Nad vs andre merker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nad vs andre merker

Holder på å bygge kinorom,og hadde egentlig tenkt å kjøpe en Yamaha receiver 3020. Blir et 7.2 system,ikke plass til flere høyttalere. Trenger heller ikke ikke airplay osv. Lurte derfor på om en Nad receiver hadde vært noe for meg? Setter en grense på ca. 20 000 kr. Har litt eldre System Audio høyttalere.
    Blir Nad T787 overkill i et 10m2 stort rom? Eller er T777 bra nok? Andre merker eller løsninger jeg bør gå for innenfor budsjett?

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville absolutt heller gått for en pioneer eller yamaha! lyden er mye mer beroligende og ikke så skarp. hva slags høyttalere er det du har til dette?
    EDIT: så du hadde SA høyttalere, ville gått for pioneer da det funker konge på SA! og yamaha blir jo noe av samme greia!

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør på med t787. Da har du nok av krefter til høyttalere som liker strøm. At en recievere er for skarp er fjas. Jobb heller med rommet da, så får du nok den lyden du vil ha.

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Kjør på med t787. Da har du nok av krefter til høyttalere som liker strøm. At en recievere er for skarp er fjas. Jobb heller med rommet da, så får du nok den lyden du vil ha.
    fjas er det hvertfall ikke, kjør dali og nad mot dali og yamaha så skal du fint høre det :wink:

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller så er dette en nydelig receiver DENON AVR-4520 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben ..

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro NAD ligger i 'mye for penga' kategorien, jeg har kanskje ikke selv spessielt mye peiling men i min erfaring har NAD en tendens til og legge fokus mer på effekt delen av receivern enn og legge alt mulig rart av funksjoner i kassa som f.eks pioneer.

System Audio er vel også litt snillere i mellomtonen enn mine Dali så tror nok NAD passer bedre til de enn til Daliene mine.

selv har jeg en pioneer lx85 og er meget fornøyd med lyden mye bedre surround opplevelse f.eks enn min gamle nad, den var 6 år gammal og kosta 1/3 og da hadd heller ikke rk så sikkert ikke en helt 'fair' sammenligning.
    Den har en tendens til bugs i HDMI elektronikken, men dette kan godt være et mindre heldig samspill med htpcen, bd spilleren har ikke samme problemene i det hele tatt.

Personlig (selv om jeg er 98% fornøyd med pioneeren) tror jeg ville ha prøvd en yamaha neste gang, men det skjer ikke med det første siden jeg kommer til og bare beholde pioneeren til jeg får inn en 4k tv som sikkert kan tane 4-5 år.

Som du først nevner så tror jeg ikke yamaha 3020 hadde verdt feil, og NAD'en hadde vel passet bedre med SA enn om du hadde hatt dali eller monitor audio høytalere.

men til syvende og sist så bør man få hørt før man kjøper, men det er jo ikke alltids like lett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo bra med det modulsystemet også på Nad.Ikke lett å bestemme seg,men når man har sett filmer og slikt i 2 år med stereo,blir det bra å få skikkelig lyd. Receiver skal også brukes til musikk,både cd og sacd.

Off topic:hvordan legger jeg til f.eks byggetråden min i innleggene mine?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rocko
    Off topic:hvordan legger jeg til f.eks byggetråden min i innleggene mine?
    Kontroll panel -> endre signatur.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper NAD T777 holder plenty i det rommet der, masse muskler og tøff lyd om det er det du ønsker. Personlig syntes jeg ikke NAD er spiss i lyden som noen andre her påpeker..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv nad 777. Og den spiller ikke spisst. Det gjorde derimot denon. Samtidig som nad gir bra med strøm. Eneste reele konkurrent jeg kunne tenkt meg er yamaha sin 3020.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har T747 og JBL Studio 580 og opplever NAD "spiss" som om den mangler mellomtone. Har enda ikke fått prøvd med annen forsterker. Jeg holdt på å bli gal av å finne ut hva som skjer her med nye høyttalere, søkte på det og endte opp på ett svensk forum som mer enn bekreftet mine antagelser. Forskjellig fra kombinasjon med høyttalere vil jeg tro dette kan oppleves forskjellig og sikkert tildels spisst. Har ingen erfaring med andre NAD recievere men kjenner jeg er blitt skeptisk og ser frem til å få testet annen receiver / sluttrinn her ASAP.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan virke som NAD blir skarp på Cerwin Vega, JBL, og Klipsch.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •