knitring/jittring i høyre kanal

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

knitring/jittring i høyre kanal

Hei!

Har en Shanling SLM a40 mk2 forsterker, hvor høyrekanalen har en tendens til å knitre/jittre(høres litt digitalt ut). Den leverer også lavere lyd. Det pussige er at det er mest ved lavere volum, spesielt på innspillinger med mye dynamikk og det er roligere partier. Ved sterkere partier kan man høre at det åpner seg igjen og spiller normalt. Evt. kan man sette opp lyden litt, og så spiller det normalt igjen. Har prøvd å krysskoble for å feilsjekke, og det ligger i forsterkeren. Har åpnet opp forsterkeren og ser ikke noenting sånn umiddelbart med det blotte øyet, alt av loddinger osv ser greit ut. Spiller ingen rolle om jeg bruker RCA innganger eller digital inngang.

Synes også å merke at den ikke er like varm på høyre side som på venstre side, noe jeg syns er litt rart?

Vet ikke om det er spesielt lønnsomt å sende inn denne til rep. Men kunne evt forsøkt meg på å fikse denne selv om noen har noen gode tips på hva det kan være for noe. Det er jo god lyd i den, men bruker den ikke p.t.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se om det finnes trimpotmeter for justering av tomgangsstrøm i den. (justeres med skrutrekker noen ganger)
    lav bias kan gi forvrengning.. da blir det også mindre varmegang.

men kan vær noe helt annet for alt jeg vet....
    hør på hifisentralen, noen der har peiling på elektronikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    se om det finnes trimpotmeter for justering av tomgangsstrøm i den. (justeres med skrutrekker noen ganger)
    lav bias kan gi forvrengning.. da blir det også mindre varmegang.

men kan vær noe helt annet for alt jeg vet....
    hør på hifisentralen, noen der har peiling på elektronikk.
    Takk for svar, kan ikke huske å ha sett noe slikt når jeg åpnet den, men dette kan jeg jo sjekke. La også inn spørsmålet på sentralen. Hadde vært morro å fikse det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •