, og jr først må forlate redet kan det ta endel tid. Godt mulig det er et nytt og bedre alternativ på prosessorsiden innen jeg kommer så langt.

Av det lille jeg har fått testet kan jeg hvertfall si følgende.
    Oppkobling og oppsett er behagelig kjent og lettvindt med Yamaha. Menyene er oversiktlige og enkle å finne frem i. Savner likevel mulighet til å rute analoge innganger til valgfri utgang (tv,bd, pc etc)

Bildeprosessoren imponerer. Et klart steg opp fra receiverene jeg har hatt i hus de siste par årene.

Integrering av sub er vedig bra, og uten tvil det beste resultatet jeg har fått med sub i stereo med de begrensede mulighetene dette rommet gir meg

I ren stereo er den også svært god. DACene holder fint tritt med både de innebygde i Esoteric cd-spilleren min, og de som sitter i Gato forsterkeren. Likevel er helheten i den integrerte forsterkeren å foretrekke da samspillet pre/effekt fungerer best her. Hadde jeg ikke hatt Gato DIA400 å sammenligne med hadde jeg helt sikkert levd fint med CX-A5000 som en fullverdig stereoløsning sammen med et godt effekttrinn.
    Gato forsterkeren ligger prismessig på ca det samme som CX-A5000 med tilhørende Yamaha effekttrinn opprinnelig kostet, så grunnlaget for en sammenligning er ganske bra her.

Etter kun et par dagers bruk er jeg imponert av CX-A5000 i surround. Den har den samme wow faktoren gode gamle Z11 ga meg når jeg fikk den i hus for mange år siden. Det er ingen tvil om at prosessorkraft er avgjørende når det kommer til å bygge opp et godt og sammenhengende surroundbilde. Gleder meg til den dagen jeg igjen kan innstallere dette, eller tilsvarende produkt, i et eget kinorom
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

8. Liker Gurba, AndreWerdenskrieg, Torolan, lygren, Danke, Midas, kenti har likt denne posten
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro å høre at du er bra fornøyd.
    Men du kan vel rute analog innganger til hvilken inngang du vil..?
    Eller er det jeg som ikke helt skjønner hva du mener ?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også fått koplet opp min, og det var visst på tide med en kabel-rydding baki rack, for der fant jeg s-video kabel og etpar Component

Fikk tatt en rask kalibrering, men ikke lekt så mye. Fik w-3 error på YPOS, ike vet jeg hva det betyr. Det stod sett sub på 1/2 volum, men da greide bl.a ikke Yamahaen å redusere nok da -10 er max og var alt for høyt.

Yamaha satte også alle høyytalerene til Large, men jeg vil allikevel kjøre center og bak som small med 60 el 80hz. (lite fleksibelt med bare 20db trinn på crossover).

Får ta noen flere tester til uka, nå har det vært pc bygging og hjemmekino rack hele helgen så nå må jeg slappe av litt.

En ting til som jeg ikke fikk til, har koplet Oppo til Yamaha med både XLR, HDMI og analog 5.1. Glemte lete etter XLR oppsett, men jeg fikk ikke 5.1 analog med Video 1 bilde til, kun default Yamaha bakgrunn..

Må nok krype til korset å laste ned og bla gjennom manualen ja.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du velger Multichannel input inne i menyen og så trykker pil opp , så får du valg ang hvilken bilde kilde som skal vises.
    XLR input er "audio 4".
    Hvis 1/2 volum på sub er for mye så er det bare å skru den ned enda mer det.

Blir moro å høre mer ang dine inntrykk etterhvert

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Moro å høre at du er bra fornøyd.
    Men du kan vel rute analog innganger til hvilken inngang du vil..?
    Eller er det jeg som ikke helt skjønner hva du mener ?
    Pga et problem med ustabil digital ut via HDMI fra Altiboxen valgte jeg å heller kjøre lyd fra denne analogt. Oppdaget etterpå at jeg hadde koblet analogkablene inn på av1 bak på CX-A5000 (Hvor jeg har BD-spilleren min via HDMI) For å slippe å trekke frem racket igjen tenkte jeg å rute analog AV1 in til AV2 utgang, men jeg fant ingen steder i menyen for å gjøre dette. Det eneste som kom opp var omruting av coax, optisk eller komponent så vidt jeg kunne se. Løste seg enkelt ved å trekke frem racket igjen og flytte kablene fysisk
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej Vis post
    Pga et problem med ustabil digital ut via HDMI fra Altiboxen valgte jeg å heller kjøre lyd fra denne analogt. Oppdaget etterpå at jeg hadde koblet analogkablene inn på av1 bak på CX-A5000 (Hvor jeg har BD-spilleren min via HDMI) For å slippe å trekke frem racket igjen tenkte jeg å rute analog AV1 in til AV2 utgang, men jeg fant ingen steder i menyen for å gjøre dette. Det eneste som kom opp var omruting av coax, optisk eller komponent så vidt jeg kunne se. Løste seg enkelt ved å trekke frem racket igjen og flytte kablene fysisk
    Aha slik å forstå ja...
    Men er det vanlig at det går an å rute analoge innganger på den måten da...? Tenker de analoge signalveiene er "litt låst" på en måte jeg da.

Og er det ikke en bakdel å tappe Altiboks analogt også ? Det sendes jo en del TV-program med Dolby Digital som man går glipp av.
    Men hvis det ikke virker som det skal med digital ut , så skjønner jeg jo at du MÅ selvsagt .

Og ja - frem igjen med rack er kjedelig

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg flyttet Yamahaen 20 cm lavere ned i rack enn det jeg hadde Parasounden så litt enklere å gjøre endringer bakpå.

Men den ekstra dybden på Yamaha sammen med skikkelige, og dermed tykke og ufleksible kabler, så er det på nippet at den går innfor rack veggen.

Re:Sub, så ja det var jo ikke noe annet å gjøre der.

Men er YPAO romkorreksjon eller bare nivå, avstand og evt. delinger ?

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner at denne komboen "napper" litt. I min stue blir det aldri montert høyttalere i taket, uansett

Et par spørsmål jeg håper noen kan svare på;
    Blir effekttrinnet MX-5000 veldig varmt? Jeg har bare et par cm klaring i racket mitt ser det ut som.
    Kan prosesssoren kjøres i pure eller direct modus på musikk, altså uten RK - og samtidig ha subwooferen på?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen korrigere tråd tittel til A5000 ?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg flyttet Yamahaen 20 cm lavere ned i rack enn det jeg hadde Parasounden så litt enklere å gjøre endringer bakpå.

Men den ekstra dybden på Yamaha sammen med skikkelige, og dermed tykke og ufleksible kabler, så er det på nippet at den går innfor rack veggen.

Re:Sub, så ja det var jo ikke noe annet å gjøre der.

Men er YPAO romkorreksjon eller bare nivå, avstand og evt. delinger ?
    YPAO er også RK ja. Men man kan velge etterpå hvilken EQ mode man liker best. Enten flat, natural , front eller trough.
    Bruker man "front" , så korrigeres de øvrige høyttalerne til å ligen mest mulig på frontene. "Troug" er uten eq , men med x-over , nivå og avstand.
    Man kan også kopiere en av disse over til manuell , og gjøre EQ jobben selv etter egne preferanser.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima Vis post
    Kjenner at denne komboen "napper" litt. I min stue blir det aldri montert høyttalere i taket, uansett

Et par spørsmål jeg håper noen kan svare på;
    Blir effekttrinnet MX-5000 veldig varmt? Jeg har bare et par cm klaring i racket mitt ser det ut som.
    Kan prosesssoren kjøres i pure eller direct modus på musikk, altså uten RK - og samtidig ha subwooferen på?
    Vet ikke hvor varm effekt-forsterkeren blir , men prosessoren blir hverfall ikke nevneverdig varm.
    Og ja , du kan kjøre uten EQ , men med x-over og sub.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen korrigere tråd tittel til A5000 ?
    Done

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det an å få display til å si hvilket lydformat som spilles ? etc dts hd ma/true HD, eller vil det alltid kun stå 'straight'

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det an å få display til å si hvilket lydformat som spilles ? etc dts hd ma/true HD, eller vil det alltid kun stå 'straight'
    Du vipper opp lokket på fjernkontrollen og trykker på info knappen.

22. Takk Shallow_ takket for denne posten
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fant jeg ut, men sette opp slik at det kommer opp som default, at når jeg ser film så står det Video 1 DTS HD MA eller True HD eller hva enn som kommer inn.. Lydformat i stedet for lyd preamp-setting.

Side 13 av 19 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •