Fjernstyring funkar ikkje

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fjernstyring funkar ikkje

Hei og velkommen til meg sjølv

Har ein Denon PMA-1080R forsterkar, ikkje akkurat det nyaste, eg veit, og denna fjernstyringen her. Den er blitt uresponsiv og fungerar for det meste ikkje. Har filma med mobil og ser det blå IR-lyset av og til når eg trykker på nokon knappar. Volum opp har ein tendens til og funka, mens ned har eg hatt mindre hell med.

Kva kan vera gale og kva kan eg gjera for og fiksa det? Selg dei i det heile tatt fjernstyringar til så gamle forsterkarar lengre? Fins det universalkontrollar?

Jævlig kjedeleg og måtta røysa seg og gå bort og skru på hjulet kvar gang det blir for høgt.

Tusen takk til alle som vil prøva og hjelpa

Mvh,

maynard

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Logitechs universalfjernkontroller har sannsynligvis forsterkeren din inne på listen over forsterkere som kan styres.

Men hvis fjernkontrollen din virker - om enn sporadisk - kan så å si alle universalfjernkontroller - også Logitechs - "læres opp" ved direkte overføring av IR-signalene. Det er bare å trykke mange nok ganger - til overføringen virker.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Logitechs universalfjernkontroller har sannsynligvis forsterkeren din inne på listen over forsterkere som kan styres.

Men hvis fjernkontrollen din virker - om enn sporadisk - kan så å si alle universalfjernkontroller - også Logitechs - "læres opp" ved direkte overføring av IR-signalene. Det er bare å trykke mange nok ganger - til overføringen virker.
    Så det er ingen vits og få åpna den eg har for og sjå? Peiling på korleis eg får av bakdekselet? Har skrudd ut den einaste skruen som er bakpå, men finn ikkje ut korleis eg skal får det av uten og bryta det opp.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I verste fall er batteriene tomme.... grøss

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maynard
    Så det er ingen vits og få åpna den eg har for og sjå? Peiling på korleis eg får av bakdekselet? Har skrudd ut den einaste skruen som er bakpå, men finn ikkje ut korleis eg skal får det av uten og bryta det opp.
    Jeg tror ikke det skal være nødvendig å skru på noen skruer for å åpne batterilokket. På de Denon-fjernkontrollene jeg har hatt, har det holdt med å trykke og skyve samtidig på batterilokket. Batteriene sitter bak det lille lokket i den ene enden av fjernkontrollen. Den enden du holder i.

Under skruen finner du mest sannsynlig elektronikken i fjernkontrollen - lite å gjøre med den, tror jeg.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Åpne kontrollen, rens den med elektro rengjørings spray. Det får du kjøpt omtrent overalt. Tørk godt av den, og fjern for all del batteriene. Se over alt av kontaktflater for batteri og ellers alt metall du ser.
    Åpnes med en f`eks plastkniv etter at skruene er fjernet, kan være en bortgjemt i batterilokket.
    Har gjort dette selv mange ganger, verd ett forsøk.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JIN189
    Hei.
    Åpne kontrollen, rens den med elektro rengjørings spray. Det får du kjøpt omtrent overalt. Tørk godt av den, og fjern for all del batteriene. Se over alt av kontaktflater for batteri og ellers alt metall du ser.
    Åpnes med en f`eks plastkniv etter at skruene er fjernet, kan være en bortgjemt i batterilokket.
    Har gjort dette selv mange ganger, verd ett forsøk.
    Takk for tips. Detta skal sjekkast ut når eg kjem heim.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det er relevant her, men en vanlig årsak til IR problemer er forstyrrelser fra TV. Kanskje spesiellt plasmaskjerm.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •