Tråd for Yamaha's nye High-end prossessor og effekt-trinn CX-A5000 /MX-A5000 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  35
Side 12 av 19 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 375
    Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm, synes det virker litt korttenkt å kjøpe denne nå!
    Hva med Atmos? DTS:X? AURO 3D?

HDMI 2.0? HCPC 2.2 osv...
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan B Vis post

For de som ikke ønsker eller har mulighet eller får lov til å bydde ut med 3D-lyd så er jo dette perfekt. Ikke alle er like interessert i det nyeste.

Og tenk så billig de brukte CX-A5000'ene blir nå.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan B Vis post

Vel, det er alltid noe nytt rett rundt hjørnet så med den tankegangen så vil jo alle kjøp alltid våre korttenkt eller ??

Min kino vil kun bestå av 5.1 i maange år fremover,og ved evt ny bildestandard er det bare å kjøre en extra kabel direkte mellom avspiller og projector. .
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk en CX-A5000 i posten i dag. Etter å ha koblet den opp opplever jeg at den brummer veldig mye ut av høyttalerne på alle kanaler ved bruk av linjeutgangene. Har testet på 2 forskjellige effekttrinn, og har brukt de samme effekttrinnene med flere receivere uten dette problemet. Denne støyen kan jeg absolutt ikke leve med.
    Er det noen andre som har opplevd det samme? Får dessverre ikke testet balansert ut da jeg ikke har balanserte innganger på noen av forsterkerene jeg har i hus for tiden
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej Vis post
    Jeg fikk en CX-A5000 i posten i dag. Etter å ha koblet den opp opplever jeg at den brummer veldig mye ut av høyttalerne på alle kanaler ved bruk av linjeutgangene. Har testet på 2 forskjellige effekttrinn, og har brukt de samme effekttrinnene med flere receivere uten dette problemet. Denne støyen kan jeg absolutt ikke leve med.
    Er det noen andre som har opplevd det samme? Får dessverre ikke testet balansert ut da jeg ikke har balanserte innganger på noen av forsterkerene jeg har i hus for tiden
    Har aldri lagt merke til noe spesielt høyt støygulv fra denne, kan det være noe jordingsproblemer? Nå bruker jo ikke Yamaha-produktene jording for å nettopp unngå dette da, så det høres kanskje litt rart ut, men mulig det faktum at effekten er jordet og Yamahaen ikke er det på ett eller annet vis skaper trøbbel??

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope. Har testet dette, og brukt de samme effekttrinnene mot andre receivere og prosessorer uten å oppleve denne typen støy. Det er utvilsomt linjeutgangene som er kilden her
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Nope. Har testet dette, og brukt de samme effekttrinnene mot andre receivere og prosessorer uten å oppleve denne typen støy. Det er utvilsomt linjeutgangene som er kilden her
    Hmm, veldig snodig, men de andre receiverne / effektrinnene var kanskje ikke uten jording som Yamaha sine eller? Må jo nesten være en eller annen form for jordingsfeil, eventuelt internt i CX-A´en, for CX-A´en er jo normalt sett tyst som graven over XLR og kan ikke tenke meg annet enn at den også skal være det over RCA??

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette var noe merkelig. Min er tyst som graven i hvertfall. Må legge øret helt inntil HT og skru volum på omtrent maks for å høre noe antydning til sus/støy.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å si hva dette kommer av. Kan jo være en ekstern årsak, men uansett fungerer det veldig dårlig dessverre. Med denne støyen i anlegget kan ikke prosessoren brukes hos meg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min er også helt tyst, men jeg bruker XLR og har ikke testet RCA.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får dessverre ikke testet XLR. Bruker en Gato DIA400 med HT-inngang til å drive frontene, og det er kun den ene linjeinngangen som kan settes til HT. XLR er kun forbeholdt kilde på denne forsterkeren
    Har 4 effekttrinn stående her som jeg har testet mot CX-A5000, men alle gir samme resultat. Kraftig during i alle kanaler ved bruk av RCA utganger fra Yamaha. Bruker de samme effektløsningene på Anthem receiveren min, og da er det helt tyst. Har også brukt de mot Arcam, Pioneer og Yamaha tidligere uten dette problemet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får dessverre ikke testet XLR. Bruker en Gato DIA400 med HT-inngang til å drive frontene, og det er kun den ene linjeinngangen som kan settes til HT. XLR er kun forbeholdt kilde på denne forsterkeren
    Har 4 effekttrinn stående her som jeg har testet mot CX-A5000, men alle gir samme resultat. Kraftig during i alle kanaler ved bruk av RCA utganger fra Yamaha. Bruker de samme effektløsningene på Anthem receiveren min, og da er det helt tyst. Har også brukt de mot Arcam, Pioneer og Yamaha tidligere uten dette problemet
    Da kan jeg ikke skjønne annet enn at det må være noe galt med dette eksemplaret du har fått.
    Har aldri lest om andre som har opplevd dette problemet heller....
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren har selvfølgelig rett. Problemet er jordstøy via HDMI fra jordingen på TVen. Det var den eneste kabelen jeg ikke testet i går.
    Byttet støpsel og klippet jordledningen på denne, og støyen var borte..... Problemet med jordstøy kommer altså kun fra komponenter med HDMI.
    Godt å slippe retur etc, og isteden kunne sette opp den nye prosessoren skikkelig
    Dette problemet har jeg ikke opplevd på noen av de 10-12 receiverene og prosessorene jeg tidligere har hatt i dette racket, men siden det nå virker som det skal er jeg strålende fornøyd
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

14. Liker Gurba, AndreWerdenskrieg har likt denne posten
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren har selvfølgelig rett. Problemet er jordstøy via HDMI fra jordingen på TVen. Det var den eneste kabelen jeg ikke testet i går.
    Byttet støpsel og klippet jordledningen på denne, og støyen var borte..... Problemet med jordstøy kommer altså kun fra komponenter med HDMI.
    Godt å slippe retur etc, og isteden kunne sette opp den nye prosessoren skikkelig
    Dette problemet har jeg ikke opplevd på noen av de 10-12 receiverene og prosessorene jeg tidligere har hatt i dette racket, men siden det nå virker som det skal er jeg strålende fornøyd
    Så bra du fant det ut, blir spennede å høre hva du syns om denne. Jeg er kjempefornøyd og kommer nok til å kjøpe Atmos/DTS X arvtakeren når den kommer...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, godt å lese. Venter selv på denne prosessoren, så hadde ikke likt om dette var et potensielt problem.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Akkurat det har jeg aldri savnet.
    Hvorfor bør den ha det synes du ? Mulig det er noen bruksområdet jeg ikke har tenkt over her...
    Når man har både Airplay , Spotify connect samt kan spille av alt man har på pc'er /harddisker så kommer man ganske langt synes jeg.
    Nei bare fordi flere og flere høytalere, hodetelefoner osv og datamaskiner har blutooth..

Kunne jeg feks hørt spotify eller cder på verandaen fra receiveren i stua...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke Vis post
    Nei bare fordi flere og flere høytalere, hodetelefoner osv og datamaskiner har blutooth..

Kunne jeg feks hørt spotify eller cder på verandaen fra receiveren i stua...
    Åja , så du mener at den skal sende lyden ut igjen fra receiveren via Blutooth..?
    På verandaen bruker jeg ute-HT via sone 2

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra at det løste seg ja
    Ja du må komme med noen inntrykk etterhvert , både mtp. film og musikk.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp montert min midlertidig opp i stua bare for å teste at det ikke var noe linjestøy på min før jeg evt. begynner demontering av kino rack. Ingen ulyd her, men ser jo nå at han hadde funnet årsaken
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    Jeg har nettopp montert min midlertidig opp i stua bare for å teste at det ikke var noe linjestøy på min før jeg evt. begynner demontering av kino rack. Ingen ulyd her, men ser jo nå at han hadde funnet årsaken
    Godt og høre
    Så da blir det full testing i kveld etter hvert ?

Side 12 av 19 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •