Hjemmekino - Ny effektforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekino - Ny effektforsterker

Hei Eksperter

Jeg har idag en Rotel 1068/1095 kombinasjon som jeg er veldig fornøyd med. Har nå tenkt til å utvide med noen ekstra kanaler og spørsmålet er da om jeg skal kjøpe en RB-1080 som kanskje er mer lik 1095 klangmessig eller gå for en RB-1090 som gir mer power på frontene.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Jeg har allerede sett den, men prisen du forlanger er for høy med tanke på at garanti bl.a er ute om et noen måneder.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg forlangar ikkje noko ser du. Kom med bud står det. Garanti... Ein forsterkar er pr.i.dag konstruert til å vare ei stund.. Kjøp deg ein ny da.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det vært en HK eller Thule så, men Rotel har generelt god byggekvalitet så jeg tror ikke det er grunn til bekymring. Husk at det meste dekkes av 5 års reklamasjonsrett også.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Eg forlangar ikkje noko ser du. Kom med bud står det. Garanti... Ein forsterkar er pr.i.dag konstruert til å vare ei stund.. Kjøp deg ein ny da.
    Det var ikke meningen å fornærme noen men a) jeg håpet at noen kunne si noe fornuftig om mitt opprinnelige spørsmål og b) dette er vel den samme RB-1090 som jeg har sett her, på en håndfull andre bruktbørser samt QXL i noen uker nå. Sendte deg en e-mail for en stund tilbake med et pristilbud som du ikke godtok (ca 50% av listepris).

Uansett, denne diskusjonen passer ikke her

Så, det jeg egentlig lurte på er om det er stor forskjell i klangbalansen mellom 1080 og 1090.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går bra det.

Sjøl om forsterkaren har stått ei stund, so kunne eg ha solgt den på dagen om eg ville. 8) På qxl har den vert i 24timar.... P.G.A av eg kanskje kunne få ein meget pra pris der. Om du har tilbydd meg 50% av listepris, so er det ikkje noko løge eg har takka nei da...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Hadde det vært en HK eller Thule så, men Rotel har generelt god byggekvalitet så jeg tror ikke det er grunn til bekymring. Husk at det meste dekkes av 5 års reklamasjonsrett også.
    Det stemmer bra med inntrykket jeg har av Rotel. Men jeg har dårlig erfaring med 5 års reklamasjonsretten på elektronikk. Etter at garantitiden er over kan det virke som om man må se brysk ut og vifte heftig med en utskrift av kjøpsloven i hånda før man i det hele tatt blir tatt alvorlig.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er nok inne på noe. Neby er nok bedre å forholde seg til på det enn de sjappene som importerer litt selv. De har normalt ikke kalkulert inn dette på forhånd.

Ellers tror jeg ikke 1090 er så lett å få tak i så du finner den vel neppe til 50% av listepris ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er nok inne på noe. Neby er nok bedre å forholde seg til på det enn de sjappene som importerer litt selv. De har normalt ikke kalkulert inn dette på forhånd.

Ellers tror jeg ikke 1090 er så lett å få tak i så du finner den vel neppe til 50% av listepris ennå.
    Ikke for mange av dem på bruktbørsen, det er riktig. Har sett en tilsvarende i løpet av de siste ukene. Bortsett fra det har jeg inntrykk av at 50% av nypris/listepris er normalt i bruktmarkedet. RB-1090 går for 20k ny og da gir du 5 kroner i driks.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50% synes jeg nesten høres litt lite ut for en effektforsterker. Husk at denne komponenten har generelt mye lengre levetid enn prosessorer, signalkilder og høyttalere.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil bli kvitt den bør du nok sette på en pris tror jeg Electra. Du kan vel neppe vente å få over 15k for den uansett, men til halv pris hadde i hvertfall jeg beholdt den selv. Den er jo uansett fin å bruke som sveiseapparat hvis du skal sveise litt rust på BMW-en din. 8)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil bli kvitt den bør du nok sette på en pris tror jeg Electra. Du kan vel neppe vente å få over 15k for den uansett, men til halv pris hadde i hvertfall jeg beholdt den selv. Den er jo uansett fin å bruke som sveiseapparat hvis du skal sveise litt rust på BMW-en din. 8)
    Det skal eg gjera Isen. 15k er jo litt drygt da... 10k er billigt ja, er verdt å beholda den sjøl da. Ska gje deg RUST eg. :wink:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett den til mellom 12 og 13 du, det tror jeg gjenspeiler markedspris for en såpass ny forsterker.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig i at 50% er for lite for en effektforsterker. 60% bør det være hvertfall.. De har som oftest bedre levetid enn prosessorer osv, og blir ikke utdatert så fort.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •