Klipsch RF-82.2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch RF-82.2

Hei!
    Har kjøpt meg Klipsch RF-82.2 så lurer jeg på hvilken forsterker/effekt forsterker jeg skal bruke?
    Har en Onkyo TX-NR616 som jeg bruker nå, men er litt for liten så jeg er på leit etter noe større!
    Mitt gamle oppsett som jeg var meget fornøyd med besto av:
    - klipsch RF82mk1
    - Emotiva XPA2
    - Hegel HD20
    Som sagt så var jeg fornøyd med den gamle elektronikken jeg hadde men det blir for stort i størrelse (Emotiva-xpa2) for min nye tv benk.
    Onkyo'n har størrelse B=43,2 H=17,3 D=32,8 og den passer perfekt på bredde og høyde i tv benken! Har 6-7cm og gå på dybden!

Derfor lurer jeg på om dere har noen erfaring med andre forsterkere/effektforsterkere som passer bra til klipsch? Ps: Hadde vært best hadde jeg fått den inn i tv benken pga. kona :grin:

Har sett litt på Midgard Audio Oberon 6.1, Noen som vet om dette kan være noe lydmessig?

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje en Vincent SP331,passer perfekt til Klipsch
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Kanskje en Vincent SP331,passer perfekt til Klipsch
    Kanskje det kan være noe ja! :grin:
    Selges disse nye eller bare brukt?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andreashd
    Hei!
    Har kjøpt meg Klipsch RF-82.2 så lurer jeg på hvilken forsterker/effekt forsterker jeg skal bruke?
    Har en Onkyo TX-NR616 som jeg bruker nå, men er litt for liten så jeg er på leit etter noe større!
    Mitt gamle oppsett som jeg var meget fornøyd med besto av:
    - klipsch RF82mk1
    - Emotiva XPA2
    - Hegel HD20
    Som sagt så var jeg fornøyd med den gamle elektronikken jeg hadde men det blir for stort i størrelse (Emotiva-xpa2) for min nye tv benk.
    Onkyo'n har størrelse B=43,2 H=17,3 D=32,8 og den passer perfekt på bredde og høyde i tv benken! Har 6-7cm og gå på dybden!

Derfor lurer jeg på om dere har noen erfaring med andre forsterkere/effektforsterkere som passer bra til klipsch? Ps: Hadde vært best hadde jeg fått den inn i tv benken pga. kona :grin:

Har sett litt på Midgard Audio Oberon 6.1, Noen som vet om dette kan være noe lydmessig?
    Parasound sin NC-2250 er (W x D x H): 17.25” x 18.5” x 6” / 5.25 ” without feet... Passer veldig bra på Klipsch, og veldig lik Xpa-2 i lydsignaturen. Ligger som regel på rundt 7-8k brukt
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Parasound sin NC-2250 er (W x D x H): 17.25” x 18.5” x 6” / 5.25 ” without feet... Passer veldig bra på Klipsch, og veldig lik Xpa-2 i lydsignaturen. Ligger som regel på rundt 7-8k brukt
    Det var ikke noe dump forslag!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel hadde eg valgt emotiva er for tamt over hele linja

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SLH
    Hegel hadde eg valgt emotiva er for tamt over hele linja
    Hegel og Klipch er vel ikke akkurat kjent for å passe særlig bra sammen - tvert imot !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte nå hegel h300 med hd25 dac på klipsh rf7 mk2 i går å det spile hysteriskt rått ivertfall

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SLH
    Hørte nå hegel h300 med hd25 dac på klipsh rf7 mk2 i går å det spile hysteriskt rått ivertfall
    Med hvor høy promille? Ikke for å kvalm, da ører er forskjellige, men klipsch + Hegel gir meg angst, og blodpropp i ørene! Hver for seg er det to gode produktmerker.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •