Hjelp til valg av Hjemmekino reciver eller effektforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av Hjemmekino reciver eller effektforsterker

Hei er på nippen til og kjøpe B&W CM9 og lurer da på hva jeg burde velge av forsterker. vil ha noe som vekker potensialet i disse høytalerene. mitt spm lyder slik, kjøpe Onkyo TX-NR3008 / TX-NR5010B eller rett og slett gå for en effektforsterker ? har ikke noen hjemmekino reciver i dag derfor lurer jeg på om man klarer og dra disse høytalerene til et Høyt nivå med en TX-NR3008 / TX-NR5010B

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hær var det mye hjelp og få.

Newcomer Darthmaniac sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Effekt trinn Vs Reciver

Beklager holder på å fixse stuen.
    Skla du få potensiale ut av CM9 må du nok ha et effekt trinn.Reciver må og være bra Pga Lydsignatur. Jeg bruker Yamaha på mitt men ser at 863 jeg har
    spiller ikke så bra som en reciver i 3020 serien.

så etter min erfaring ville jeg godt for en av de beste reciverene først oppgrader ved en senere anleding til effekt trinn.
    Med TX-NR5010B vil du nok få en lyd du vil være fornøyd med for alltid, helt til du prøver et rått effekt trinn sånn er det bare.

gå for TX-NR5010B vist det er den lydsignature den gir som du liker best:-P

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse er vel noen av de mest kraftfulle receiverne man kan skaffe så selv om cm9 er kraft sulten så tror jeg ikke det blir direkte dårlig av den grunn , så du kan sikkert benytte receivern først også bygge ut med et effekttrinn etterhvert.

Og spille høyt er jo en ting, spille både høyt og bra er noe annet ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar !
    Tror jeg prøver med en kraftig Onkyo så oppgraderer jeg senere til en effekt trinn. Hva anbefales av effekt trinn da ?

Newcomer Darthmaniac sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har sett noen bruker Emotiva Audio på B&W

lurer på å prøve XPR 1 på mine, Men vet ikke helt enda Doxa funker fin for øyeblikke. Nad suger i mine ører dessverre men spiller bedre på Dali.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører Denon AVR A-100 med NAD C275 effekttrinn. Har ikke prøvd med bi-amp, men kjører en kabel direkte på HT. Nå er ikke stua mi et akustisk underverk, men det spiller pent og kontrollert synes jeg.

Hadde jeg vist det jeg vet i dag, hadde jeg nok valgt Hegel-elektronikk. Har matcha cm9 med hegel h300 og fytti ******** for en lyd. noe kostbart, men absolutt verd pengene

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xpr1 er 2*1kw mono blokker om jeg husker rett så bør jo klare jobben (bør dog ha en dedikert 16a sikrings kurs).
    Om man ser på emotiva så hadde vel 'bare' xpr2 klart brasene.

Angående f.eks nad c275 så tror jeg den kanskje ikke har så alt mye for seg når man har såpass highend receivere, tipper receivern kan drifte såpass greit at man heller kan spare seg opp til en høyere prisklasse f.eks 15-20k.

Nad c275 seg litt i bang for buck segmentet når man kan importere en emotiva xpa 2 til ontrent samme prisen, og de største audiofile øra rundt om nesten ikke klarer og høre merkbar forskjell på xpa2 og parasound 2250 som koster det dobbelte, og emotiva har en meget høy annenhånds verdi (syns jeg ser xpa 2 gå på brukten for rundt 5000, ikke dårlig når den koster 7500 og importere med frakt og moms)

Anyhoo effekt forsterkere går inn i en del av denne hobbyen jeg har særdeles lite personlig erfaring så alt jeg veit kommer fra googling og netfora, utsagnene bør behandles deretter.

Bi-amp fra receiver har minimalt med effekt med mindre det er separat power supply til frontkanalene, om de som merker stor bedring av dette kunne godt mulig hatt samme forbedring ved og bytte broen mellom høytalerns terminaler med en kabel stump.
    Et 5 kanals effekt trinn hvor 4 brukes til og bi ampe fronter eller 2x2 kanals effekt forsterkere er en annen affære.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Exide
    Hei er på nippen til og kjøpe B&W CM9 og lurer da på hva jeg burde velge av forsterker. vil ha noe som vekker potensialet i disse høytalerene. mitt spm lyder slik, kjøpe Onkyo TX-NR3008 / TX-NR5010B eller rett og slett gå for en effektforsterker ? har ikke noen hjemmekino reciver i dag derfor lurer jeg på om man klarer og dra disse høytalerene til et Høyt nivå med en TX-NR3008 / TX-NR5010B
    En god hjemmekinoreceiver med mulighet for pre out/effektforsterker.

Siden en god effektforsterker..
    Jeg bruker selv XTZ sin, men vet ikke om den kan drive de høytalerne du viser til. Ellers har man jo Emotiva og NAD som enkelte viser til. NAD har vel mye effekt, men kanskje litt laber byggekvalitet og komponenter, for ikke å nevne egenstøy ut av en annen verden på lettdrevne ting.

Tror jeg ville gått for Emotiva...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo liggende en ny Crown XTi 4002, ville dette ha vært dumt og prøve sammens med B&W cm9 ?.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har du av utstyr fra før og hva er "målet"?
    Hvis det først og fremst skal brukes til stereo/musikk og du kun har(/skal kjøpe) fronthøytalere nå, ville jeg vurdert en god integrert forsterker med HT-passthrough, og heller kjøpt en billigere surroundreceiver senere hvis du skal ha surround.

Hvis du allerede har surroundhøytalere, eller det er film/surround som er førsteprioritet ville jeg nok kjøpt så stor receiver jeg kunne, og testa med Crown'en som effekt til du kan kjøpe en mer musikalsk forsterker (uten at jeg har noe erfaring med Crown).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører mye på musik og ser også mye på film så må ha surround,
    Har kjøpt cm9 og en jl audio f113. Skal kjøpe bakhøytalere og senter snart.
    Reciveren jeg har i dag er en onkyo tx sr608. Vet at denne reciveren er for liten til og vekke potensialet i cm9 fronthøytalerene, alternativet er og kjøpe den største onkyoen eller en mindre som har pre out front alternativ og bruke en effektforsterker, tenkte da på min crown xti 4002 siden jeg har denne liggende ny i eske. Mulig det er en merkelig sammensetting og bruke en crown xti på så rafinerte høytalere som cm9 da crown er en pa amp ?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel aldri feil å prøve, og kreftene i Crown'en vil nok i hvert fall sparke liv i CM9.

En større og dyrere receiver har nok også bedre surroundprosessor o.l., så om surround er veldig viktig kan det være en tanke å begynne med en skikkelig receiver. Disse kan ofte brokobles også (om du ikke skal bruke alle kanalene), slik at du får mer krefter på fronthøytalerene.
    Så kan du spe på med en effektforsterker eller integrert stereoforsterker med HT-bypass om du føler behovet for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk faktisk solgt Crownen min. Nå kan jeg gå til innkjøp av en effektforsterker ment for hifi. ser lit på Parasound sine. skal tro om Parasound HALO A 23 vil kunne dra CM9 hytalerene godt ?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk faktisk solgt Crownen min. Nå kan jeg gå til innkjøp av en effektforsterker ment for hifi. ser lit på Parasound sine. skal tro om Parasound HALO A 23 vil kunne dra CM9 hytalerene godt ?
    Du vil nok komme veldig langt med en A-23 vil jeg tro !

Halo serien er meget bra , og skal du spille på øredøvende disco-nivå , så er uansett ikke CM9 den rette høyttaleren.

Men på normalt høyt volum (opptil 100db) så vil nok dette bli bra
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke ute etter øredøvende disco-nivå hehe. men har lyst til og høre potensialet i cm9. Mulig jeg jeg bare går for den Parasound. venter til i morgen med og bestille. kan jo hende at flere kommer med tips, skal ikke forhaste meg enda takk for svaret

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Til de høyttalerne skal du velge denne, Pioneer SC-LX86 surroundreceiver - Sort

Føler du at dette blir for lite, kjøper du et effekttrinn senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble en Parasound HALO A 23 som effekttrinn nå så får jeg høre hvor bra dette blir

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte bare og si at jeg kan anbefale PARASOUND Halo A23 på B&W CM9 ! spiller helt rått !

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte bare og si at jeg kan anbefale PARASOUND Halo A23 på B&W CM9 ! spiller helt rått !
    Så kjekt å høre at du er fornøyd med kjøpet da :-)
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •