Receiver med HDMI CEC - Kan denne slå på tv når jeg skrur på receiver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Receiver med HDMI CEC - Kan denne slå på tv når jeg skrur på receiver?

Har ingen receiver i dag men vurderer å kjøpe en brukt.

Når en receiver har HDMI CEC, vil den da kunne slå på tven idet jeg slår på receiveren?
    Har en blu-ray spiller som slår på tven dersom jeg bare setter på bd-spilleren, så virker som som tven min (Samsung LE40D5005) støtter HDMI CEC.

I info om forsterkeren jeg har kikket på står det:
    HDMI-CEC funksjonen gir også sitt bidrag til de suverene brukermulighetene. Dette betyr kort fortalt at fjernkontrollen kan utveksle informasjon med TVen din eller andre CEC-kompatible apparater – også fra andre produsenter. På denne måten kan du ta deg av de fleste betjeningsoppgavene med bare en fjernkontroll.

Tror dere dette vil fungere?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    73 stk som har lest men ingen som har peiling? :neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort svar: Ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mihkku
    Kort svar: Ja.
    Takk for svar!

Har en kone med "angst" for nye ting på elektronikkfronten, men dersom jeg kan si bare slå på forsterkeren så gjør det ting litt lettere

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min bedre halvdel har heller ikke mye til overs for all ny elektronikk :twisted: Men jeg tror ikke jeg ville satset alle kortene dine på HDMI CEC som løsning på dette. Min erfaring med HDMI CEC er at denne fortsatt lider av en del barnesykdommer. Min TV sluttet nylig å svare på alt av HDMI CEC. Logitech Harmony Touch er en god erstatning for de som har elektronikkangst, spesielt hvis far er nøye med å sette opp aktivitetene på en skikkelig måte

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsi70
    Min bedre halvdel har heller ikke mye til overs for all ny elektronikk :twisted: Men jeg tror ikke jeg ville satset alle kortene dine på HDMI CEC som løsning på dette. Min erfaring med HDMI CEC er at denne fortsatt lider av en del barnesykdommer. Min TV sluttet nylig å svare på alt av HDMI CEC. Logitech Harmony Touch er en god erstatning for de som har elektronikkangst, spesielt hvis far er nøye med å sette opp aktivitetene på en skikkelig måte
    Takker for tips, men Harmony er allerede utprøvd.
    Problemet var at hu ofte tok tak i den orginale fjernkontrollen til tven å slo av med den, slik at når hu da trykket på Watch TV neste gang så slå jo dekoderen seg på og tven AV..

Så per idag ligger Harmonyen i skuffen og TVen og dekoderen sin på bordet

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Takker for tips, men Harmony er allerede utprøvd.
    Problemet var at hu ofte tok tak i den orginale fjernkontrollen til tven å slo av med den, slik at når hu da trykket på Watch TV neste gang så slå jo dekoderen seg på og tven AV..

Så per idag ligger Harmonyen i skuffen og TVen og dekoderen sin på bordet

Et lite tips er er knapper som heter TV på/av og dekoder på/av i skjermbildet på Harmonyen. Det har jeg for de tilfeller ikke alt går synkront. Egen på-knapp for alle nødvendige enheter samt knapp for riktig kilde på receiver skulle den gå glipp av signalet om fjernkontrollen ikke pekes helt riktig ved starting av aktivitet.

Det klarte kona mi og sette seg inn i og hun er ikke akkurat teknoglad slik sett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Et lite tips er er knapper som heter TV på/av og dekoder på/av i skjermbildet på Harmonyen. Det har jeg for de tilfeller ikke alt går synkront. Egen på-knapp for alle nødvendige enheter samt knapp for riktig kilde på receiver skulle den gå glipp av signalet om fjernkontrollen ikke pekes helt riktig ved starting av aktivitet.

Det klarte kona mi og sette seg inn i og hun er ikke akkurat teknoglad slik sett.
    Nei helt enig i at det ikke burde ta mye krefter, går heller mer på viljen spør du meg..

Nå ser vi stort sett på tv via GET dekoder eller film via BD-spiller eller Netflix på Apple TV, så at hu bare kan velge riktig inngang på receiveren hadde vært veldig deilig. Og hvis TVen i tillegg kan slå seg på/av i tråd med receiver hadde vært en bonus siden fjernkontrollen til TVen da kun hadde blitt brukt til å slå tven på og av

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •