Hvordan er effekten i dyrere AVR? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Synes pure audio er bra hos meg - rent og pent, men savner mer nok trøkk i bassen i mesteparten av musikken, derfor blir stereomodus med sub ofte benyttet i mitt oppsett.

Dette er aktuelt for temaet i tråden, fordi det altså er merkbar forskjell mellom en receiver i mellomklassen og i toppklassen, og det gjelder altså ikke bare selve punchen. Optimalt er nok receiver eller prosessor i toppklassen kombinert med en kraftig effektforsterker noe man aldri burde bli misfornøyd med (hvis komboen passer sammen med høyttalerne da..).
    Du har helt rett, dette er noe som er veldig relevant til tråden. Og det er fint å få høre flere erfaringer om emnet.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Emotiva UMC-200, og XPA-200 combo bestilt og betalt. Så da er bare å vente på postmannen!

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan tenkte du å benytte dette siden UMC-200 er en 7.1-kanals prosessor (uten forsterker) mens XPA-200 er en 2-kanals forsterker? Har du en XPA-3 eller XPA-5 fra før?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare skyte inn at jeg overvar en Transformers 3 seanse hos lokale Soundgarden på et ganske heftig Klipsch femkanals sett(2 subwoofere men da med eget forsterkeri) for ikke så lenge siden.
    Nå er Klipsch ganske lettdrevne, men alt de ble foret med var fra en Onkyo Tx-nr1010 uten ekstra effekt. Det var rett og slett imponerende!

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch fungerer meget godt med en receiver av den størrelsen uten effektforsterker (+ aktiv sub) til film. Det er til mer heftig musikkbruk man av og til savner en effektforsterker, men man opplever også mer dynamikk på lavere volum til filmbruk med en effektforsterker tilkoblet receiveren.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Hvordan tenkte du å benytte dette siden UMC-200 er en 7.1-kanals prosessor (uten forsterker) mens XPA-200 er en 2-kanals forsterker? Har du en XPA-3 eller XPA-5 fra før?
    Det stemmer, UMC-200 er en 7.1 kanals prosessor, mens XPA-200 er en 2-kanals effektforsterker

Her jeg bor nå bruker jeg bare 2.1 oppsett, slik at jeg behøver ikke de resterende kanalene enda. Når jeg skal utvide til 7.1/5.1 så kjøper jeg bare en 3\5 kanaler til

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •