NY revicer/effektforster hva skal jeg gå for?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer tobkas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NY revicer/effektforster hva skal jeg gå for?

Har idag et anlegg bestående av b&w cm1 cmc center og b&w ds-3 til suround yamaha rx-v673. (oppsette ligger på minhjemmekino men med veldig gamle og utdaterte bilder)
    Har 4000 til rådighet for å gjøre noe ekstra her og har veldig lyst å bytte ut reciveren. Viss jeg selger denne har jeg en 7-8k til rådighet. Er ikke misfornøyd med yamaha og tenker meg at jeg holder meg til dem (fantastisk suround)

Det jeg egentlig lurer på er om jeg skal KUN gå opp til rx-v773 og kjøpe en effektforsterker til frontene og koble til pre-out eller å oppgradere til en yamaha aventador forsterker til hele anlegget hva synes dere? går det ann å ha rørforsterker i front når det både blir brukt til hjemmekino og stereo?

Takker å forhånd for alle tips og kommentarer tobkas

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tobkas
    Har idag et anlegg bestående av b&w cm1 cmc center og b&w ds-3 til suround yamaha rx-v673. (oppsette ligger på minhjemmekino men med veldig gamle og utdaterte bilder)
    Har 4000 til rådighet for å gjøre noe ekstra her og har veldig lyst å bytte ut reciveren. Viss jeg selger denne har jeg en 7-8k til rådighet. Er ikke misfornøyd med yamaha og tenker meg at jeg holder meg til dem (fantastisk suround)

Det jeg egentlig lurer på er om jeg skal KUN gå opp til rx-v773 og kjøpe en effektforsterker til frontene og koble til pre-out eller å oppgradere til en yamaha aventador forsterker til hele anlegget hva synes dere? går det ann å ha rørforsterker i front når det både blir brukt til hjemmekino og stereo?

Med såpass stramt budsjett , så bør du se på bruktmarkedet hvertfall - du får ikke både ny og bedre receiver pluss effekt-trinn av bra kvalitet til 7-8k nytt !
    Har du sub ? Hvis ikke så bør du prioritere det før effekt-trinn etter mitt syn, da du da kan avlaste både receiver og høyttalere i bassområdet !

Ja du kan ha effekt-rør trinn til å drive frontene dine , men disse koster jo litt dem også :-)
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har tenkt å gå på bruktmarkede. Viss jeg ikke hadde hatt bass hadde jeg selvfølgelig kjøpt dette først men det har jeg.
    Har sett at du kan bygge rørforsterker selv med et byggesett til en billigere penge så tenkte litt på dette men jeg må uansett bytte ut recieveren for å få tilgang til per out.
    Bør jeg gå for Yamaha rxv773 eller rx-a1010?

Newcomer Darthmaniac sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har tenkt å gå på bruktmarkede. Viss jeg ikke hadde hatt bass hadde jeg selvfølgelig kjøpt dette først men det har jeg.
    Har sett at du kan bygge rørforsterker selv med et byggesett til en billigere penge så tenkte litt på dette men jeg må uansett bytte ut recieveren for å få tilgang til per out.
    Bør jeg gå for Yamaha rxv773 eller rx-a1010?
    Jeg hadde godt for denne: Yamaha 7.2 receiver RX-A1020 (sort) - FINN Torget
    og heller oppgradert effekt trinn ved en senere anledning, bare søkte på finn for gøy og fant denne.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tolker deg dithen at du tror du kan selge receiveren din for 3-4000? Det tror jeg du kan glemme, desverre, vil tro halvparten er mer realistisk.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var jeg i dine sko - med det høyttaleroppsettet ditt, så ville jeg solgt Yammy receiveren og oppgradert til en brukt Pioneer SC LX 71-82. Disse er stadig å se på bruktmarkedet innenfor dine rammer. Det som er bra med disse, er at de er en kjempegod match med B&W (nøytrale, oppløste, kraftige). Så kan du siden kjøpe effekt dersom du mener at du trenger det. Men obs! disse receiverne er så bra at kun høykvalitets sluttsteg vil føles om en oppgradering.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Var jeg i dine sko - med det høyttaleroppsettet ditt, så ville jeg solgt Yammy receiveren og oppgradert til en brukt Pioneer SC LX 71-82. Disse er stadig å se på bruktmarkedet innenfor dine rammer. Det som er bra med disse, er at de er en kjempegod match med B&W (nøytrale, oppløste, kraftige). Så kan du siden kjøpe effekt dersom du mener at du trenger det. Men obs! disse receiverne er så bra at kun høykvalitets sluttsteg vil føles om en oppgradering.
    Må si meg enig her...
    Jeg solgte min RX A2010 og gikk for en pre, OG en Pioneer SC LX-71, og jeg må si meg imponert over Pioen... Jeg bruker ett effekttrinn på mine fronter, men tror nok at Pioen skulle klare å drive mine CM8 mye bedre enn det Yamahaen klarte.....

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At du tipser til din egen anonnsen gjør ikke tipset ditt om forsterkeren så bra men da står det egentlig mellom rx-a1020 eller Pioneer SC LX-71 hva bør jeg gå for? yamaha er jo rost i skyene for deres sourond har ingen erfaring med pioneer utenom et lite komplett anlegg på hytten hvordan stiller dem?
    Noen som kan fortelle meg forskjellene mellom rx-a1020 og Pioneer SC LX-71?

vet jeg ikke kan få 3000-4000 k for den jeg har

EDIT: Pioneer SC-LX71 mangler 3d støtte hvordan blir dette når jeg gjerne vil ha mulighet for å spilla av dette på tven?

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som flere nevner her ville jeg testet en Pioneer.
    Ligger ofte Pioneer forsterker ute på torget.
    Har selv Yamaha receiver,men bruker egen pre til musikk.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At du tipser til din egen anonnsen gjør ikke tipset ditt om forsterkeren så bra men da står det egentlig mellom rx-a1020 eller Pioneer SC LX-71 hva bør jeg gå for? yamaha er jo rost i skyene for deres sourond har ingen erfaring med pioneer utenom et lite komplett anlegg på hytten hvordan stiller dem?

EDIT: Pioneer SC-LX71 mangler 3d støtte hvordan blir dette når jeg gjerne vil ha mulighet for å spilla av dette på tven?
    Ang. det med 3D støtte , så kan dette løses med en BD-spiller med to hdmi utganger - en til receiver for lyd , og en rett i TV/projektor for bilde !

Men hvis du ønsker å satse på å klare deg uten effekt-trinn , så er nok en Pio LX 71/81 - 72/82 - 73/83 et bra valgt ja - sistnevnte har vel 3D støtte også mener jeg !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt over budsjett,men denne er meget bra:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=98352&cat=all

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Kanskje litt over budsjett,men denne er meget bra:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=98352&cat=all
    Synes kanskje det var en litt optimistisk pris, med tanke på at jeg kjøpte min 85 til 13k ny for ca 9 måneder siden, og er sikkert ikke så lenge til du får 86 til den prisen og.

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Synes kanskje det var en litt optimistisk pris, med tanke på at jeg kjøpte min 85 til 13k ny for ca 9 måneder siden, og er sikkert ikke så lenge til du får 86 til den prisen og.
    oi,var ikke klar over at denne ble solgt ut så billg.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror du har misforstått endel ting her i livet...

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    Tror du har misforstått endel ting her i livet...
    Hva mener du?

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min første prioritet er film så musikk kommer etterpå.
    Står egentlig mellom Pioneer SC LX 71-82, Denon AVR-4810, Yamaha RX-A1020

Hva er deres erfaring med disse?

Bruker i dag ps3 til blu ray så viss jeg skal ha 3d må jeg da bruke optical til forsterkeren. Er det dårligere lyd på dette?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min første prioritet er film så musikk kommer etterpå.
    Står egentlig mellom Pioneer SC LX 71-82, Denon AVR-4810, Yamaha RX-A1020

Hva er deres erfaring med disse?

Bruker i dag ps3 til blu ray så viss jeg skal ha 3d må jeg da bruke optical til forsterkeren. Er det dårligere lyd på dette?
    Hvorfor det? Hvis du ikke bruker HDMI, får du ikke HD-lyd...

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Hvorfor det? Hvis du ikke bruker HDMI, får du ikke HD-lyd...
    Ps3 har ikke HDMI 1.4 så den har ikke båndbredden til og klare fullhd 3d og hd lyd så den sjaltes ned til 'vanlig' lyd kvalitet, men tror ikke du vil trenge og kjøre lyd ut via optiskt med mindre du kjører hdmi fra ps3 rett i tven.

Kort sagt, skal man se 3d blueray så bør man heller vurdere en rimelig 3d bd spiller.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Ps3 har ikke HDMI 1.4 så den har ikke båndbredden til og klare fullhd 3d og hd lyd så den sjaltes ned til 'vanlig' lyd kvalitet, men tror ikke du vil trenge og kjøre lyd ut via optiskt med mindre du kjører hdmi fra ps3 rett i tven.

Kort sagt, skal man se 3d blueray så bør man heller vurdere en rimelig 3d bd spiller.
    Dette tror jeg ikke stemmer helt? PS3 skal takle både 3D og HD-lyd, fra versjon 3.70.

Et kjapt Google søk:

PS3 Now Supports DTS-HD MA, DTS-HD HR During 3D Playback - Blu-ray Forum

PS3 Update allows HD audio in 3D mode | whathifi.com

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •