parasound hca2205a + marantz av7005

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

parasound hca2205a + marantz av7005

Hei dere!

Driver å handler inn til kino. Så langt har jeg kjøpt parasound hca2205 og marantz av7005 samt Rf-82
    Inntill jeg fikk marantz Av7005 pre så hadde jeg en gammel onkyo som pre. (sv-535)
    Oppsettet før var mye lyd å bass allerede vel klokken 9 på volumknappen. Klokken 10-11 var det veldig høyt med masse basstrykk i brystet.

Etter jeg fikk marantz i hus så har det skjedd en del ting. Jeg har først å fremst fått en helt annen mellomtone å diskant. Rett å slett natt og dag. I en helt annen klasse. Så er veldig fornøyd med det, MEN jeg mangler masse trykk og bass.. Rett å slett lite bass egentlig. Det som er, er at dette trykke/bassen begynner å komme når jeg guffer på, men da tar også marantzen slutt. (fullt volume -10db)

Ønsker rett å slett at volumet skal gå høyere tidligere om dere skjønner. Har dette noe med volt inn å gjøre?
    Kan nevne at jeg nå spiller av via mac som er koblet til v-dac som igjen er koblet til en rca inngang på marantzen.

Jeg har heller ikke kjøpt meg tv enda, hvor det ser ut som di fleste innstillingene skjer via. Så lite jeg får stilt på egentlig..

Har dere noen gode forslag til hva jeg kan gjøre, eller hva som gjør dette? Har vel ikke kjøpt katta i sekken? He He

Har jeg vært lite utfyllende så spør gjerne..

Takker for alle svar :P

Newcomer Yosh81 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går ut ifra at du har kjøpt Marantzen brukt? I Så fall, har du tatt en system reset på den? Slik at du ikke driver å spiller på et tidligere oppsett.
    Min reciever (Marantz SR7005) går til +18, altså godt forbi -10 på volum, derfor lurer jeg på om det har blitt programmert inn maks volum på enheten din?
    Kan det også være at signal på kanalen er dempet i oppsettet på Prosessoren?
    Jeg hadde tidligere Parasound nc2250 effekt og RF-82 på samme reciever, og når jeg nærmet meg -5 var det høyt nok hos meg, i hvertfall på en skikkelig basstung låt.

Spørs ikke om du bør få deg en skjerm å se innstillingene på ja.
    I hvertfall, så skal du nok ikke uroe deg for at du har gjort noe dårlig kjøp. Jeg synes Marantz gir mye bedre lyd enn onkyo.

Hard reset: (Dobbeltsjekk med bruksanvisningen din først)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, den er kjøpt brukt ja, så ser jo at det er noen utganger jeg ikke kan velge, som kanskje er valgt bort? Samtidig ser jeg en utgang som heter htpc. Så her har nok forrige eier redigert litt osv.
    Forrige eier nevnte at det gikk an å stille noe på volumet angående hva som var maks. Dette har ikke jeg sett da jeg ikke har skjerm å koble det til.

Ja, marantzen spiller mye mer oppløst å separert enn den gamle onkyoen, men det skulle dog ellers bare mangle. Var bare redd jeg ikke fikk gassa på nok volum på den til at det trykker like bra som det gjorde før.
    Nå er planen å interegrere 2 subber sammen med dette, så bass skulle uansett ikke bli no problem. Men liker kanskje at bassen er der selv om man ikke spiller så himla høyt.
    Skal sjekke litt i manualen ang master reset. Kan hende det gjør susen =)

Newcomer Yosh81 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg meget sikker på at det vil bli noe helt annet så fort du får tatt en reset og gjerne får en skjerm på det hele så du får sett mer av hva du gjør.

Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yosh81
    Da er jeg meget sikker på at det vil bli noe helt annet så fort du får tatt en reset og gjerne får en skjerm på det hele så du får sett mer av hva du gjør.

Lykke til.
    Jepp, tror jeg må prøve å teste dette samt får handla inn tv snart! :P
    Er iallefall fornøyd med lyden sålangt.. Ville bare ha mere av den =)
    Tenkte kanskje siden jeg har lest en del om volt inn å ut så kanskje det hadde noe med det å gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått stilt litt på marantzen, å for at det ikke skal være noe som helst missforståelse i denne tråen, så kan jeg bekrefte at denne kombinasjonen er helt perfekt til klipsch =)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •