Yamaha RX-V771 kutter strømmen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Per-Oskar sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb Yamaha RX-V771 kutter strømmen

Hei!
    Har en Yamaha RX-V771, og når jeg skrur opp lyden, så kutter den strømmen (er jo høyt da) men mine Cerwin Vega CLS-215 skal komme med mer lyd enn det!
    Har 215 koblet til egen effektforsterker, og har en sub koblet på egen effektforsterker, altså ingen høytalere koblet direkte til forsterkeren, så jeg synes dette er meget rart...

Er det noen som kan hjelpe meg??

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per-Oskar
    Hei!
    Har en Yamaha RX-V771, og når jeg skrur opp lyden, så kutter den strømmen (er jo høyt da) men mine Cerwin Vega CLS-215 skal komme med mer lyd enn det!
    Har 215 koblet til egen effektforsterker, og har en sub koblet på egen effektforsterker, altså ingen høytalere koblet direkte til forsterkeren, så jeg synes dette er meget rart...

Er det noen som kan hjelpe meg??
    Har hørt om dette før når det gjelder Yamaha , selv når det brukes effekt-trinn!

Virker som den kutter når den begynner å klippe på pre-out , og går da i protect !
    Yamaha har litt lavt nivå på pre-out - og særlig de rimeligere modellene!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, diskutert mange ganger. Ting må passe sammen. Hva er følsomheten på din effektforsterker for full utstyring da? 2 volt? Din Yamaha har vel 0,75 volt bare.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg har en Alto Mac 2.4 til CLS 215 og så har jeg en Fence Audio 2-kanals forsterker som jeg bruker på sub'en...
    Har jo ikke peiling på hvilke volt dem har ut...
    Så dette er noe jeg må leve med??

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg har en Alto Mac 2.4 til CLS 215 og så har jeg en Fence Audio 2-kanals forsterker som jeg bruker på sub'en...
    Har jo ikke peiling på hvilke volt dem har ut...
    Så dette er noe jeg må leve med??
    Det er Yamahaen sin volt ut du evt må leve med , og den er noe lav !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står effektforsterkerne på max? Kanskje det kan ha noe med det å gjøre?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Står effektforsterkerne på max? Kanskje det kan ha noe med det å gjøre?
    Ja, den til CLS 215 står på nesten max, skal forsøke å skru ned imorgen, kan ikke spille høyt nå, kidza har lagt seg =)=)

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg har forsøkt å skru ned effektforsterkerne, men da ble det faktisk verre!!
    Så da tok jeg heller å prøvde å sette dem på max (sto jo på 75% fra før) og da kan jeg spille det høyttalerne tåler =)=)=)

Takker for god hjelp!!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg har forsøkt å skru ned effektforsterkerne, men da ble det faktisk verre!!
    Så da tok jeg heller å prøvde å sette dem på max (sto jo på 75% fra før) og da kan jeg spille det høyttalerne tåler =)=)=)

Takker for god hjelp!!
    Ja det er jo helt naturlig - når effekt-trinnet er skrudd ned , så må jo Yamahaen levere enda mer på pre-out for at du skal få ønsket nivå!
    Og det er jo Yamahaen som "sliter" , og ikke effekt-trinnet !

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å ødelegge tråden, men er det noen som vet hvordan Denon er på volt-ut på pre-out på sine receivere?
    Har planer om å kjøpe en brukt som jeg på sikt vil koble effektforsterker på

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon har visstnok bedre preout enn Yamaha. Yamaha bruker spenningsdeling på mange av sine modeller, og det betyr at effekttrinnene "jobber" selv om det ikke er noen høyttalere koblet til. Denon har "ekte" preout, og det vil normalt være bedre, men jeg vet ikke hva spenningen er.
    Er det ikke dette som er forklaringen på hvorfor Yamaha har preout selv på veldig billige modeller?

Har selv RX-V771, og er imponert over hva denne leverer i forhold til prisen. Bra lyd, mye muligheter, og alt VIRKER HELE TIDEN!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •