Tråd for Yamaha's nye High-end prossessor og effekt-trinn CX-A5000 /MX-A5000 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  35
Side 11 av 19 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 375
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er vel en ny modell rett rundt hjørnet - vil jeg tro...., men sikkert mer enn bra nok for brorparten uansett hvis man liker Yamaha lyden. For mørk i mine ører
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo nesten "ekkelt" å se for oss som allerede har en slik
    Men at det er en god prosessor er det ingen tvil om
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

3. Liker kyrjens har likt denne posten
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Det er vel en ny modell rett rundt hjørnet - vil jeg tro...., men sikkert mer enn bra nok for brorparten uansett hvis man liker Yamaha lyden. For mørk i mine ører
    Det ligger nok an til det ja.
    Kan ikke helt skjønne at du synes denne er "for mørk" i lyden , men det kommer jo selvsagt litt an på resten av utsyret .

Har du hørt denne sammenlignet med receiverene for et par-tre generasjoner siden ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha burde kanskje komme med et oppgradering kitt for denne for-prosessoren så den evt kunne takle Atmos, men det er muligens for mye å håpe på?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja Vis post
    Yamaha burde kanskje komme med et oppgradering kitt for denne for-prosessoren så den evt kunne takle Atmos, men det er muligens for mye å håpe på?
    Det kommer nok ikke nei.
    Har også en misstanke om at den er for gammel , slik at den oppgraderingen blir for omfattende. Det er hvertfall ikke bare software som skal til hvis jeg har skjønt det riktig.

7. Takk Rotja takket for denne posten
    Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ^Nei det overrasker jo ikke. Ikke noe poeng for meg å oppgradere ennå ikke minst med tanke på at jeg måtte skaffe meg mer effekt forsterkere uansett.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Dette var jo nesten "ekkelt" å se for oss som allerede har en slik
    Men at det er en god prosessor er det ingen tvil om
    Jeg kommer til å kjøpe den nye som kommer med Atmos og DTS X og dette er utrolig dårlige nyheter for oss som eier denne da dette ødelegger fullstedig for å kunne få en fornuftig pris når man skal selge brukt. Alt for lav pris for en ufattelig god prosessor, hvis man driter i Atmos og DTS X er dette uten tvil det beste kjøpet man kan gjøre ever.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Banned
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har lenge vært urimelige høye bruktpriser fra gjerrige bruktselgere, så det er bra at noen tar til fornuft og setter ned prisen.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Jeg kommer til å kjøpe den nye som kommer med Atmos og DTS X og dette er utrolig dårlige nyheter for oss som eier denne da dette ødelegger fullstedig for å kunne få en fornuftig pris når man skal selge brukt. Alt for lav pris for en ufattelig god prosessor, hvis man driter i Atmos og DTS X er dette uten tvil det beste kjøpet man kan gjøre ever.
    Ja , jeg er helt enig !
    Du går for Yamaha neste gang også ?
    Har blitt nysgjerrig på den nye til Marantz også jeg , men er samtidig litt skeptisk til RK der man ikke kan overstyre litt selv.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i utgangspunktet enig med deg men jeg tror (og håper) at denne frykten ender som ikke annet enn ubegrunnet frykt. Det å selge nå er naturligvis håpløst men det her lukter jo lagertømming lang vei og blir det tomt så er det tomt.

Hvis da den nye modellen ligger på f.eks. 25k og det er ikke er mulig å få tak i dagens til 10k ny så bør det ikke være store problemet å selge en brukt for den samme summen.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja , jeg er helt enig !
    Du går for Yamaha neste gang også ?
    Har blitt nysgjerrig på den nye til Marantz også jeg , men er samtidig litt skeptisk til RK der man ikke kan overstyre litt selv.
    Jeg har også snust på Marantz 8802, men kjøper ikke den før den er ferdif hardware oppgradert da jeg ikke gidder å sette den opp bare for å ta den ned en liten stund etter. Jeg liker Yamaha veldig godt og regner med at det blir CX-A5000 arvtakeren når den kommer, men har ikke bestemt meg for noe.

Og Skrotnisse: jeg frykter ikke så veldig, men det er klart at dette går utover bruktprisen den dagen man skal selge senere i år. Hadde denne kostet 18990,- helt til den gikk ut hadde man lett kunne fått 12-13000,- for en brukt. Nå til høsten blir det vanskelig å få mer enn 8-10000,- Tenker ikke på pengene da det bare er penger , men det er litt irriterende uansett.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også snust på Marantz 8802, men kjøper ikke den før den er ferdif hardware oppgradert da jeg ikke gidder å sette den opp bare for å ta den ned en liten stund etter. Jeg liker Yamaha veldig godt og regner med at det blir CX-A5000 arvtakeren når den kommer, men har ikke bestemt meg for noe
    Nei det blir det samme for meg i såfall - kjedelig å koble ned igjen alt og sende den frem og tilbake , så det er helt uaktuelt.
    Men sikler litt på å prøve en dedikert tokanals pre også , for å se om det kan være noe å hente på det. Men blir vanskelig å finne penger til begge deler , så vi får se hva det ender opp med.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger nok an til det ja.
    Kan ikke helt skjønne at du synes denne er "for mørk" i lyden , men det kommer jo selvsagt litt an på resten av utsyret .

Har du hørt denne sammenlignet med receiverene for et par-tre generasjoner siden ?
    Sikkert bra denne, min erfaring med Yamaha ligger noen år tilbake. Etter jeg fikk Rotel'n har jeg ikke sett meg tilbake og har ingen planer om oppgradering de første årene
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også snust på Marantz 8802, men kjøper ikke den før den er ferdif hardware oppgradert da jeg ikke gidder å sette den opp bare for å ta den ned en liten stund etter. Jeg liker Yamaha veldig godt og regner med at det blir CX-A5000 arvtakeren når den kommer, men har ikke bestemt meg for noe.

Og Skrotnisse: jeg frykter ikke så veldig, men det er klart at dette går utover bruktprisen den dagen man skal selge senere i år. Hadde denne kostet 18990,- helt til den gikk ut hadde man lett kunne fått 12-13000,- for en brukt. Nå til høsten blir det vanskelig å få mer enn 8-10000,- Tenker ikke på pengene da det bare er penger , men det er litt irriterende uansett.
    Enig at dette er irriterende. Har lagt mange penger i dette utstyret, for så å oppleve at det blir kastet ut til halv pris 1 år etter jeg kjøpte det selv. Faktisk provoserer det meg litt også!

17. Liker kyrjens har likt denne posten
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA Vis post
    Enig at dette er irriterende. Har lagt mange penger i dette utstyret, for så å oppleve at det blir kastet ut til halv pris 1 år etter jeg kjøpte det selv. Faktisk provoserer det meg litt også!
    Eneste "positive" må jo være det at det er en del av bransjen og har man drevet med dette en stund så bør det ikke komme som en overraskelse.

Man har tre valg:

Man beholder utstyret i en halv evighet for å få mest mulig ut av verditapet mens man erger seg grønn over det.

Man sitter på gjerdet og sparer i en halv evighet fordi man erger seg over verdigtapet.

Eller så hever man over det og innser at det er en - sur men naturlig - del av bransjen og dermed kan man heller ha fokus på opplevelsen disse produktene gir
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke man skal forvente å få noe igjen for en brukt surround receiver/processor. Er vel få ting i denne bransjen som faller i pris som en stein som disse.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble min levert på lokale matvarebutikken igår 7/5-15. Ganske kjapt levert må jeg si. Blir nok ikke å begynne kople før tidligst lørdag er jeg redd.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

21. Liker Torolan har likt denne posten
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Yamaha fan må jeg nå si at Yamaha snart må innkludere Blutooth i hjemmekinoene sine, det holder ikke med dock..

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke Vis post
    Som Yamaha fan må jeg nå si at Yamaha snart må innkludere Blutooth i hjemmekinoene sine, det holder ikke med dock..
    Akkurat det har jeg aldri savnet.
    Hvorfor bør den ha det synes du ? Mulig det er noen bruksområdet jeg ikke har tenkt over her...
    Når man har både Airplay , Spotify connect samt kan spille av alt man har på pc'er /harddisker så kommer man ganske langt synes jeg.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    Da ble min levert på lokale matvarebutikken igår 7/5-15. Ganske kjapt levert må jeg si. Blir nok ikke å begynne kople før tidligst lørdag er jeg redd.
    Grattis med kjempekjøp
    Blir nok en fin lørdag

Side 11 av 19 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •