Tips til ny forforsterker til Kappa 9.2i

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer fest sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til ny forforsterker til Kappa 9.2i

Hei, har akkurat byttet fra en Marantz sr 6006 surroundreciver til en rimelig cambridge stereo forsterker og opplevde massiv forbedring da spesielt på musikk.
    Skal derfor gå over til ren stereo igjen. Har nå et par Infinity Kappa 9.2i en emotiva xpr-2 effektforsterker og en Cambridge azur 651A intigrert som jeg bruker som forforsterker.
    spiller musikk fra pc og kjører usb fra pc rett til forsterker. Ble ganske fornøyd med lyden nå,men vil ha enda bedre
    Marantz ble for tilbaketrukket,og slapt, men med cambridgen falt alt mer på plass mye mer detaljer i toppen,tydligere vokal og mer punch i lyden.
    Har vurdert merker som Rotel,Primare,Hegel, Yamaha,Vincent, Electrocompaniet og Parasound. Forforsterkeren må levere et stort lydbilde og være åpen,detaljert,dynamisk
    men må heller ikke bli skarp eller slitsom på bla. rock eller sanger med dårlig innspilling, Jeg tenker og prøve og holde meg under 15000.
    Helst ren forforsterker og kan også kjøpe brukt. Noen tips? :-D

Newcomer fest sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump

Newcomer fest sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sett på bla. denne: Primare I22 DAC integrert forsterker - Sort
    noen meninger om hvordan det vil låte?

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke til høyttalerne, men har lest og fått noen inntrykk av dem her på forumet. Som jeg har forstått så er dette noe av de mest krevende høyttalerne å drive på grunn av impedansen synker ned mot 1 ohm, noe som krever en virkelig overdimensjonert strømforsyning. Jeg husker ikke så mange merker, men Pass Labs har jeg sett blitt anbefalt.

Med ditt budsjett ville jeg sannsynligvis sett på bruktmarkedet.
    Krell

Crown K2

Dette er i alle fall hva jeg ville sett på, men ikke stol 100% på meg

Ta også å søk på høyttalerne på forumet her. Jeg tror du får en del treff nemlig.

Mvh Faller

Newcomer fest sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok har effektforsterker så trenger bare en forsterker med preout. Emotiva'n klarer lasten men er bare ikke helt fornøyd med lydsignaturen. Å tenker å rette opp i dette med en god pre.

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av pre'er jeg har prøvd selv vill jeg anbefale Primare pre30 eller Ps Audio PCA-2
    Begge disse spiller litt snillt oppover i frekvens, noe som burde passe høyttalerne dine bra. Spesielt om de står i ett rom med begrenset demping.

Newcomer fest sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er ikke spesielt godt dempet det rommet, lite og ekstremt dårlig egnet til lyd egentlig. Var innom soundgarden før helgen og pratet med en som jobbet der å han anbefalte meg heller å prøve hegel fremfor primare.Så jeg tok med meg en Hegel hd25 med hjem for å teste. Egentlig ganske skuffet over resultatet, låt bedre en Cambridge på lavere volum, mer detaljer å klarere vokal men på høyt volum ble det alt for slitsomt, alt for pågående diskant.Så den skal i retur i morgen, men det var fortsatt for mye bass, romlete å litt upresis.så trenger en forsterker strammer opp bassen litt, gjerne mindre og samtidig som den skal få frem flere detaljer uten at den blir så slitsom som Hegel gjorde. Trenger vel egentlig det motsatte av lydbilde til emotiva'n for å kompensere. Vurderer å låne med meg en rotel for å ha testet det da jeg har hørt mye bra om rotel. Noen ideer om hva som bør vurderes?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurder noen mindre høyttalere ;-).
    Ingen snau oppgave å prøve å temme de kassene du har.

Hilsen marantz-kjøperen :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •