Forforsterker med DAC og HT input...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forforsterker med DAC og HT input...

Har ventet en liten stund på at Parasound skal slippe sin Halo P5 som har innebygd DAC og HT input.
    Uvisst når den kommer og lurer egentlig på hvilket andre produkter som er på markedet til dette formålet?
    Varm og god klang er ønsket og usikker på hvilken prisklasse, men 5-15.000 kanskje?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Har ventet en liten stund på at Parasound skal slippe sin Halo P5 som har innebygd DAC og HT input.
    Uvisst når den kommer og lurer egentlig på hvilket andre produkter som er på markedet til dette formålet?
    Varm og god klang er ønsket og usikker på hvilken prisklasse, men 5-15.000 kanskje?
    Har lett litt etter det samme selv , og har kommet et godt stykke på vei med Antimode Dualcore 2.0 - en ganske genial sak med masse tweekemuligheter!
    Bruker den alene til musikk , og mellom receiver og effekt for å korrigere frontene til film !

Men man lurer jo alltid på om det kan bli enda bedre , og da gjerne sammen med Antimoden , og da har jeg blitt veldig nysgjerrig på Audiolab 8200DQ - denne har det man trenger til en noenlunde fornuftig pris : Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Audiolab 8200DQ
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den så ut til å være midt i blinken og dette merket har jeg aldri prøvd før.
    Men denne har så vidt jeg kan se ikke HT input?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den så ut til å være midt i blinken og dette merket har jeg aldri prøvd før.
    Men denne har så vidt jeg kan se ikke HT input?
    Jo den skal ha det så vidt jeg har fått opplyst - er ikke helt sikker men mener du kan definere ene inngangen til "bypass".
    Den er ikke så verst lekker heller !
    Cybervison har nettopp fått seg en slik en , og han virket fornøyd , og mente den var ganske varm i klangen .
    Her er en annen som også er veldig fornøyd :-) http://avforum.no/forum/vinyl/129944-ny-frelst.html
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får gjøre litt mer research på denne. Ser ut til å være et premium produkt. Vokser ikke på trær slike produkter med disse mulighetene.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får gjøre litt mer research på denne. Ser ut til å være et premium produkt. Vokser ikke på trær slike produkter med disse mulighetene.
    Ja det er en spennende sak !
    Og som du sier,så er det ikke mange av dem av en eller annen merkelig grunn - skulle tro det var brukbart marked for sånne:-?

Onkyo har også en slik pre/dac , mener jeg har lest en del positivt om denne også.
    Onkyo | P-3000R
    Står at du kan sette en inngang til bypass der også hvis du går inn og leser i manualen !

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo P-3000R B, forforsterker, sort 192 kHz/32-bit, AES/EBU, USB - Mono AS

Ser ut som et flott produkt, men temmelig stiv pris da.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo P-3000R B, forforsterker, sort 192 kHz/32-bit, AES/EBU, USB - Mono AS

Ser ut som et flott produkt, men temmelig stiv pris da.
    Jo den koster litt....
    Sånn sett så tror jeg man kanskje får mer for pengene med Audiolab'en ,men dette blir bare "ukvalifisert synsing" fra min side.
    Audiolab'en har jo XLR utganger også - kan jo være greit kanskje...

Tror du må kjøpe deg en sånn 8200DQ , og fortelle meg hvordan den er ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg reiser til Singapore og Kina på Fredag. Blir borte i 7 uker. Avreisen ble fremskynda nesten 2 uker. Så bedre at du gjør det, så kan jeg bestille en som ligger klar på posten når jeg kommer hjem :-) Kan jo hende jeg finner noe bra til en god pris i Kina også.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg reiser til Singapore og Kina på Fredag. Blir borte i 7 uker. Avreisen ble fremskynda nesten 2 uker. Så bedre at du gjør det, så kan jeg bestille en som ligger klar på posten når jeg kommer hjem :-) Kan jo hende jeg finner noe bra til en god pris i Kina også.
    Hehe , skulle gjerne gjort det , men det ble en del utgifter på ene bilen her nå , så jeg må nok drøye litt med noe "hifi-handel" nå dessverre

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal lydisolere 2 vegger i stua og sette inn kinodør osv, så håper jeg kan få brukt ustyret skikkelig igjen. Nyfødt baby osv i den andre delen av 2-manns boligen.
    Så går mye i musikk uten sub for tida, så kunne tenkt meg å oppgradere den biten. Sånn som det er per dags dato kunne jeg like godt nedgradert subbene og oppgradert forforsterkeren.
    Rør pre hadde vært gøy å prøve, men ikke funnet noen med HT input enda. Og ikke med innebygd dac heller.
    Vet du om noen? Virker som du har gjort litt research en stund.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal lydisolere 2 vegger i stua og sette inn kinodør osv, så håper jeg kan få brukt ustyret skikkelig igjen. Nyfødt baby osv i den andre delen av 2-manns boligen.
    Så går mye i musikk uten sub for tida, så kunne tenkt meg å oppgradere den biten. Sånn som det er per dags dato kunne jeg like godt nedgradert subbene og oppgradert forforsterkeren.
    Rør pre hadde vært gøy å prøve, men ikke funnet noen med HT input enda. Og ikke med innebygd dac heller.
    Vet du om noen? Virker som du har gjort litt research en stund.
    Har litt og styre med du også da ja....
    Nei ikke sett noen rør-pre med innebygget dac , men jeg har ikke lett SÅ grundig heller .
    Men har sett litt på Lsound's nye Cary produkter - men det koster jo litt da. Cary Audio SLP-03 Black - Forforsterkere - Stereo

Dem har hvertfall rør-pre med ht-bypass ,men ingen dac dessverre.
    Men det går jo selvsagt an å bruke en ekstern dac , selv om jeg er enig i at "alt i en box" hadde vert veldig kjekt ja:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •