Problemer med Onkyo / HDMI og lydkildevalg/prioritet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med Onkyo / HDMI og lydkildevalg/prioritet

Har hatt en god gammeldags HarmanKardon surroundforsterker lenge, men etter innkjøp av nye XTZ høyttalere og sub tenkte jeg det var på tide med en ny, bedre forsterker..

Kjøpte meg en Onkyo 609.. OG problemene er som følger

FØR brukte jeg ikke HDMI til forsterkeren, da denne ikke støttet dette.. Da brukte jeg enkelt og greit optisk eller coax fra de ulike kildene mine.. Dette være seg en altibox-tuner, PS3, og en AirplayRouter.. Slik kunne jeg for eks. lett se fotballkamp på SamsungTV`en og samtidig spille musikk fra pcen via Airplay.. Eller vi kunne drikke pils, spille FIFA på PS3 og samtidig spille høy musikk fra pc...

NÅ, etter at jeg kjøpte meg ny forsterker virker dette vanskelig.. Jeg har koblet altiboxen til "cbl/sat" , ps3 til "game" og pcen via optisk til "pc"...
    På instillingene PRØVER jeg å velge at det skal gå an å for eks. spille PS3, og samtidig høre musikk fra "pc" valget på forsterkern... IKKE sjans at jeg får det til.... Det må da for pokker gå an å overkjøre at lyden SKAL sendes via HDMI ????

Er dette komplett fuckings umulig å gjøre på en fornuftig måte på nymoderne, "hdmi-forsterkere" eller er jeg helt totalt ubrukelig som ikke får det til ??

TUSEN HJERTELIG TAKK til den eller de som kan hjelpe meg med dette...

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redthomas
    Har hatt en god gammeldags HarmanKardon surroundforsterker lenge, men etter innkjøp av nye XTZ høyttalere og sub tenkte jeg det var på tide med en ny, bedre forsterker..

Kjøpte meg en Onkyo 609.. OG problemene er som følger

FØR brukte jeg ikke HDMI til forsterkeren, da denne ikke støttet dette.. Da brukte jeg enkelt og greit optisk eller coax fra de ulike kildene mine.. Dette være seg en altibox-tuner, PS3, og en AirplayRouter.. Slik kunne jeg for eks. lett se fotballkamp på SamsungTV`en og samtidig spille musikk fra pcen via Airplay.. Eller vi kunne drikke pils, spille FIFA på PS3 og samtidig spille høy musikk fra pc...

NÅ, etter at jeg kjøpte meg ny forsterker virker dette vanskelig.. Jeg har koblet altiboxen til "cbl/sat" , ps3 til "game" og pcen via optisk til "pc"...
    På instillingene PRØVER jeg å velge at det skal gå an å for eks. spille PS3, og samtidig høre musikk fra "pc" valget på forsterkern... IKKE sjans at jeg får det til.... Det må da for pokker gå an å overkjøre at lyden SKAL sendes via HDMI ????

Er dette komplett fuckings umulig å gjøre på en fornuftig måte på nymoderne, "hdmi-forsterkere" eller er jeg helt totalt ubrukelig som ikke får det til ??

TUSEN HJERTELIG TAKK til den eller de som kan hjelpe meg med dette...
    Dette pleier å gå fint det.
    Du må jo selvsagt koble kildene til den samme inngangen , og så velge hvilken input lyden skal komme fra - ofte er det valg som: auto,hdmi , optisk/coax el analog. Dette gjøres vel i "input asign" el.
    Kjenner ikke Onkyo så godt , men du har kanskje en knapp med "signal Select el noe ?
    Dette går hvertfall fint på både Yamaha og Pioneer , så jeg regner med Onkyo har lignende funksjon !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Dette pleier å gå fint det.
    Du må jo selvsagt koble kildene til den samme inngangen , og så velge hvilken input lyden skal komme fra - ofte er det valg som: auto,hdmi , optisk/coax el analog. Dette gjøres vel i "input asign" el.
    Kjenner ikke Onkyo så godt , men du har kanskje en knapp med "signal Select el noe ?
    Dette går hvertfall fint på både Yamaha og Pioneer , så jeg regner med Onkyo har lignende funksjon !
    Takk for svar ! Men har forsøkt å endre instillingene på "input-assign" til for eks. optical.. Men det virker som om hdmi overkjører uansett....

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    Fikset det slik:
    - Gikk inn på input/output assign,valgte digital audio input, byttet til coax2 på BD/DVD (der ps3 er kilde) som min pc er koblet til med. (Må selvfølgelig byttes ut med slik det er koblet hos deg).
    - Gikk ut av alle menyer. Så gikk jeg på home på remote,valgte audio og audio selector,der jeg kunne velge hdmi/coax/opt/analog. Valgte coax og vips så kom det lyd fra pc mens bildet er på ps3.

Skal du bytte tilbake så trenger du kun inn på home knappen og velge audio selector hdmi,så får du lyden på ps3 tilbake.
    Var en som spurte om nesten det samme for en stund siden og jeg fikset det slik som over, dog på en 808. I ditt tilfelle må du velge optisk1 eller 2 alt etter hva pc er koblet som " i menyen "input/output assign -> digital audio input på "game". Deretter ut av alle menyer og trykke home knappen (den knappen med et hus på) mens du er på "game" kilden. Velge audio og nederste valg "audio selector" velg så optisk1 eller 2 alt etter hva pc'en er koblet på. Da burde musikk fra pc være der mens du ser på bilde av ps3. Du trenger ikke inn i hovedmenyen igjen for å bytte tilbake, men bare på home knappen ->audio->audio selector og velge hdmi, da får du lyd på ps3 igjen. Men første gang må du innom hovedmenyen som nevnt over.

Tok meg en stund før jeg fikk det til selv, hvertfall 15-20 min med knoting i menyer.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hjelp !! Dette fungerte det !

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •