Forsterker/reciever til klipsch rf82

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker/reciever til klipsch rf82

Hei , har nettop kjøpt meg klipsch rf82 og lurer på om hk avr370 er god nok til å drive disse skikkelig? Eller eventuelt hva jeg burde ha ?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av movest
    Hei , har nettop kjøpt meg klipsch rf82 og lurer på om hk avr370 er god nok til å drive disse skikkelig? Eller eventuelt hva jeg burde ha ?
    Har du denne fra før , eller vurderer du å kjøpe den ?

Hvis du har den , så får du bare prøve den å se hva du synes !

Hvis ikke , så er jo Yamaha et "bankersvalg" som er mye brukt til Klipch !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HK er ikke det mest anbefalte nei. onkyo, yamaha og pioneer er mer anbefalt på klipsch eller emotiva umc1 prosessor meg xpa 5 effekt litt dyrere da men..

om du har den nå så ville jeg prøvd å solgt den og kjøpt ny skal jeg være ærlig.

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd HK selv, men flere mener HK har kraftige forsterkere, men lyden oppleves kanskje noe "hard".

Til Klipsch kan jeg også anbefale Onkyo (medium eller større) hvis du ønsker litt varmere lyd, spesielt i kombinasjon med Emotiva XPA-5 hvis du ønsker skikkelig punch.

Et par tester HK AVR 365 sammenlignet med Onkyo TX-NR709 (her er begge oppgitt til £800, men både Komplett og Elkjøp kjører ofte kampanjer til sterkt reduserte priser på Onkyo, og det kan bety enda bedre modell enn TX-NR709 i samme prisområde):

Harman-Kardon AVR 365 review from the experts at whathifi.com
    Onkyo TX-NR709 review from the experts at whathifi.com

Se eventuelt min link under til mitt eget oppsett som eksempel.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den ikke nei, da tror jeg at jeg dropper den har en yamaha rx-v465 per dags dato , er litt ny på dette , eventuelt hvilken onkyo eller yamaha modell bør jeg ha ? Eller eventuelt hvilke spesifikasjoner bør jeg se etter på forsterkeren ?

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ha pre-out for tilkobling av effektforsterker hvis du ønsker å ha muligheten til å oppgradere lydbildet i hjemmekinoen en eller annen dag, og se etter om den har 2 HDMI-out hvis den skal tilkobles både TV og prosjektor samtidig (ellers må du koble HDMI-kabel fram og tilbake hele tiden, og sånt blir man fort lei av).

Ellers er det beste rådet så enkelt som at jo større modell du har råd til, jo bedre, så da blir det å anbefale receivere fra mellomklassen og oppover. Lydseperasjonen til film og musikkopplevelsen blir bedre jo høyere modell du kjøper (bedre innebygd dac).

Selv om du hadde kjøpt for eksempel Onkyo TX-NR5010, vil en eventuell utvidelse med Emotiva XPA-5 forsterker gi et godt løft med mer punch enn toppmodellen av f.eks Onkyo alene kan levere, men hadde man for eksempel bestemt seg på forhånd at begge komponentene blir sluttresultatet, og man ser seg råd til å kjøpe inn effektforsterker samtidig, ville jeg gått for prosessor onkyo PR-SC5509, og Emotiva XPA-5 hvis det er et 5.1 oppsett du satser på (eller kanskje Emotiva UPA-700 hvis det er et 7.1 oppsett, men kjenner selv ikke til denne effektforsterkeren).

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Yamaha RX-V773 med Emotiva XPA-2.
    Er fornøyd med det oppsettet.
    Yamaha kostet 5000 ny og emotivaen fikk jeg brukt for 6000.
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Den ha pre-out for tilkobling av effektforsterker hvis du ønsker å ha muligheten til å oppgradere lydbildet i hjemmekinoen en eller annen dag, og se etter om den har 2 HDMI-out hvis den skal tilkobles både TV og prosjektor samtidig (ellers må du koble HDMI-kabel fram og tilbake hele tiden, og sånt blir man fort lei av).

Ellers er det beste rådet så enkelt som at jo større modell du har råd til, jo bedre, så da blir det å anbefale receivere fra mellomklassen og oppover. Lydseperasjonen til film og musikkopplevelsen blir bedre jo høyere modell du kjøper (bedre innebygd dac).

Selv om du hadde kjøpt for eksempel Onkyo TX-NR5010, vil en eventuell utvidelse med Emotiva XPA-5 forsterker gi et godt løft med mer punch enn toppmodellen av f.eks Onkyo alene kan levere, men hadde man for eksempel bestemt seg på forhånd at begge komponentene blir sluttresultatet, og man ser seg råd til å kjøpe inn effektforsterker samtidig, ville jeg gått for prosessor onkyo PR-SC5509, og Emotiva XPA-5 hvis det er et 5.1 oppsett du satser på (eller kanskje Emotiva UPA-700 hvis det er et 7.1 oppsett, men kjenner selv ikke til denne effektforsterkeren).

Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå tenkt litt på Yamaha RX-A1020 / Yamaha RX-A2020 ( da den kun var rett over 1000lappen dyrere) og lurer på om noen vet om dette er bra ? og Yamaha passer vel greitt til klipsch?
    og så supplere med en effektforsterker litt senere

takk for svar

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå tenkt litt på Yamaha RX-A1020 / Yamaha RX-A2020 ( da den kun var rett over 1000lappen dyrere) og lurer på om noen vet om dette er bra ? og Yamaha passer vel greitt til klipsch?
    og så supplere med en effektforsterker litt senere

takk for svar
    Høres ut som en god plan :-)
    Gå for den dyreste hvis du har mulighet !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •