Hjelp til valg av Hjemmekino reciver eller effektforsterker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Exide
    Tenkte bare og si at jeg kan anbefale PARASOUND Halo A23 på B&W CM9 ! spiller helt rått !
    Godt å høre at man ikke MÅ ha A21

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke jeg noen proff på området men syns det ble en sykt bra lyd !.

kjøpte også en Onkyo 818. Noen som kan hjelpe meg lit med innstillingene ? tenker på når det gjelder oppdeling av Hz. slik det står i dag så står Front på full band, det samme gjør min senter. skal jeg sette alt til 80Hz (THX) ?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Exide
    Nå er ikke jeg noen proff på området men syns det ble en sykt bra lyd !.

kjøpte også en Onkyo 818. Noen som kan hjelpe meg lit med innstillingene ? tenker på når det gjelder oppdeling av Hz. slik det står i dag så står Front på full band, det samme gjør min senter. skal jeg sette alt til 80Hz (THX) ?
    Hvis du har en god sub som er riktig plassert , så kan dette absolutt vere verdt å teste ut ja.
    Du får bare prøve deg frem med litt forskjellige delfrekvenser , og se hva du liker best !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en JL audio f113.

så du mener jeg kan sette alt av høytalere til 80Hz inkludert Front ? er som sagt veldig ny på dette. takker til alle gode svar setter pris på det

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådstarter får bare slette dette hvis det er feil plass.

Har idag full dedikert hjemmekino med 5.2 oppsett. Kommende 9.2 oppsett. Synes det spiller utrolig bra på film og musikk.

Har Audio Pro Black Diamond V2 fronter og bak høytalere. senter er en Vienna Acoustic Maestro Grande. Subene er forøvrig XTZ W12. 16. Det som driver dette er en Yamaha RX-A1020

Savner kanskje under film og dra på litt ekstra uten at det er på grensen til forvrengning eller at det blir litt rotete. Har jo en del krefter fra Yamahen men kanskje mer hadde vært greit?

Har et par spm.

Hva vil en evt. effektforsterker gjøre med mitt oppsett. Vil det være merkbar forskjell?

Er det fronthøytalerne og senteren og fronthøytalerne som skal kobles til effekten eller hvordan fungerer dette?

Skal høytalerkablene inn i effektforsterkeren og så videre inn i recieveren?

Hva er forskjellen på effektforsterkere til 30.000 og en til 5k. En watt er jo en watt?

Hvilken effektforsterker kunne dere anbefalt til mitt oppsett? Forhåpentligvis under 10k? Mye annet som koster i en kino

Håper det ikke var alt for mange dumme spm

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NorwegianGoose
    Trådstarter får bare slette dette hvis det er feil plass.

Har idag full dedikert hjemmekino med 5.2 oppsett. Kommende 9.2 oppsett. Synes det spiller utrolig bra på film og musikk.

Har Audio Pro Black Diamond V2 fronter og bak høytalere. senter er en Vienna Acoustic Maestro Grande. Subene er forøvrig XTZ W12. 16. Det som driver dette er en Yamaha RX-A1020

Savner kanskje under film og dra på litt ekstra uten at det er på grensen til forvrengning eller at det blir litt rotete. Har jo en del krefter fra Yamahen men kanskje mer hadde vært greit?

Har et par spm.

Hva vil en evt. effektforsterker gjøre med mitt oppsett. Vil det være merkbar forskjell?

Er det fronthøytalerne og senteren og fronthøytalerne som skal kobles til effekten eller hvordan fungerer dette?

Skal høytalerkablene inn i effektforsterkeren og så videre inn i recieveren?

Hva er forskjellen på effektforsterkere til 30.000 og en til 5k. En watt er jo en watt?

Hvilken effektforsterker kunne dere anbefalt til mitt oppsett? Forhåpentligvis under 10k? Mye annet som koster i en kino

Håper det ikke var alt for mange dumme spm

Ja du vil merke stor forskjell, iallefall gjorde jeg det når jeg oppgraderte med XTZ effekt til Yamaha 1900.

Hva/hvilke høytalere du driver med effekt kommer an på hva slags effekt du bruker. Du får effekt til alt fra mono/1 til 5 høytalere. Men stereo/2 er nok mest vanlig.

Ja høytalerkablene skal inn i effekten, og videre ledninger til PRE OUT i hjemmekinoen.

Forskjellene kan være store, bakgrunnstøy, kraft og oppløsning kan feks være bedre, byggekvalitet også.

Ellers finnes det rimelige effekter som gir mye for pengene også. Jeg kjører XTZ AP 100 effektforsterker som koster litt over 5000kr, jeg synes det er veldig mye lyd for pengene, og jeg merker en klar forskjell med effekt iforhold til uten effekt.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan kime inn med at jeg netopp tok steget og fikk meg en emotiva xpa 5, tok med litt ekstra stash som fem RCA kabler og sorte skinner, har enda ikke fått moms regninga men totalt vil hele affæren koste ca 8800 kr.

Selve effekten lager litt elektrisk summing, men det er nok mest hørbart nå siden den praktiskt talt ligger mellom beina mine. Det er helt stille i høytalerne.

Tidligere har jeg drifta hele 5.1 anlegget med receivern, en kraftig pioneer sc-lx85 (spec sheet sier 190watt i fem kanaler), og på filmer det skjer mye har jeg ikke kunnet gå over -20 uten og miste dynamikk og gromlyd særdeles merkbart i avengers.

Så avengers i forigårs hele veien igjennom på -15 og dette er grom punktet jeg håpa på (jeg kan sikkert gå høyere), portene på center spessielt blåser meg på leggene når det skytes og frontene (står som store) og subbene rister godt i sweetspot.

Dette hadd kort sagt aldri receivern min klart.

Og nei, en watt er ikke en watt.
    Ikke når de måler effekten på helt forskjellige måter og med helt forskjellige kriterier, da blir det mer som og sammenligne yards med meter.

Er kanskje og wishfullfillment på gang her og på lavere lytte volum er forskjellen liten til ingen fra bare receivern, men når man går opp i trøkk har jeg nå fått nytt anlegg omtrent

Dolby introen til art of flight kjørte jeg i -10, og det var mildt sagt gromt :-)

Ps: kjører Dali oppsett, med Mentor 6 fronter, ikon vokal senter og concept 1 surround, md 2 xtz i mono.

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode svar her, fått oppklart en god del.

Hvis jeg velger en 2-kanals effekt vil denne bare drive fronthøytalerne? Trodde det var greit og drive senteren også?

Når jeg hører på musikk er det også effekten som driver fronthøytalerne i stereo?

Hvis jeg velger en 5-kanals effekt driver denne høyttalerne sammen med recieveren eller står effekten på "egenhånd" da?

Fredrik

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NorwegianGoose
    Mange gode svar her, fått oppklart en god del.

Hvis jeg velger en 2-kanals effekt vil denne bare drive fronthøytalerne? Trodde det var greit og drive senteren også?

Når jeg hører på musikk er det også effekten som driver fronthøytalerne i stereo?

Hvis jeg velger en 5-kanals effekt driver denne høyttalerne sammen med recieveren eller står effekten på "egenhånd" da?

Fredrik
    Ja bare fronter, men hjemmekinoen driver de andre høytalerne. Du har vel en ganske tungdreven senter. Så kanskje en 3kanals kunne vært noe?

Er sikkert greit med 3kanals, men koster ofte mer.

Ja når du hører musikk vil effekt drive fronter.

Ved 5kanals effekt driver effekten alle høytalerne, hjemmekinoen bidrar da kun med lydprossesering og forforsterkeri. Kobler for fortsatt høytalere til effekt og fra effekt til PRE OUT.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •