Ulik kilde, LYD/BILDE, inn på PIONEER VSX-LX51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ulik kilde, LYD/BILDE, inn på PIONEER VSX-LX51

Hei.

Jeg har en Pioneer VSX-LX51 forsterker hvor jeg har koplet til BOXEE BOX og en digital radio i tilegg til en Digital dekoder (parabol). Jeg vil gjerne få bildet i fra dekoderen (HDMI via forsterkeren til TV-en) samtidig som jeg hører på radio/musikk i fra radioen/BOXEE BOX (optsik signal inn på forsterkeren). Altså optisk lyd inn på sorround-forsterkeren og bilde inn (for så ut til TV) via HDMI = veksle mellom lydkildene uten at bildet på TV-en blir borte.

For problemet er at så snart jeg velger optisk kilde på forsterkeren så mister jeg bildet fra HDMI-en inn på TV-en!

Kikk på bildet, slik er det koplet.

Fjelljegeren

Newcomer Ruffe sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fjelljegeren
    Hei.

Jeg har en Pioneer VSX-LX51 forsterker hvor jeg har koplet til BOXEE BOX og en digital radio i tilegg til en Digital dekoder (parabol). Jeg vil gjerne få bildet i fra dekoderen (HDMI via forsterkeren til TV-en) samtidig som jeg hører på radio/musikk i fra radioen/BOXEE BOX (optsik signal inn på forsterkeren). Altså optisk lyd inn på sorround-forsterkeren og bilde inn (for så ut til TV) via HDMI = veksle mellom lydkildene uten at bildet på TV-en blir borte.

For problemet er at så snart jeg velger optisk kilde på forsterkeren så mister jeg bildet fra HDMI-en inn på TV-en!

Fjelljegeren
    Vet ikke hvordan det fungere på Pioneer, men på Onkyo så er det i hvert fall en egen kanal(tv/cd) som man kan kjøre sammtidig som foreksempel CBL/SAT kanalen. Slik at man kan høre musikk, sammtidig som tv'en står på. Mulig det er noe det samme systemet på Pioneer også, men skal ikke si det får sikkert.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Signal Sel knappen på fjernkontrollen kan brukes til å veksle mellom forskjellige lydkilder.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Fjelljegeren
    Som det nevnes over her , så bruker du "signal Select" knappen til å velge hvilken inngang som skal gjengi lyd.
    Men først må du benytte en hdmi-input som er merket "asignable" , og så så du inn i input-setup å aktivere både den aktuelle hdmi og optiske inngangen for den inngangen du bruker !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer! Takker!

Men kan jeg også veksle mellom ulike bilde kilder uten at lyden veksles? Dvs. om jeg kopler Boxee Box -en til forsterkeren i stedet for direkte til TV-en?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer! Takker!

Men kan jeg også veksle mellom ulike bilde kilder uten at lyden veksles? Dvs. om jeg kopler Boxee Box -en til forsterkeren i stedet for direkte til TV-en?
    Hvis jeg forstår deg riktig , så er ikke det mulig nei !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det dumme er jo at jeg ikke vil kunne switche mellom RADIO-en og BOXEE-en samtidig som NRK vises på skjermen :-( Eller, om BOXEE-en er satt opp med "signal Select" sammen med HDMI-en fra den digitale dekoderen, så kan jeg ikke høre på RADIO samtidig som jeg ser på TV. Kun en av de optiske kildene kan knyttes sammen med HDMI-en... veldig dumt! Bytter ikke forsterker pga. dette da den ellers er fantastisk bra!

Men her er løsningen! Splitte signalet i fra DEKODEREN, en inn på FORSTERKEREN og en inn på TV-en. Da kan kan jeg med fjernkontrollen (LOGITECH HARMONY) switche mellom kildene inn på TV-en.

Altså et TIPS for andre som lurer!

Komplett.no - König 2-ports HDMI-splitter

Newcomer ICE_84 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint at du fikk det til...
    Er det noen som vet om det samme er mulig på DENON AVR-3808?
    Da tenker jeg bilde fra PC direkte inn på AVR og lyden fra PC inn på en USB-DAC og videre til AVR?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •