effektforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    Bodø
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

effektforsterker

Noen som kan svare på dette? Når er det egentlig nødvendig med effektforsterker? Til hjemmekino ? Jeg kjører et monitor rx8 silver 5.1 system er det nødvendig med effektforsterker til min rx-a1010 yamaha ?

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikkje ver redd for å prøve ut effektforsterker på frontrekka di. Vil tro du vil få eit bra resultat med effektforsterker.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mosino22
    Noen som kan svare på dette? Når er det egentlig nødvendig med effektforsterker? Til hjemmekino ? Jeg kjører et monitor rx8 silver 5.1 system er det nødvendig med effektforsterker til min rx-a1010 yamaha ?
    Når det er nødvendig ? Det er når du er villig til å bruke noen tusenlapper for å få det noen hakk bedre
    MA RX8 er ikke spesielt tunge å drive , så tipper det spiller ganske bra som det er i dag , men alt kan selvsagt forbedres - hvordan synes du det spiller selv da? Er du ute etter mer trøkk?
    Og hva slags sub har du,og er den skikkelig kalibrert?

Det er ganske viktig for å utnytte potensialet i oppsettet!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    Bodø
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet ikke er ikke serilig ekspert men liker jo god lyd da har ikke egen sub calibrering kjörer alt på det som fölgte med Yamaha en . vel har tenkt kanskje jeg skal pröve og kjöre den xtz ap100 den får jeg råd til på torsdag så tenker og bestille den da.. og se mange gode kommentarer på den har jeg sett... jo som sakt har en svs pb12 nsd sub.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet ikke er ikke serilig ekspert men liker jo god lyd da har ikke egen sub calibrering kjörer alt på det som fölgte med Yamaha en . vel har tenkt kanskje jeg skal pröve og kjöre den xtz ap100 den får jeg råd til på torsdag så tenker og bestille den da.. og se mange gode kommentarer på den har jeg sett... jo som sakt har en svs pb12 nsd sub.
    Ok , suben din er jo ganske heftig den !
    Hvordan har du satt opp anlegget med x-over osv da - har du fronter som small/large , suben i fase osv.... ? Står suben der den spiller best?
    Dette kan ha veldig mye og si , og slikt bør man får orden på - og det gjelder uansett om man har effekt-trinn eller ikke !

Og som jeg spurte om over - hva vil du oppnå?
    Spille høyere med mer bass , eller skal det spille penere , bedre oppløst osv...?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    Bodø
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja helst vill jeg at det skal spille oppløst og trykke bra til på akustisk musikk og med jazz og alt annet men helst vere bra definert på film og akustisk og musikk med bevegelse i og seff rolige akustiske låter men vil at det skal gå Ann og høre detaljene klart og tydelig

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja helst vill jeg at det skal spille oppløst og trykke bra til på akustisk musikk og med jazz og alt annet men helst vere bra definert på film og akustisk og musikk med bevegelse i og seff rolige akustiske låter men vil at det skal gå Ann og høre detaljene klart og tydelig
    Hvis du er opptatt av at det skal låte bra på musikk , så er det beste og kjøpe en god integrert stereoforsterker med "Home-teater" inngang.

Da brukes denne som ren effekt for frontene til film , og helt alene utenom receiveren til musikk - slik får du det beste fra to verdner

F.eks denne :Cambridge Azur 851A - NY PRIS! - Torget

En meget bra forsterker,som har denne muligheten !

Men slike forsterkere har som regel ikke digitale innganger , så det stiller litt større krav til kilden din - altså cd spiller eller evt dac !

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Hvis du er opptatt av at det skal låte bra på musikk , så er det beste og kjøpe en god integrert stereoforsterker med "Home-teater" inngang.

Da brukes denne som ren effekt for frontene til film , og helt alene utenom receiveren til musikk - slik får du det beste fra to verdner

F.eks denne :Cambridge Azur 851A - NY PRIS! - Torget

En meget bra forsterker,som har denne muligheten !

Men slike forsterkere har som regel ikke digitale innganger , så det stiller litt større krav til kilden din - altså cd spiller eller evt dac !
    Nå ble jeg nysgjerrig, jeg er litt i samme leieren, "ja takk begge deler" hva er greia med "home-theater" inngang som ikke andre innganger gjør eller ikke gjør?

Annonsen er skjult, får ikke sett den jeg selv om jeg er logget inn. Pris?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jobla
    Nå ble jeg nysgjerrig, jeg er litt i samme leieren, "ja takk begge deler" hva er greia med "home-theater" inngang som ikke andre innganger gjør eller ikke gjør?

Annonsen er skjult, får ikke sett den jeg selv om jeg er logget inn. Pris?
    Home teater inngangen gjør at den bypasser alt i forforsterkeren , og opererer derfor som et rent effekt-trinn til frontene til flerkanalsbruk!

Det er jo en del stereoforsterkere som har denne muligheten , men på langt nær alle.

Prisen var 6500,-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •